U svých nejnovějších elektrických modelů chce automobilka zajistit i nebývale tichou jízdu. Proto nyní otevírá nové testovací centrum, které tyto požadavky naplní.
S příchodem nové generace modelů Neue Klasse si BMW nastavuje i nová měřítka ve způsobech vývoje a testování vozů. V mnichovském výzkumném a inovačním centru (FIZ) tedy automobilka nyní otevírá nové centrum pro aeroakustiku a elektrický pohon (AEC), jehož součástí je také největší a zároveň nejtišší vertikální aerodynamický a akustický tunel na světě.
Nový větrný a akustický tunel má na délku skoro 100 metrů. Díky okolní hladině hluku jen 54,3 dB (A) při rychlosti 140 km/h, která se rovná třeba tiché konverzaci nebo tiché klimatizaci, lze na místě přesně měřit zvuky způsobené protivětrem na vozidle. S průřezem trysky 25 m² a maximální rychlostí větru 250 km/h lze realisticky testovat i ty největší modely z portfolia BMW Group jako Rolls-Royce Phantom nebo BMW X7.
„Ticho je prémiové,“ zmiňuje Daniel Böttger vedoucí vývoje vozidel BMW AG. „Naším cílem je tedy splnění prémiových standardů našich vozidel. A důležitou součástí je akustika – zejména u tichých elektrických modelů. Nový aerodynamický tunel nám proto umožňuje významný pokrok ve výzkumu aeroakustiky.“
Akustická kamera s 216 mikrofony zde umožňuje lokalizaci zvuků na pozadí s přesností menší než jeden centimetr. V aerodynamickém tunelu je navíc systém laserové vibrometrie, pomocí kterého lze synchronně a bezkontaktně měřit mechanické vibrace celého povrchu vozidla. Zařízení je také navrženo jako flexibilní, tudíž lze během krátké doby měnit moduly pro testování různých konfigurací na automobilech i motocyklech.
Druhou částí nového centra AEC je nakonec oddělení dílen, testovacích a měřících stanovišť a linek na výrobu prototypů výhradně zaměřených na elektrické pohony. BMW zde staví a testuje třeba budoucí techniku vysokonapěťových baterií nebo připravuje na pilotní lince výrobu měničů pro nadcházející generaci elektromotorů.