BMW opouští šampionát závodů cestovních vozů WTCC

12 komentářů

pje
12. prosince • 10:20

Zajímavé jsou už snad jen národní šampionáty - BTCC, STCC a evropský ETCC. Bývaly doby pravých bitev mezi Alfou, BMW a dalšími, nyní je to o penězích nalitých jakémusi Chevroletu a Seatu v rámci úsilí vyrobit marketingově sportovní image nesportovních značek. Podívejte se, kde jezdí excelentní pilot James Thompson a je jasno, který TC šampionát je bez kredibility. Buď budou závody plechovek otevřené bez drastických nákladových barier nebo skončí tak jako skončí WTCC.

Rode
10. prosince • 7:03

neco tak nudneho jako je wtcc by clovek pohledal, dvacetilokovy vlacek, par tukancu a tim to hasne. kdyz wtcc skonci, nic se nestane a budu radeji koukat na DTM, kde maj auta alespon poradne .... ty ony kulicky v pytlicku.

Zelí
10. prosince • 7:57

WTCC je jediná série, která aspoň trochu vychází ze sériových aut. Ostatní s nimi nemají nic společného. Navíc tady závodí mix aut, které se skutečně prodávají a dokonce závodí auta na různá paliva.
Jiná věc je, že FIA má obtížnou pozici ustát tlaky ze strany automobilek. Regulace výkonu seatů se řídila tím, aby se dostaly bmw na čelo. Chápu snahu FIA udržet bmw ve WTCC za každou cenu, ale trochu to už přeháněli. A nakonec jim to nebylo nic platné, protože bmw balí kufry.
Pro bmw, které se marketingově snaží prezentovat jako "sportovní" značka se v podstatě v automobilovém sportu víceméně nedaří prosadit nikde.

Andre
10. prosince • 11:31

Zelí, pokud je BMW jakože "sportovní" značka, která automobilka je vyrábí opravdu sportovní auta ????

kicko
11. prosince • 11:18

Lotus ;-)

Zelí
10. prosince • 14:46

Je to jenom hra na marketingový výplach mozků a na to, co ještě zákazníci zbaští. BMW nemá se sportovním zaměřením nic společného, je to zprasený klasický koncept. Ale to je na delší diskuzi, ale víc by jim seděl slogan sejdeme se na hřbitově.
Z aut, které mají skutečnou klasickou koncepci a dají se zařadit do chlívku sportovní, bych uvedl např. maserati nebo aston martin.

pje
12. prosince • 10:22

Kromě první věty jste totálně mimo a není podstatné, zda si to uvědomujete.

Rode
10. prosince • 12:25

v bezne produkci zadna, jen si na to ruzne hraji

Petr
10. prosince • 14:46

No otazka je co leze považovat za sportovní vůz? Myslím, že taková 3er s performance packetem a atmosferou 3l + špérou by klidně mohlá být definicí sportovního sedanu. BMW nikdy nebude Posrche, ale taky to mají být auta s nádechem sportovnosti a dostatečnou prestiží.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rode
10. prosince • 15:16

"mohla byt" ale takove auto se nevyrabi, takze sportovni by po uprave mohlo byt cokoli, ale spreru to v zadu nema a hlavne auto co ma 1700 kg lze nazyvat ruzne, ale sportovni ani nahodou.Potencial na sportovni ma treba mazda s modelem 6, bohuzel totalne tam chybi motorizace, ale vahove je to treba v ramci stredni tridy lahudka. Pro mne neni sportovni nic, sportovne vyhlizejici a vyvolavajici ten dojem ok BMW, Audi, Alfa tam bych citil to brnkani na tu notu, ale nesekunduji tomu dalsi parametry sportovnosti. Vaha, rozmery, motory, prevodovky, rizeni, razeni...nic takoveho uz neni a nebude.

Rode
10. prosince • 8:27

tak pravda, WTCC ma se serii vice jako DTM, ale na druhou stranu jsou to vozy taky tak vzdalene od reality, ze je to ve finale burt.Ale o tom to neni. Tu nejde o to, co tam jezdi, ale jak to cele funguje. Dovazovani, koncepce pohonu, ruzna paliva, hafo koeficientu a ve finale se nedokazi najit parametry, ktere by ruzne koncepce vyrovnaly a vzdy se neco zvyhodnuje na ukor jineho. ano bmw ma problem, ze je tak nejak jedine RWD, dizlovske lobby VW zase nasadilo leony TDI apod. mi nevadi kdyz zavodi dizly, proc by nemohly, ale opet ruzne restrikce, omezeni apod. degraduji realne srovnani tech vozu. ano, vybrat si kazdy muze co chce, ale meli to z meho pohledu proste rozdelit.Navic WTCC na to, ze je to MS cestovnich vozu je neskutecne nedny z pohledu deni na trati. vlacek, uzke trate, aby se potukali a bylo aspon neco k videni, k tomu kratke zavody, prohazovani poradi apod.ja ty zavody sleduji od vzniku, jezdil sem na ne i primo na okruhy, ale to co z toho casem vzniklo je k uzoufani a je tam 100x horsi vyvoj, jak u F1.Takze jak sem napsal - kdyz to cele skonci, nic se nestane. Pokud nenajdou zajimavejsi model, nasazeni realne srovnatelnych vozu bez milionu omezeni apod. tak ten radikalni ubytek divaku a zajmu nezastavi.

Palo
10. prosince • 8:14

Pan Zeli ma naprostou pravdu ve vsem co psal...bohuzel teda :-( ,alespon pro me,ptz vozy BMW mam rad,i kdyz posledni dobou se ze ""sportovneji" zamerenych aut meni spise na dalnicni rychliky,podobne Audi a jinym ""autum"".....no i kdyz sem zvedav na novou 3,jestli pujde podobne jako nova 5 vice odkazovat na preminulou generaci u 5 tedy na e39 a u 3 na e46..

Doporučujeme

Články odjinud