BMW opouští šampionát závodů cestovních vozů WTCC

Pokud patříte k milovníkům závodících BMW a dosud jste se ještě nevyrovnali s loňským rozhodnutím značky BMW ukončit její aktivity ve Formuli 1, máme pro vás další ránu. Automobilka BMW totiž oznámila, že pro příští sezónu stahuje také svůj tým nasazující „bavoráky“ v šampionátu WTCC (World Touring Car Championship).

Jde o důsledek změny ve vedení divize BMW Motosport, v jejímž čele nahradil jejího dlouholetého šéfa Maria Theissena nový boss Jens Marquardt. Ten již vloni ukončil působení BMW Motosport v rámci týmu Sauber F1 a zároveň uvedl, že v seriálu WTCC omezí svoji podporu ze tří na jediný tovární tým. Následovalo však rozhodnutí naplno se pustit do boje s konkurenčními vozy Audi a Mercedes-Benz v rámci německého šampionátu DTM, což zřejmě „zařízlo“ i poslední tým pro WTCC.

Pro závody cestovních vozů bude BMW i nadále dodávat své speciály soukromým stájím, čímž následuje tým Seatu, který svoji oficiální účast ve WTCC ukončil vloni těsně poté, co dosáhl titulu. Jediným skutečně továrním týmem ve WTCC tak zůstává prakticky pouze Chevrolet, neboť také Volvo svoji přítomnost v příštím ročníku seriálu omezí, zřejmě v návaznosti na své úspěchy ve švédské sérii závodů cestovních vozů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
BMW 3 pro šampionát WTCC a jeho někdejší sourozenci
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků