BMW omladilo X3 a X4. Samy zastaví na červenou, motory jsou už jen hybridní

Facelift německých sourozenců se dotkl všech možných oblastí. Kromě designu mají hodnotnější vnitřek a mnohem chytřejší asistenční systémy.

Po nedávném úniku informací ohledně designu tu máme kompletní informace o vylepšení modelů X3 a X4 v polovině produktového cyklu. Změny jsou nemalé a dotkly se všech možných aspektů jejich fungování, nejprve se ale podívejme na design. Oba modely dostávají o 10 milimetrů nižší přední světlomety, u X3 jsou automaticky Full-LED, u X4 standardně adaptivní LED maticové. Volitelně lze objednat laserové světlomety s dosvitem až 650 metrů. X3 dostává nový přední nárazník s přepracovanou maskou chladiče v jednodílném rámečku. X4 má to samé s jedním rozdílem – mřížkovanou strukturou masky chladiče.

Nové BMW řady 4 Gran Coupé oficiálně: Za prostornější interiér nechce příliš

Nové BMW řady 4 Gran Coupé oficiálně: Za prostornější interiér nechce příliš

Zadní část X3 má být po faceliftu přehlednější. Dostává černě ohraničená světla s novou grafikou a obecně preferuje horizontální linie, aby zdůraznila svou šířku. I záď X4 se liší od předfaceliftové podoby – například nižšími světly, vystupujícími z karoserie, nebo nízko uloženými vertikálními odrazkami. Pro X3 jsou volitelně k dispozici aerodynamická 19“ kola z elektrické iX3, která usměrňují proudění vzduchu okolo karoserie. Díky plastové vložce jsou také o přibližně 15 % lehčí, než kolo výhradně z hliníku. Sportovní M paket přidává větší sací otvory a černé prvky vnějšku, modely M40i a M40d dostávají specifickou čelní masku, aerodynamická zrcátka, koncovky výfuku v černém chromu a 20“ kola v šedé barvě.

BMW i4 oficiálně: Konkurent Tesly Model 3 začíná s 340 koni, už má i českou cenu

BMW i4 oficiálně: Konkurent Tesly Model 3 začíná s 340 koni, už má i českou cenu

Uvnitř se lze těšit na novou středovou konzoli, převzatou z aktuálního BMW řady 4. Obrazovka infotainmentu má standardně úhlopříčku 10,25 palce, na přání pak 12,3 palce. Standardní výbavou je třízónová klimatizace, rovněž bez příplatku dostáváte sportovní sedadla s čalouněním Sensatec. Opěradla zadních sedadel lze polohovat, dělená jsou v poměru 40:20:40. X3 nabídne 550 až 1600 litrů pro vaše zavazadla, X4 pak 525 až 1430 litrů.

Nové BMW řady 2 na prvních fotkách. Bude to zadokolka! Šestiválec nechybí

Nové BMW řady 2 na prvních fotkách. Bude to zadokolka! Šestiválec nechybí

Nové BMW X3 a X4: Základní technická data zážehových motorů
Motor xDrive20i xDrive30i M40i
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 2998
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 135/5000 180/4500 265/5200
Točivý moment [N.m/min]  300/1350 350/1460 500/1900
Převodovka 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 225 235 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,4 6,6 4,9

Všechny motory (kromě plug-in hybridní X3 xDrive30e, 215 kW, dojezd až 50 km) mají nyní 48V mild hybridní systém. Ten díky účinnému startér generátoru lépe nakládá s energií při rekuperaci i zrychlení, při němž je schopen dodat až 8 kW výkonu. Spalovací motor je možné vypnout v rychlostech do 15 km/h, plachtění s vypnutým motorem je pak dostupné v rychlostech 25 až 160 km/h.  

Nové BMW X3 a X4: Základní technická data vznětových motorů
Motor xDrive20d

xDrive30d

M40d
Zdvihový objem [cm3] 1995 2993 2993
Válce/ventily 4/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 140/4000 210/4000 265/5200
Točivý moment [N.m/min]  400/1750 650/1500 700/1750
Převodovka 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 213 245 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,9 5,7 4,9

Nabídka asistenčních systémů je tradičně bohatá a po faceliftu přidává několik užitečných funkcí. Standardně jsou X3 a X4 dodávány s tempomatem, varováním před čelním nárazem a automatickým brzděním před překážkami. Za příplatek dostáváte systém Driving Assistant s varováním před změnou jízdního pruhu, udržováním jízdy v pruhu a upozorněním na vozidla přijíždějící ze strany.

BMW iX odhaluje české ceny. Elektrické SUV se chce rovnat spalovacímu X5

BMW iX odhaluje české ceny. Elektrické SUV se chce rovnat spalovacímu X5

Vrchol představuje Driving Assistant Professional s aktivním tempomatem, fungujícím do 210 km/h, a funkcí stop & go. V Německu umí zastavit na křižovatkách se značkou STOP a také na červenou na světelné křižovatce. V případě zdravotních potíží řidiče bezpečně zastaví. Asistent jízdy v pruzích nyní zvládá i jízdu v zúžených pruzích, upozorní také na potřebu změny jízdního pruhu, pokud se blíží výjezd z dálnice. X3 a X4 mají standardně parkovací senzory vpředu i vzadu, příplatkový parkovací asistent zvládne zajet do paralelních i kolmých parkovacích míst a nově jsou vozy vybaveny couvacím asistentem, který ujede až 50 metrů pozadu v trajektorii, kterou vozidlo ujelo popředu.

BMW rozšiřuje nabídku plug-in hybridů řady 3 a 5. Základ má 204 koní a 350 N.m

BMW rozšiřuje nabídku plug-in hybridů řady 3 a 5. Základ má 204 koní a 350 N.m

Uvedení nových X3 a X4 na trh proběhne v srpnu letošního roku po zahájení výroby v továrně v americkém Spartanburgu. Světová premiéra proběhne na přelomu srpna a září na autosalonu v čínském Čcheng-tu, evropská pak na IAA v Mnichově začátkem září. Ceny nebyly prozatím zveřejněny.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků