BMW okořenilo řadu 5 prvky M Performance

Nedávno představenou sedmou generaci bavorského sedanu vyšší střední třídy lze nyní „vytunit“ továrními prvky M Performance. I základní motorizace díky tomu mohou vypadat jako juniorská M5.

Prvky M Performance jsou pro automobilku BMW superúspěšným artiklem. Fanoušci značky na ceny příslušenství příliš nehledí, a tak jsou často ty nejoblíbenější prvky nedostatkovým zbožím.

Už nyní ti, kteří se své „pětky“ dočkají mezi prvními, mohou listovat katalogy příslušenství M Performance pro tento vůz. Prohlédli jsme je i my.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Designové změny zahrnují přední nárazník s karbonovými doplňky, začerněné ledvinky, zadní spoiler a difuzor. Z karbonových vláken mohou být i zrcátka. Zákazník si může objednat také nižší boční prahy, které jsou tradičně ozdobeny černým pruhem, stejně jako boční linka pod okny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciální jsou rovněž kola. Mají rozměr dvacet palců a lakovány mohou být šedě či dvoubarevně. Přední pneumatiky mají rozměr 245/35 R20, zadní jsou širší, jejich rozměr činí 275/30 R20. V interiéru zaujme především sportovní volant potažený alcantarou s červeným pruhem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vyladit lze i pohonné ústrojí. Kromě přeprogramování řídicí jednotky zákazníci v balíčku dostanou i nový výfukový systém s chromovými či karbonovými koncovkami. Prozatím vrcholná verze M550i xDrive je od divize M vyladěna již standardně. O něco slabší varianta 540i však může dostat až 25 kW (34 k) navíc. Její třílitrový šestiválec tak ve verzi od M Performance produkuje 265 kW (360 k) a 500 Nm maximálního točivého momentu. Vznětová verze 530d díky M Performance posílí o 20 kW (27 k) a 30 Nm na 215 kW (292 k) a 650 Nm.

BMW M2 dostalo od M Performance nové výfuky, odpružení i aerodynamiku

BMW M2 dostalo od M Performance nové výfuky, odpružení i aerodynamiku

Všechny modely pak mohou dostat výkonnější brzdy. Čtyřpístkové na přední nápravu a jednopístkové dozadu. Vylepšené brzdy poznáte podle rudě lakovaných třmenů.

První zákazníci dostanou nové BMW řady 5 již v únoru 2017. Představení vrcholné verze M5 se očekává tentýž rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků