BMW okořenilo řadu 5 prvky M Performance

Nedávno představenou sedmou generaci bavorského sedanu vyšší střední třídy lze nyní „vytunit“ továrními prvky M Performance. I základní motorizace díky tomu mohou vypadat jako juniorská M5.

Prvky M Performance jsou pro automobilku BMW superúspěšným artiklem. Fanoušci značky na ceny příslušenství příliš nehledí, a tak jsou často ty nejoblíbenější prvky nedostatkovým zbožím.

Už nyní ti, kteří se své „pětky“ dočkají mezi prvními, mohou listovat katalogy příslušenství M Performance pro tento vůz. Prohlédli jsme je i my.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Designové změny zahrnují přední nárazník s karbonovými doplňky, začerněné ledvinky, zadní spoiler a difuzor. Z karbonových vláken mohou být i zrcátka. Zákazník si může objednat také nižší boční prahy, které jsou tradičně ozdobeny černým pruhem, stejně jako boční linka pod okny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciální jsou rovněž kola. Mají rozměr dvacet palců a lakovány mohou být šedě či dvoubarevně. Přední pneumatiky mají rozměr 245/35 R20, zadní jsou širší, jejich rozměr činí 275/30 R20. V interiéru zaujme především sportovní volant potažený alcantarou s červeným pruhem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vyladit lze i pohonné ústrojí. Kromě přeprogramování řídicí jednotky zákazníci v balíčku dostanou i nový výfukový systém s chromovými či karbonovými koncovkami. Prozatím vrcholná verze M550i xDrive je od divize M vyladěna již standardně. O něco slabší varianta 540i však může dostat až 25 kW (34 k) navíc. Její třílitrový šestiválec tak ve verzi od M Performance produkuje 265 kW (360 k) a 500 Nm maximálního točivého momentu. Vznětová verze 530d díky M Performance posílí o 20 kW (27 k) a 30 Nm na 215 kW (292 k) a 650 Nm.

BMW M2 dostalo od M Performance nové výfuky, odpružení i aerodynamiku

BMW M2 dostalo od M Performance nové výfuky, odpružení i aerodynamiku

Všechny modely pak mohou dostat výkonnější brzdy. Čtyřpístkové na přední nápravu a jednopístkové dozadu. Vylepšené brzdy poznáte podle rudě lakovaných třmenů.

První zákazníci dostanou nové BMW řady 5 již v únoru 2017. Představení vrcholné verze M5 se očekává tentýž rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků