BMW okořenilo řadu 5 prvky M Performance

Nedávno představenou sedmou generaci bavorského sedanu vyšší střední třídy lze nyní „vytunit“ továrními prvky M Performance. I základní motorizace díky tomu mohou vypadat jako juniorská M5.

Prvky M Performance jsou pro automobilku BMW superúspěšným artiklem. Fanoušci značky na ceny příslušenství příliš nehledí, a tak jsou často ty nejoblíbenější prvky nedostatkovým zbožím.

Už nyní ti, kteří se své „pětky“ dočkají mezi prvními, mohou listovat katalogy příslušenství M Performance pro tento vůz. Prohlédli jsme je i my.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Designové změny zahrnují přední nárazník s karbonovými doplňky, začerněné ledvinky, zadní spoiler a difuzor. Z karbonových vláken mohou být i zrcátka. Zákazník si může objednat také nižší boční prahy, které jsou tradičně ozdobeny černým pruhem, stejně jako boční linka pod okny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciální jsou rovněž kola. Mají rozměr dvacet palců a lakovány mohou být šedě či dvoubarevně. Přední pneumatiky mají rozměr 245/35 R20, zadní jsou širší, jejich rozměr činí 275/30 R20. V interiéru zaujme především sportovní volant potažený alcantarou s červeným pruhem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vyladit lze i pohonné ústrojí. Kromě přeprogramování řídicí jednotky zákazníci v balíčku dostanou i nový výfukový systém s chromovými či karbonovými koncovkami. Prozatím vrcholná verze M550i xDrive je od divize M vyladěna již standardně. O něco slabší varianta 540i však může dostat až 25 kW (34 k) navíc. Její třílitrový šestiválec tak ve verzi od M Performance produkuje 265 kW (360 k) a 500 Nm maximálního točivého momentu. Vznětová verze 530d díky M Performance posílí o 20 kW (27 k) a 30 Nm na 215 kW (292 k) a 650 Nm.

BMW M2 dostalo od M Performance nové výfuky, odpružení i aerodynamiku

BMW M2 dostalo od M Performance nové výfuky, odpružení i aerodynamiku

Všechny modely pak mohou dostat výkonnější brzdy. Čtyřpístkové na přední nápravu a jednopístkové dozadu. Vylepšené brzdy poznáte podle rudě lakovaných třmenů.

První zákazníci dostanou nové BMW řady 5 již v únoru 2017. Představení vrcholné verze M5 se očekává tentýž rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků