BMW oficiálně ukazuje novou X7. Zatím ještě s minimálním maskováním

Nová X7 vstupuje do poslední fáze vývoje. Do prodeje se má na nejdůležitějších trzích dostat ještě letos.

O mastodontním SUV z mnichova se toho nejprve hodně namluvilo, aby ve Frankfurtu loni v září BMW ukázalo koncept blízký realitě. Podobně jako u řady 8 nás napíná dále, a sice maskovaným prototypem a jeho oficiálně šířenými obrázky.

Ty jen potvrzují, jak moc blízko byl odvážný koncept realitě. A a taky fakt, že ty "ledviny" budou vážně obří. Zbytek připomíná nafouknutou X5, zadní svítilny zřejmě budou spojeny, buď chromovou linkou nebo LED páskem. Stejně jako sedmičková limuzína nebo crossover 6 GT bude stavět na modulární platformě CLAR. 

Toto je interiér nové řady 8 od BMW. Od současných modelů se v mnohém liší

Toto je interiér nové řady 8 od BMW. Od současných modelů se v mnohém liší

Vpředu tak najdete lichoběžníkové zavěšení a vzadu pětiprvkové. Vzduchové odpružení umožní zvýšit světlou výšku z výchozích 183 mm až na 243 mm. Za příplatek pak bude k dispozici natáčení zadní nápravy. Jestli v konstrukci karoserie využije karbonu, jako řada 7, zatím není jasné.

SUV bude mít na délku zhruba 5.100 mm, šířku 2.020 mm a výšku asi 1.800 mm. Rozvor má činit 3.010 mm. Díky tomu nabídne sedm míst uvnitř, paradoxně za příplatek nejspíš dostanete luxusní šestimístnou verzi, kde se bude sedět jako v letadle, nebo jako v neúspěšném Mercedesu třídy R.

BMW 6 Gran Turismo dostalo nový základní motor. Budou 4 válce stačit?

BMW 6 Gran Turismo dostalo nový základní motor. Budou 4 válce stačit?

BMW se svěřilo i s motorovou paletou novinky. Jistotou je osmistupňový automat a pohon všech kol xDrive. V plánu je plug-in hybridní varianta s dvoulitrovým čtyřválcem. Ostatně technicky půjde o ústrojí ze 740e, stejně jako je tomu u ostatních motorizací. Jádrem nabídky budou třílitrové šestiválce, benzinový 40i a dieselové 30d, 40d a M50d s jedním, dvěma a čtyřmi turbodmychadly. Především pro Američany bude podstatná verze 50i s osmiválcem 4,4 litru. K dispozic ale má být i výkonnější varianta tohoto motoru, která pohání novou M5.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků