BMW oficiálně ukazuje novou X7. Zatím ještě s minimálním maskováním

Nová X7 vstupuje do poslední fáze vývoje. Do prodeje se má na nejdůležitějších trzích dostat ještě letos.

O mastodontním SUV z mnichova se toho nejprve hodně namluvilo, aby ve Frankfurtu loni v září BMW ukázalo koncept blízký realitě. Podobně jako u řady 8 nás napíná dále, a sice maskovaným prototypem a jeho oficiálně šířenými obrázky.

Ty jen potvrzují, jak moc blízko byl odvážný koncept realitě. A a taky fakt, že ty "ledviny" budou vážně obří. Zbytek připomíná nafouknutou X5, zadní svítilny zřejmě budou spojeny, buď chromovou linkou nebo LED páskem. Stejně jako sedmičková limuzína nebo crossover 6 GT bude stavět na modulární platformě CLAR. 

Toto je interiér nové řady 8 od BMW. Od současných modelů se v mnohém liší

Toto je interiér nové řady 8 od BMW. Od současných modelů se v mnohém liší

Vpředu tak najdete lichoběžníkové zavěšení a vzadu pětiprvkové. Vzduchové odpružení umožní zvýšit světlou výšku z výchozích 183 mm až na 243 mm. Za příplatek pak bude k dispozici natáčení zadní nápravy. Jestli v konstrukci karoserie využije karbonu, jako řada 7, zatím není jasné.

SUV bude mít na délku zhruba 5.100 mm, šířku 2.020 mm a výšku asi 1.800 mm. Rozvor má činit 3.010 mm. Díky tomu nabídne sedm míst uvnitř, paradoxně za příplatek nejspíš dostanete luxusní šestimístnou verzi, kde se bude sedět jako v letadle, nebo jako v neúspěšném Mercedesu třídy R.

BMW 6 Gran Turismo dostalo nový základní motor. Budou 4 válce stačit?

BMW 6 Gran Turismo dostalo nový základní motor. Budou 4 válce stačit?

BMW se svěřilo i s motorovou paletou novinky. Jistotou je osmistupňový automat a pohon všech kol xDrive. V plánu je plug-in hybridní varianta s dvoulitrovým čtyřválcem. Ostatně technicky půjde o ústrojí ze 740e, stejně jako je tomu u ostatních motorizací. Jádrem nabídky budou třílitrové šestiválce, benzinový 40i a dieselové 30d, 40d a M50d s jedním, dvěma a čtyřmi turbodmychadly. Především pro Američany bude podstatná verze 50i s osmiválcem 4,4 litru. K dispozic ale má být i výkonnější varianta tohoto motoru, která pohání novou M5.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků