BMW oficiálně ukázalo novou řadu 8. Záď dokonce bez maskování!

BMW pilně pracuje na novém velkém kupé. To vychází ze stejnojmenného konceptu, který představilo loni. Sériovou verzi bychom měli vidět ještě letos.

Německá automobilka poprvé naznačila nové BMW řady 8 pomocí stejnojmenného konceptu. Ten představila minulý rok během Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Produkční verze by se od konceptu měla lišit jen v drobnostech. Než BMW vůz oficiálně představí, zatím nám oficiálně ukázalo alespoň záď.

Novinka momentálně prochází intenzivním testováním na okruhu v italské Aprilii. Vše se zaměřuje hlavně na optimalizaci jízdní dynamiky vozidla na plochách s vysokým koeficientem tření. Samozřejmě i na testování používá automobilka výrazně maskovaný prototyp. Základní linie vozu ale rozhodně lze rozeznat. Ty naznačují, že se máme na co těšit. 

Kupte si BMW Isetta pick-up. Unikát se nabízí v aukci

Kupte si BMW Isetta pick-up. Unikát se nabízí v aukci

"Zkušební jízdy za nejhorších podmínek dokazují, že jsme na správném místě s naším konceptem nového BMW řady 8 Coupe. Dosažené hodnoty dynamiky vozidla jsou působivé. Naši zákazníci a fanoušci se mohou těšit na skutečné sportovní auto," řekl Klaus Fröhlich, člen představenstva společnosti BMW AG. 

Už před několika dny se objevily fotky, na kterých je na zádi vozu vidět označení 850i. To by naznačovalo použití vidlicový osmiválec 4,4 litru s výkonem kolem 460 koní. Dřívější zprávy tvrdili, že v nabídce nebude chybět ani vznětový šestiválec a dokonce i plug-in hybridem iPerformance. Úplným vrcholem ale má být BMW M8 s 4,4 litrovým osmiválec twin-turbo z M5. 

Zatím zůstává záhadou, kdy nám automobilka svou novou pýchu představí. Tisková zpráva ale naznačuje, že by se tak mělo stát už letos. 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků