BMW oficiálně ukázalo novou řadu 8. Záď dokonce bez maskování!

BMW pilně pracuje na novém velkém kupé. To vychází ze stejnojmenného konceptu, který představilo loni. Sériovou verzi bychom měli vidět ještě letos.

Německá automobilka poprvé naznačila nové BMW řady 8 pomocí stejnojmenného konceptu. Ten představila minulý rok během Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Produkční verze by se od konceptu měla lišit jen v drobnostech. Než BMW vůz oficiálně představí, zatím nám oficiálně ukázalo alespoň záď.

Novinka momentálně prochází intenzivním testováním na okruhu v italské Aprilii. Vše se zaměřuje hlavně na optimalizaci jízdní dynamiky vozidla na plochách s vysokým koeficientem tření. Samozřejmě i na testování používá automobilka výrazně maskovaný prototyp. Základní linie vozu ale rozhodně lze rozeznat. Ty naznačují, že se máme na co těšit. 

Kupte si BMW Isetta pick-up. Unikát se nabízí v aukci

Kupte si BMW Isetta pick-up. Unikát se nabízí v aukci

"Zkušební jízdy za nejhorších podmínek dokazují, že jsme na správném místě s naším konceptem nového BMW řady 8 Coupe. Dosažené hodnoty dynamiky vozidla jsou působivé. Naši zákazníci a fanoušci se mohou těšit na skutečné sportovní auto," řekl Klaus Fröhlich, člen představenstva společnosti BMW AG. 

Už před několika dny se objevily fotky, na kterých je na zádi vozu vidět označení 850i. To by naznačovalo použití vidlicový osmiválec 4,4 litru s výkonem kolem 460 koní. Dřívější zprávy tvrdili, že v nabídce nebude chybět ani vznětový šestiválec a dokonce i plug-in hybridem iPerformance. Úplným vrcholem ale má být BMW M8 s 4,4 litrovým osmiválec twin-turbo z M5. 

Zatím zůstává záhadou, kdy nám automobilka svou novou pýchu představí. Tisková zpráva ale naznačuje, že by se tak mělo stát už letos. 

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků