BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku

BMW nejdříve unikla sada fotografií nové M5 den před slavnostní premiérou, nyní už se můžeme podívat na M5 oficiálně.

Design novinky je vcelku očekávatelný a snadno rozpoznatelný. Nechybí agresivní příď a čtyři koncovky výfuku. V interiéru svítí červené doplňky. Červená tlačítka, nezvykle umístěná před pádly řazení slouží k rychlému přepínání na předvolbu jízdního režimu M1 a M2.

Zapomenuté koncepty: BMW X5 s dvanáctiválcem z McLarenu F1

Zapomenuté koncepty: BMW X5 s dvanáctiválcem z McLarenu F1

Pod kapotou se objevil vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly o objemu 4,4 litru. Nabídne výkon přesahující 600 koní (441 kW). Výkon je dostupný v rozmezí 5600-6700 otáček. Točivý moment vrcholí hodnotou 750 N.m/1800-5600 min-1. Spolupracuje s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Manuál ani pohon zadních kol si objednat nelze.

Nová M5 zrychluje z nuly na stovku za 3,4 sekundy, na dvoustovku se dostane během 11,1 s. Maximálku nastavenou dle německé gentlemanské dohody na 250 lze za příplatek posunout až na 305 km/h.

Novinka je i přes pohon všech kol lehčí než minulá generace, váží 1855 kg. To díky hliníkové kapotě střeše z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Standardní vrtané kotouče s modrými třmeny mohou nahradit karbon-keramické tradičně zlatě lakovány, které jsou o 23 kilogramů lehčí. Schovány budou buď za standardními devatenáctipalcovými disky nebo příplatkovými dvacítkami.

Zapomenuté koncepty: BMW X5 s dvanáctiválcem z McLarenu F1

Zapomenuté koncepty: BMW X5 s dvanáctiválcem z McLarenu F1

V Německu bude vrchol pětkové řady od září za v přepočtu 3 miliony korun. Hned od startu se začne nabízet i čtyřsetkusová limitovaná First Edition s lepší výbavou v tmavě červené metalíze za 137 400 eur, tedy bezmála 3,6 milionu. První zákazníci se svých nových aut dočkají ale až na jaře příštího roku.

Prohlédněte si fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 360 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2002
Stav: 238 083 km
Cena: 100 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 168 957 km
Cena: 260 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 181 678 km
Cena: 243 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2011
Stav: 54 374 km
Cena: 320 000 Kč
BMW 3 3
Rok výroby: 2008
Stav: 146 703 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků