BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku

BMW nejdříve unikla sada fotografií nové M5 den před slavnostní premiérou, nyní už se můžeme podívat na M5 oficiálně.

Design novinky je vcelku očekávatelný a snadno rozpoznatelný. Nechybí agresivní příď a čtyři koncovky výfuku. V interiéru svítí červené doplňky. Červená tlačítka, nezvykle umístěná před pádly řazení slouží k rychlému přepínání na předvolbu jízdního režimu M1 a M2.

Zapomenuté koncepty: BMW X5 s dvanáctiválcem z McLarenu F1

Zapomenuté koncepty: BMW X5 s dvanáctiválcem z McLarenu F1

Pod kapotou se objevil vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly o objemu 4,4 litru. Nabídne výkon přesahující 600 koní (441 kW). Výkon je dostupný v rozmezí 5600-6700 otáček. Točivý moment vrcholí hodnotou 750 N.m/1800-5600 min-1. Spolupracuje s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Manuál ani pohon zadních kol si objednat nelze.

Nová M5 zrychluje z nuly na stovku za 3,4 sekundy, na dvoustovku se dostane během 11,1 s. Maximálku nastavenou dle německé gentlemanské dohody na 250 lze za příplatek posunout až na 305 km/h.

Novinka je i přes pohon všech kol lehčí než minulá generace, váží 1855 kg. To díky hliníkové kapotě střeše z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Standardní vrtané kotouče s modrými třmeny mohou nahradit karbon-keramické tradičně zlatě lakovány, které jsou o 23 kilogramů lehčí. Schovány budou buď za standardními devatenáctipalcovými disky nebo příplatkovými dvacítkami.

Zapomenuté koncepty: BMW X5 s dvanáctiválcem z McLarenu F1

Zapomenuté koncepty: BMW X5 s dvanáctiválcem z McLarenu F1

V Německu bude vrchol pětkové řady od září za v přepočtu 3 miliony korun. Hned od startu se začne nabízet i čtyřsetkusová limitovaná First Edition s lepší výbavou v tmavě červené metalíze za 137 400 eur, tedy bezmála 3,6 milionu. První zákazníci se svých nových aut dočkají ale až na jaře příštího roku.

Prohlédněte si fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků