BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku

BMW nejdříve unikla sada fotografií nové M5 den před slavnostní premiérou, nyní už se můžeme podívat na M5 oficiálně.

Design novinky je vcelku očekávatelný a snadno rozpoznatelný. Nechybí agresivní příď a čtyři koncovky výfuku. V interiéru svítí červené doplňky. Červená tlačítka, nezvykle umístěná před pádly řazení slouží k rychlému přepínání na předvolbu jízdního režimu M1 a M2.

Zapomenuté koncepty: BMW X5 s dvanáctiválcem z McLarenu F1

Zapomenuté koncepty: BMW X5 s dvanáctiválcem z McLarenu F1

Pod kapotou se objevil vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly o objemu 4,4 litru. Nabídne výkon přesahující 600 koní (441 kW). Výkon je dostupný v rozmezí 5600-6700 otáček. Točivý moment vrcholí hodnotou 750 N.m/1800-5600 min-1. Spolupracuje s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Manuál ani pohon zadních kol si objednat nelze.

Nová M5 zrychluje z nuly na stovku za 3,4 sekundy, na dvoustovku se dostane během 11,1 s. Maximálku nastavenou dle německé gentlemanské dohody na 250 lze za příplatek posunout až na 305 km/h.

Novinka je i přes pohon všech kol lehčí než minulá generace, váží 1855 kg. To díky hliníkové kapotě střeše z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Standardní vrtané kotouče s modrými třmeny mohou nahradit karbon-keramické tradičně zlatě lakovány, které jsou o 23 kilogramů lehčí. Schovány budou buď za standardními devatenáctipalcovými disky nebo příplatkovými dvacítkami.

Zapomenuté koncepty: BMW X5 s dvanáctiválcem z McLarenu F1

Zapomenuté koncepty: BMW X5 s dvanáctiválcem z McLarenu F1

V Německu bude vrchol pětkové řady od září za v přepočtu 3 miliony korun. Hned od startu se začne nabízet i čtyřsetkusová limitovaná First Edition s lepší výbavou v tmavě červené metalíze za 137 400 eur, tedy bezmála 3,6 milionu. První zákazníci se svých nových aut dočkají ale až na jaře příštího roku.

Prohlédněte si fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

včera | Vladimír Kadera | 40 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 93 příspěvků