BMW odhaluje techniku elektrického iX3. SUV s pohonem zadních kol ujede 440 km

Čistě elektrická varianta BMW X3 se již pomalu chystá k produkci. Nyní automobilka odhaluje výkon, dojezd i snahu o co nejnižší ekologickou stopu při výrobě novinky.

BMW na nás zanedlouho vytasí hned několik elektromobilů, které budou používat nejnovější elektrické ústrojí eDrive páté generace. Zatímco ale chystané čtyřdveřové „kupé“ i4 nebo SUV iNext přijedou až v roce 2021, jako první model využije tuto techniku SUV iX3, tedy čistě elektrická varianta současného X3.

Se začátkem produkce totiž BMW počítá už na příští rok, kdy rovněž dojde ke kompletnímu odhalení novinky. V modelovém portfoliu automobilky pak bude X3 prvním autem, které bude u BMW k dispozici jak se zážehovými a vznětovými motory, tak v plug-in hybridním provedení a rovněž s čistě elektrickým pohonem. Pro všechny světové trh se bude iX3 vyrábět v čínské továrně BMW v Šen-jangu.

BMW i3 se zatím do hrobu nechystá. Značka chce model vyrábět až do roku 2024

BMW i3 se zatím do hrobu nechystá. Značka chce model vyrábět až do roku 2024

Elektromotor nového ústrojí eDrive zajistí iX3 výkon 210 kW (286 koní) a točivý moment 400 N.m, i když BMW mluví o prozatímních hodnotách, které se mohou do začátku produkce ještě změnit. Možná překvapivě pak nebude iX3 čtyřkolkou, ale elektromotor přenese hnací sílu na zadní kola.

Vysokonapěťová baterie najde místo v podlaze a vyznačuje se extrémně plochým tvarem. Díky tomu podle BMW nedojde k omezení vnitřního prostoru pro cestující ani zavazadla ve srovnání s konvenčně poháněnými verzemi X3. S kapacitou baterie 74 kWh má být iX3 schopno ujet přes 440 kilometrů (WLTP).

BMW se zavazuje k zelené námořní přepravě automobilů. Času na to má dost

BMW se zavazuje k zelené námořní přepravě automobilů. Času na to má dost

Kromě toho, že ke konstrukci elektromotoru prý BMW nepotřebovalo používat vzácné materiály, chce mít iX3 opravdu nízkou ekologickou stopu. Každým novým elektrickým modelem chce BMW prokázat, že za celý cyklus – včetně nákupu surovin, dodavatelského řetězce, fáze výroby a používání, jakož i recyklace – bude CO₂ stopa elektromobilu podstatně nižší než u konvenčním způsobem poháněného sourozence.

V případě BMW iX3 má být stopa o 30 % menší než v případě naftového BMW X3 sDrive 20d. To platí, pokud bude během fáze používání automobilu využívána běžně dostupná evropská elektrická energie. Jestliže bude vozidlo nabíjeno zelenou elektřinou, BMW zmiňuje stopu nižší o přibližně 60 %. Vysloužilé baterie iX3 chce nakonec značka sekundárně využívat jako stacionární zdroj energie.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků