BMW odchází ze šampionátu WEC. Závodní M8 GTE se rozloučí po 24h Le Mans

Šampionát vytrvalostních závodů WEC bude zase o něco fádnější. Po zprávách od Fordu nyní rovněž BMW oznamuje ukončení svého působení v této sérii.

BMW se do super sezóny šampionátu vytrvalostních závodů WEC pustilo s M8 GTE teprve minulý rok. Nyní ale po odjetých sedmi závodech z osmi německá automobilka oznamuje ukončení svého působení v šampionátu a tedy kategorii GTE Pro. Konec továrního programu ve WEC přitom nedávno oznámil i Ford.

Nadcházející čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans tak bude pro tovární tým s M8 GTE posledním závodem. Automobilka uvádí, že WEC jednoduše nezapadá do budoucích plánů oddělení motorsportu, které se bude nadále soustředit třeba na série IMSA, DTM nebo další formy GT závodů.

BMW M8 se řítí s novými systémy. Je libo konfigurovat brzdy?

BMW M8 se řítí s novými systémy. Je libo konfigurovat brzdy?

„Rozhodli jsme se nepokračovat v šampionátu WEC. Červnový závod 24h Le Mans tak bude pro nás uzavření celé kapitoly, kterou jsme přesně zde před rokem zahájili světovou premiérou BMW řady 8. Chceme se soustředit hlavně na budoucnost a šampionát WEC se neslučuje s našimi cíli pro příští roky,“ řekl ředitel BMW Motorsport Jens Marquardt. Informaci přinesl web České okruhy.

Nedá se přitom říct, že by se BMW s novou M8 GTE dařilo. Ve WEC je za probíhající sezónu jedinou značkou bez vítězství v závodě a v celkovém pořadí sezóny 2018/2019 je tedy na posledním místě. Závodní M8 GTE však z okruhů úplně nezmizí, stále bude s tovární podporou k vidění v zámořské sérii IMSA.  

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků