BMW odchází ze šampionátu WEC. Závodní M8 GTE se rozloučí po 24h Le Mans

Šampionát vytrvalostních závodů WEC bude zase o něco fádnější. Po zprávách od Fordu nyní rovněž BMW oznamuje ukončení svého působení v této sérii.

BMW se do super sezóny šampionátu vytrvalostních závodů WEC pustilo s M8 GTE teprve minulý rok. Nyní ale po odjetých sedmi závodech z osmi německá automobilka oznamuje ukončení svého působení v šampionátu a tedy kategorii GTE Pro. Konec továrního programu ve WEC přitom nedávno oznámil i Ford.

Nadcházející čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans tak bude pro tovární tým s M8 GTE posledním závodem. Automobilka uvádí, že WEC jednoduše nezapadá do budoucích plánů oddělení motorsportu, které se bude nadále soustředit třeba na série IMSA, DTM nebo další formy GT závodů.

BMW M8 se řítí s novými systémy. Je libo konfigurovat brzdy?

BMW M8 se řítí s novými systémy. Je libo konfigurovat brzdy?

„Rozhodli jsme se nepokračovat v šampionátu WEC. Červnový závod 24h Le Mans tak bude pro nás uzavření celé kapitoly, kterou jsme přesně zde před rokem zahájili světovou premiérou BMW řady 8. Chceme se soustředit hlavně na budoucnost a šampionát WEC se neslučuje s našimi cíli pro příští roky,“ řekl ředitel BMW Motorsport Jens Marquardt. Informaci přinesl web České okruhy.

Nedá se přitom říct, že by se BMW s novou M8 GTE dařilo. Ve WEC je za probíhající sezónu jedinou značkou bez vítězství v závodě a v celkovém pořadí sezóny 2018/2019 je tedy na posledním místě. Závodní M8 GTE však z okruhů úplně nezmizí, stále bude s tovární podporou k vidění v zámořské sérii IMSA.  

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

dnes | Svět motorů | 5 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků