BMW odchází ze šampionátu WEC. Závodní M8 GTE se rozloučí po 24h Le Mans

Šampionát vytrvalostních závodů WEC bude zase o něco fádnější. Po zprávách od Fordu nyní rovněž BMW oznamuje ukončení svého působení v této sérii.

BMW se do super sezóny šampionátu vytrvalostních závodů WEC pustilo s M8 GTE teprve minulý rok. Nyní ale po odjetých sedmi závodech z osmi německá automobilka oznamuje ukončení svého působení v šampionátu a tedy kategorii GTE Pro. Konec továrního programu ve WEC přitom nedávno oznámil i Ford.

Nadcházející čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans tak bude pro tovární tým s M8 GTE posledním závodem. Automobilka uvádí, že WEC jednoduše nezapadá do budoucích plánů oddělení motorsportu, které se bude nadále soustředit třeba na série IMSA, DTM nebo další formy GT závodů.

BMW M8 se řítí s novými systémy. Je libo konfigurovat brzdy?

BMW M8 se řítí s novými systémy. Je libo konfigurovat brzdy?

„Rozhodli jsme se nepokračovat v šampionátu WEC. Červnový závod 24h Le Mans tak bude pro nás uzavření celé kapitoly, kterou jsme přesně zde před rokem zahájili světovou premiérou BMW řady 8. Chceme se soustředit hlavně na budoucnost a šampionát WEC se neslučuje s našimi cíli pro příští roky,“ řekl ředitel BMW Motorsport Jens Marquardt. Informaci přinesl web České okruhy.

Nedá se přitom říct, že by se BMW s novou M8 GTE dařilo. Ve WEC je za probíhající sezónu jedinou značkou bez vítězství v závodě a v celkovém pořadí sezóny 2018/2019 je tedy na posledním místě. Závodní M8 GTE však z okruhů úplně nezmizí, stále bude s tovární podporou k vidění v zámořské sérii IMSA.  

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 195 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků