BMW očekává rekordní prodeje i zisky

Růst BMW Group bude pokračovat i v obchodním roce 2004. Díky novým modelům a rozšíření odbytu na mezinárodních trzích počítá letos společnost s rekordními prodeji a zisky. “V roce 2004 očekáváme u všech koncernových značek rostoucí odbyt. Zároveň posílíme pozici BMW Group jako jedné z nejlépe prosperujících automobilek vůbec,” uvedl na bilanční tiskové konferenci konané
17. března v Mnichově Helmut Panke, předseda představenstva BMW AG.

V letošním roce uvede BMW Group na trh tolik nových modelů, jako nikdy dříve v historii automobilky. Vozy BMW 6. řady, BMW X3, BMW 5 Touring a stejně tak i BMW 1. řady a model Mini Cabrio obnovují popřípadě rozšiřují produktovou paletu v důležitých tržních segmentech. Práce z posledních let nyní přináší své výsledky. Helmut Panke říká: “Rok 2004 je rokem nových modelů. BMW Group tak bude v příštích letech zastoupena ve všech důležitých segmentech trhu s prémiovou nabídkou.”

BMW Group prodala v loňském roce 1 104 916 vozů značek BMW, Mini a Rolls-Royce. I přes docela špatnou hospodářskou situaci na všech světových trzích dosáhla společnost BMW Group rekordních prodejů a rok 2002 v prodeji překonala o 4,5 % (2002: 1 057 344 vozů).

BMW Group přitom dokázala zvýšit svůj odbyt na řadě důležitých trhů. Prodeje v USA překonaly s 277 037 vozy zájem zákazníků z roku 2002 o 8,0 % (2002: 256 622 vozů), v západní Evropě prodala BMW Group 637 949 aut, o 1,9 % více než v roce 2002 (626 219 aut). Prodeje v Asii vzrostly o 18,5 % na 93 030 automobilů (2002: 78 527 vozů).

Dobrý vstup na trh zažila v polovině loňského roku 5. řada. Nový
BMW 5 ve verzi sedan si koupilo do konce roku 2003 celkem 70 522 zákazníků. Důležitý nárůst poptávky se týká i BMW 7. řady. V roce 2003 se prodalo 57 899 těchto vozů, což představuje zvýšení odbytu oproti roku 2002 o 8,2 %. Celkové číslo ukazuje na nejvíce prodaných kusů BMW 7. řady od jejího uvedení v 70. letech.

Celkově loni společnost dodala zákazníkům 928 151 vozů značky BMW. To je o 1,6 % více než předloni (2002: 913 225 vozů).

Úspěch značky Mini překonal v loňské roce všechna očekávání a podstatně pomohl v růstu celé BMW Group. Se 176 465 prodanými vozy Mini došlo k meziročnímu nárůstu o 22,4 % (2002: 144 119 vozů Mini).

Se značkou Rolls-Royce rozšířila BMW Group svou paletu automobilů o nejluxusnější segment. Do konce roku 2003 společnost předala zákazníkům 300 vozů značky Rolls-Royce.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 52 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků