BMW očekává rekordní prodeje i zisky

Růst BMW Group bude pokračovat i v obchodním roce 2004. Díky novým modelům a rozšíření odbytu na mezinárodních trzích počítá letos společnost s rekordními prodeji a zisky. “V roce 2004 očekáváme u všech koncernových značek rostoucí odbyt. Zároveň posílíme pozici BMW Group jako jedné z nejlépe prosperujících automobilek vůbec,” uvedl na bilanční tiskové konferenci konané
17. března v Mnichově Helmut Panke, předseda představenstva BMW AG.

V letošním roce uvede BMW Group na trh tolik nových modelů, jako nikdy dříve v historii automobilky. Vozy BMW 6. řady, BMW X3, BMW 5 Touring a stejně tak i BMW 1. řady a model Mini Cabrio obnovují popřípadě rozšiřují produktovou paletu v důležitých tržních segmentech. Práce z posledních let nyní přináší své výsledky. Helmut Panke říká: “Rok 2004 je rokem nových modelů. BMW Group tak bude v příštích letech zastoupena ve všech důležitých segmentech trhu s prémiovou nabídkou.”

BMW Group prodala v loňském roce 1 104 916 vozů značek BMW, Mini a Rolls-Royce. I přes docela špatnou hospodářskou situaci na všech světových trzích dosáhla společnost BMW Group rekordních prodejů a rok 2002 v prodeji překonala o 4,5 % (2002: 1 057 344 vozů).

BMW Group přitom dokázala zvýšit svůj odbyt na řadě důležitých trhů. Prodeje v USA překonaly s 277 037 vozy zájem zákazníků z roku 2002 o 8,0 % (2002: 256 622 vozů), v západní Evropě prodala BMW Group 637 949 aut, o 1,9 % více než v roce 2002 (626 219 aut). Prodeje v Asii vzrostly o 18,5 % na 93 030 automobilů (2002: 78 527 vozů).

Dobrý vstup na trh zažila v polovině loňského roku 5. řada. Nový
BMW 5 ve verzi sedan si koupilo do konce roku 2003 celkem 70 522 zákazníků. Důležitý nárůst poptávky se týká i BMW 7. řady. V roce 2003 se prodalo 57 899 těchto vozů, což představuje zvýšení odbytu oproti roku 2002 o 8,2 %. Celkové číslo ukazuje na nejvíce prodaných kusů BMW 7. řady od jejího uvedení v 70. letech.

Celkově loni společnost dodala zákazníkům 928 151 vozů značky BMW. To je o 1,6 % více než předloni (2002: 913 225 vozů).

Úspěch značky Mini překonal v loňské roce všechna očekávání a podstatně pomohl v růstu celé BMW Group. Se 176 465 prodanými vozy Mini došlo k meziročnímu nárůstu o 22,4 % (2002: 144 119 vozů Mini).

Se značkou Rolls-Royce rozšířila BMW Group svou paletu automobilů o nejluxusnější segment. Do konce roku 2003 společnost předala zákazníkům 300 vozů značky Rolls-Royce.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků