BMW očekává rekordní prodeje i zisky

Růst BMW Group bude pokračovat i v obchodním roce 2004. Díky novým modelům a rozšíření odbytu na mezinárodních trzích počítá letos společnost s rekordními prodeji a zisky. “V roce 2004 očekáváme u všech koncernových značek rostoucí odbyt. Zároveň posílíme pozici BMW Group jako jedné z nejlépe prosperujících automobilek vůbec,” uvedl na bilanční tiskové konferenci konané
17. března v Mnichově Helmut Panke, předseda představenstva BMW AG.

V letošním roce uvede BMW Group na trh tolik nových modelů, jako nikdy dříve v historii automobilky. Vozy BMW 6. řady, BMW X3, BMW 5 Touring a stejně tak i BMW 1. řady a model Mini Cabrio obnovují popřípadě rozšiřují produktovou paletu v důležitých tržních segmentech. Práce z posledních let nyní přináší své výsledky. Helmut Panke říká: “Rok 2004 je rokem nových modelů. BMW Group tak bude v příštích letech zastoupena ve všech důležitých segmentech trhu s prémiovou nabídkou.”

BMW Group prodala v loňském roce 1 104 916 vozů značek BMW, Mini a Rolls-Royce. I přes docela špatnou hospodářskou situaci na všech světových trzích dosáhla společnost BMW Group rekordních prodejů a rok 2002 v prodeji překonala o 4,5 % (2002: 1 057 344 vozů).

BMW Group přitom dokázala zvýšit svůj odbyt na řadě důležitých trhů. Prodeje v USA překonaly s 277 037 vozy zájem zákazníků z roku 2002 o 8,0 % (2002: 256 622 vozů), v západní Evropě prodala BMW Group 637 949 aut, o 1,9 % více než v roce 2002 (626 219 aut). Prodeje v Asii vzrostly o 18,5 % na 93 030 automobilů (2002: 78 527 vozů).

Dobrý vstup na trh zažila v polovině loňského roku 5. řada. Nový
BMW 5 ve verzi sedan si koupilo do konce roku 2003 celkem 70 522 zákazníků. Důležitý nárůst poptávky se týká i BMW 7. řady. V roce 2003 se prodalo 57 899 těchto vozů, což představuje zvýšení odbytu oproti roku 2002 o 8,2 %. Celkové číslo ukazuje na nejvíce prodaných kusů BMW 7. řady od jejího uvedení v 70. letech.

Celkově loni společnost dodala zákazníkům 928 151 vozů značky BMW. To je o 1,6 % více než předloni (2002: 913 225 vozů).

Úspěch značky Mini překonal v loňské roce všechna očekávání a podstatně pomohl v růstu celé BMW Group. Se 176 465 prodanými vozy Mini došlo k meziročnímu nárůstu o 22,4 % (2002: 144 119 vozů Mini).

Se značkou Rolls-Royce rozšířila BMW Group svou paletu automobilů o nejluxusnější segment. Do konce roku 2003 společnost předala zákazníkům 300 vozů značky Rolls-Royce.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků