BMW: o továrně na Slovensku neuvažujeme

Německý výrobce automobilů BMW dnes informoval, že neplánuje postavit nový závod na Slovensku. Dementoval tak pondělní zprávy slovenských médií.
BMW: o továrně na Slovensku neuvažujeme

Ta tvrdila, že automobilka BMW by svoji novou továrnu mohla umístit do průmyslového parku Kechnec nedaleko Košic, kde je vysoká nezaměstnanost, a že by tak mohlo vzniknout až 30 tisíc nových pracovních míst. Ministr zahraničí Miroslav Lajčák televizní stanici Markíza řekl, že se rozhoduje mezi investicí na Slovensku a v Mexiku. „Probíhá komunikace mezi naším zastupitelským úřadem a investorem,“ uvedl. Ministr práce Ján Richter prohlásil, že jednání jsou v počátku.

Nicméně mluvčí BMW Mathias Schmidt dnes agentuře Reuters řekl, že informace o možné investici německé automobilky na Slovensku nejsou pravdivé.

Automobilový průmysl je jedním z tahounů exportně orientované slovenské ekonomiky. V zemi mají své továrny Volkswagen, Kia Motors a PSA Peugeot Citroën, které loni vyrobily téměř 640 tisíc aut. Země se tak v této kategorii dostala v přepočtu na obyvatele na světovou špičku, letos by se výroba aut na Slovensku měla znovu zvýšit.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků