BMW: nový roadster R1200R

Představení nového modelu R1200 R. Má silnější dvouválcový boxer, je o 20 kg lehčí a dostal řadu vychytávek. Bude z něj opět trhák?

Motocyklová divize bavorské automobilky, BMW Motorrad, si na začátek léta nachystala představení nového jednostopého roadsteru, model R1200R. Jedná se o nástupce verze R1150R, podobnou změnou prošlo i cestovní enduro R1200 GS.

Nový naháč má skvěle připravenou cestu k zákazníkům, protože motocyklů R1150 R a R850 R se od roku 2001 prodalo neuvěřitelných 60 tis. kusů. R1200 R se může pochlubit novým dvouválcovým boxerem o objemu 1 170 ccm má výkon 80 kW (109 k) v 7 500 ot/min., což je o slušných 28 procent více, než předchozí generace. Maximální točivý moment je 115 Nm v 6 000 ot/min. Výkon se na zadní kolo přenáší pomocí šestistupňové převodovky a kardanu.

Naháč zájemcům odkrývá stavbu odpružení přední vidlice, bavorácký Telelever, vzadu je jednoramenná kyvka a Paralever. R1200 R své konkurenty poráží ve výbavě: brzdový systém má ABS a zadní kolo je vybaveno systémem ASC (kontrola protiprokluzu). Dále je možné motocykl vybavit elektronicky nastavitelným odpružením ESA a v přípravě je i systém pro kontrolu tlaku obou pneumatik. Za povšimnutí také stojí, že R1200 R váží bez náplní 198 kg, což je hmotnost schopná konkurence s jiným motocyklům této třídy.

Pro motocykl je samozřejmě připraven dlouhý seznam doplňků, ve kterém najdete např. praktické přední plexisklo nebo sadu cestovních kufrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW R1200 R

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků