BMW: nový roadster R1200R

Představení nového modelu R1200 R. Má silnější dvouválcový boxer, je o 20 kg lehčí a dostal řadu vychytávek. Bude z něj opět trhák?

Motocyklová divize bavorské automobilky, BMW Motorrad, si na začátek léta nachystala představení nového jednostopého roadsteru, model R1200R. Jedná se o nástupce verze R1150R, podobnou změnou prošlo i cestovní enduro R1200 GS.

Nový naháč má skvěle připravenou cestu k zákazníkům, protože motocyklů R1150 R a R850 R se od roku 2001 prodalo neuvěřitelných 60 tis. kusů. R1200 R se může pochlubit novým dvouválcovým boxerem o objemu 1 170 ccm má výkon 80 kW (109 k) v 7 500 ot/min., což je o slušných 28 procent více, než předchozí generace. Maximální točivý moment je 115 Nm v 6 000 ot/min. Výkon se na zadní kolo přenáší pomocí šestistupňové převodovky a kardanu.

Naháč zájemcům odkrývá stavbu odpružení přední vidlice, bavorácký Telelever, vzadu je jednoramenná kyvka a Paralever. R1200 R své konkurenty poráží ve výbavě: brzdový systém má ABS a zadní kolo je vybaveno systémem ASC (kontrola protiprokluzu). Dále je možné motocykl vybavit elektronicky nastavitelným odpružením ESA a v přípravě je i systém pro kontrolu tlaku obou pneumatik. Za povšimnutí také stojí, že R1200 R váží bez náplní 198 kg, což je hmotnost schopná konkurence s jiným motocyklům této třídy.

Pro motocykl je samozřejmě připraven dlouhý seznam doplňků, ve kterém najdete např. praktické přední plexisklo nebo sadu cestovních kufrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW R1200 R

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků