BMW, Nissan, MOL a distributoři elektřiny postaví i u nás síť elektrodobíječek

15 komentářů

Kuk Vykuk
25. července • 2:14

Tý foe fabriky jako kráva + ropná společnost jak hovado a voni bez grantů nehnou ani prstem chudáci jedni. A pidifibrika Tesla stíhá v Evropě sázet stojany i bez grantů. Té čurbes tady :-D:-D:-D
BMW by to měl zacálovat ze svého když si dělá 20 let sajrat kartel s VW a Daimlerem. Životní prostředí už zasr@li dost 3-[3-[3-[
http://byznys.lidovky.cz/evropska-komise-vysetruje... ...

Víťa
24. července • 21:13

Rozhází půl miliardy,za tři roky nám řeknou,že není kobalt a budeme jezdit dál na ropu. Hlavně že si určitá skupinka lidí nahrabe.

milanekjablonecak
24. července • 19:33

Tak dobíječka nebo nabíječka, i když v jíným slova smyslu je nabíječka na určitý čas i dobíječka.

Sarcasticus
24. července • 15:01

Co když to nebude stačit? Nebylo by lepší na hlavních evropských dopravních koridorech postavit síť trolejí? ;-)

Aladin
24. července • 11:59

Výborně, takže z našich daní zaplatíme soukromým společnostem zdroj obživy. Nejsem proti elektromobilitě, jen by si to na sebe mělo v rámci tržních podmínek vydělat samo. Klasické benzínky si to mohou postavit za své. Pak buď bude dobíjení placené (v budoucnu stejně bude) nebo se spokojí s tím, že dotyčný během necelé hodiny vyžere a vychlastá celé bistro. Nějak se to začíná vše točil moc vlevo.

Jakub
24. července • 11:48

Budou z té prodané elektřiny také odvádět nějaký desátek do státní kasy resp. fondu na dopravní infrastrukturu? Nebo budou elektroauta jezdit po silnicích placených od majitelů aut na fosilní paliva?

Peppa
26. července • 11:40

Budou řidiči spalovacích aut platit desátek za ničení zdraví obyvatelstva výfukovými plyny?

Saman
24. července • 14:02

na elektrine je "spotrebni" dan z elektriny a platime ji vsichni, a tak jako na vsem je na ni i DPH

king014
24. července • 13:27

i z elektriky se platí slušnej ranec daní.

stealth01
24. července • 12:35

Většinou mají majitele elektro aut taky další s pohonem na fosilní paliva. Takže si platí sami na sebe.

Aladin
24. července • 13:53

Jenže spotřební daň z paliva je zhruba 11kč, DPH pak 7. Když jede někdo soukromým vozem, platí zhruba 7*18*100=12.600Kč na každých 10.000 km. Jestli budou tyto pumpy bez této daně, je to další zbytečná podpora.

Saman
24. července • 14:12

nejak tu rovnici asi nechapu, muzes ji nejak rozvest aby tedy sedela na tech 10 tisic kilometru? co znamena tech 7*18*100? to je jako spotreba x dan x pocet tankovani? pak to ale tak nejak nesedi na tech 10 tisic kilometru, ale spise na 7000 kilometrua co statu prinese treba uspornejsi auto? normalka si predstav ze existuji auta ktera nekterym ridicum umozni jezdit za 4 litry na 100km a taky auta co naopak bezproblemu basti treba 30 litru na 100km? elektromobil pak muze bejt autem ktere basti treba 1 litr na 100km co se zaplacenych financi tyce, proste jiz samotne posuzovani neceho podle veliciny ktera se mzue sakra hodne ruznit je nesmysl ;-) stejne tak rozdilne spotrebni dane, proc ma teda nekdo s dieselem prizpivat treba jen 4x18 a nekdo s benzinem 8x20? oba ty silnice snad nicej podobne ne?a ted si vem ze by se zavedla silnicni dan pro vsechny, pak zas budes piskovat ze po tobe chce stat 5 tisic rocne kdys najedes treba jen 10 tisic km, a stejnych 5 tisic rocne plati i soused do rocne najezdi 100 tisic kilometru? proste se smir s tim ze ty elektroauta jezdi levneji a nezavid tem lidem co je maj ze proste plati za provoz min ;-)

Lojza
29. července • 18:21

proste se smir s tim ze ty elektroauta jezdi levneji a nezavid tem lidem co je maj ze proste plati za provoz min
hm jezdi levneji, ale v porizovaci cene auta zaplatis dvakrat tolik, to se urcite vyplati boha jeho. Az klesnou alektroauta +- na ceny spalovacich aut, rad si elektriku koupim.

Aladin
24. července • 14:40

Bral jsem v úvahu průměrnou spotřebu 7 l/100km. Celkovou daň (dph + spotřební) zhruba 18 kč/l. Tj. zdanění na 100km jízdy 7*18. Na 10.000km pak 7*18*100.Je jasné, že nerovnoměrnost příspěvků na provoz státu je přirozený jev, který nelze potlačit. To, že někdo má spotřebu 4l a druhý 30l, s tím se nedá nic dělat a v rámci jednoduchosti systému se tento jev solidárně zanedbá. Ale zde se naprosto uměle nastavuje další daňová vyjímka, která nedá společnosti žádný užitek. Na druhé straně, aby to nebylo někomu líto, tak se daňová pravidla prasí i pro příjmovou skupinu z opačného konce. V současné době úvahy o nižší dani za pivo. Kde to jsme? Systém má být jednoduchý s minimálním počtem vyjímek. Ještě by tedy mohli zavést příspěvky na jízdní kola, trekové boty, sáčky do košů. Ale jsme na webu o autech, tak se rozčiluji nad celkovými dotacemi ohledně elektromobilů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Saman
24. července • 14:49

nafta coby dnes jeskodlivejsi mozna doprava na silnicich a nejen na nich ma take umelou danovou vyjimku a ma nizsi spotrebni dan nez benzin, nekdo si holt rekl ze kdyz muze mit nafta zvyhodneni, tak proc by ho nemela elektrina k provozu? ty jako svobodny clovek muzes na tu elektrinu jezdit taky a tu vyhodu muzes tedy take cerpat ;-)navic elektrina ma dane dane ve stejne vysi mnohem dele nez fosilni paliva u kterych se castecne menili, zadna vyjoimka tam neni, proste dan z elektriny ktera je steja pro vsechny ve state, od domacnosti az po megakorporace, a plati se jiz na urovni distributora elektriny, je stabilni a z pohledu spotreby i rustova pro stat, vyjimky maji naopak prave fosilni paliva ktera jsou rozdelena do nekolika druhu a maji dle nich rozdilne sazby ;-)

Doporučujeme

Články odjinud