BMW našlo další využití elektromobilů. Hipsteři z něj budou na větvi

Moderní elektromobily dnes na jedno nabití ujedou přes 200 kilometrů. Ne vždy je ale takový dojezd potřeba, proto BMW našlo pro „přebytečnou“ energii zajímavé využití.

Jistě jste si všimli, že se v posledních letech ve větších městech rozmohly farmářské trhy a různé food festivaly. Realita je obvykle taková, že se prodíváte davem lidí s jídlem v ruce a přecházíte od stánku ke stánku, dokud si nenaplníte břich k prasknutí. I tak lze trávit sobotu.

BMW i3 žilo už v roce 1991. Koncept E1 měl tehdy dojezd 200 km

BMW i3 žilo už v roce 1991. Koncept E1 měl tehdy dojezd 200 km

Zkuste se ale na celou věc podívat z pohledu prodejců, často vousatých třicátníku schopných vykouzlit neuvěřitelné věci. Musejí si zarezervovat místo, postavit stánek, ale hlavně získat přístup k elektrické energii, což se dá řešit různě. A elektrocentrály nebývají zrovna nejelegantnější a nejtišší řešení.

Policie v Los Angeles má problém. Flotilu BMW i3 využívala jinak, než měla

Policie v Los Angeles má problém. Flotilu BMW i3 využívala jinak, než měla

V době rozvoje elektromobilů se dá ale problém s energií docela slušně řešit. Ne vždycky totiž s vozem, který na jedno nabití ujede třeba 200 kilometrů, potřebujete takovou vzdálenost urazit, přičemž uloženou energii lze využít i jinak. Ostatně, podívejte se, s čím přišlo BMW.

BMW i3 nastupuje do flotily české záchranné služby. Kde všude budou sloužit?

BMW i3 nastupuje do flotily české záchranné služby. Kde všude budou sloužit?

To si vzalo příklad právě z farmářských a podobných trhů. Elektrické BMW i3 ve videu neslouží pouze jako tichý dopravní prostředek, ale také jako zdroj elektrické energie pro napájení spotřebičů. Pravda, s jedním autem se takový business patrně nedá dělat na takové úrovni, abyste si vydělali nejenom sami na sebe, ale hlavně na BMW i3, které u nás začíná na ceně 1.019.200 Kč. Myšlenka je ale jasná.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

včera | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků