BMW našlo další využití elektromobilů. Hipsteři z něj budou na větvi

Moderní elektromobily dnes na jedno nabití ujedou přes 200 kilometrů. Ne vždy je ale takový dojezd potřeba, proto BMW našlo pro „přebytečnou“ energii zajímavé využití.

Jistě jste si všimli, že se v posledních letech ve větších městech rozmohly farmářské trhy a různé food festivaly. Realita je obvykle taková, že se prodíváte davem lidí s jídlem v ruce a přecházíte od stánku ke stánku, dokud si nenaplníte břich k prasknutí. I tak lze trávit sobotu.

BMW i3 žilo už v roce 1991. Koncept E1 měl tehdy dojezd 200 km

BMW i3 žilo už v roce 1991. Koncept E1 měl tehdy dojezd 200 km

Zkuste se ale na celou věc podívat z pohledu prodejců, často vousatých třicátníku schopných vykouzlit neuvěřitelné věci. Musejí si zarezervovat místo, postavit stánek, ale hlavně získat přístup k elektrické energii, což se dá řešit různě. A elektrocentrály nebývají zrovna nejelegantnější a nejtišší řešení.

Policie v Los Angeles má problém. Flotilu BMW i3 využívala jinak, než měla

Policie v Los Angeles má problém. Flotilu BMW i3 využívala jinak, než měla

V době rozvoje elektromobilů se dá ale problém s energií docela slušně řešit. Ne vždycky totiž s vozem, který na jedno nabití ujede třeba 200 kilometrů, potřebujete takovou vzdálenost urazit, přičemž uloženou energii lze využít i jinak. Ostatně, podívejte se, s čím přišlo BMW.

BMW i3 nastupuje do flotily české záchranné služby. Kde všude budou sloužit?

BMW i3 nastupuje do flotily české záchranné služby. Kde všude budou sloužit?

To si vzalo příklad právě z farmářských a podobných trhů. Elektrické BMW i3 ve videu neslouží pouze jako tichý dopravní prostředek, ale také jako zdroj elektrické energie pro napájení spotřebičů. Pravda, s jedním autem se takový business patrně nedá dělat na takové úrovni, abyste si vydělali nejenom sami na sebe, ale hlavně na BMW i3, které u nás začíná na ceně 1.019.200 Kč. Myšlenka je ale jasná.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků