BMW našlo další využití elektromobilů. Hipsteři z něj budou na větvi

Moderní elektromobily dnes na jedno nabití ujedou přes 200 kilometrů. Ne vždy je ale takový dojezd potřeba, proto BMW našlo pro „přebytečnou“ energii zajímavé využití.

Jistě jste si všimli, že se v posledních letech ve větších městech rozmohly farmářské trhy a různé food festivaly. Realita je obvykle taková, že se prodíváte davem lidí s jídlem v ruce a přecházíte od stánku ke stánku, dokud si nenaplníte břich k prasknutí. I tak lze trávit sobotu.

BMW i3 žilo už v roce 1991. Koncept E1 měl tehdy dojezd 200 km

BMW i3 žilo už v roce 1991. Koncept E1 měl tehdy dojezd 200 km

Zkuste se ale na celou věc podívat z pohledu prodejců, často vousatých třicátníku schopných vykouzlit neuvěřitelné věci. Musejí si zarezervovat místo, postavit stánek, ale hlavně získat přístup k elektrické energii, což se dá řešit různě. A elektrocentrály nebývají zrovna nejelegantnější a nejtišší řešení.

Policie v Los Angeles má problém. Flotilu BMW i3 využívala jinak, než měla

Policie v Los Angeles má problém. Flotilu BMW i3 využívala jinak, než měla

V době rozvoje elektromobilů se dá ale problém s energií docela slušně řešit. Ne vždycky totiž s vozem, který na jedno nabití ujede třeba 200 kilometrů, potřebujete takovou vzdálenost urazit, přičemž uloženou energii lze využít i jinak. Ostatně, podívejte se, s čím přišlo BMW.

BMW i3 nastupuje do flotily české záchranné služby. Kde všude budou sloužit?

BMW i3 nastupuje do flotily české záchranné služby. Kde všude budou sloužit?

To si vzalo příklad právě z farmářských a podobných trhů. Elektrické BMW i3 ve videu neslouží pouze jako tichý dopravní prostředek, ale také jako zdroj elektrické energie pro napájení spotřebičů. Pravda, s jedním autem se takový business patrně nedá dělat na takové úrovni, abyste si vydělali nejenom sami na sebe, ale hlavně na BMW i3, které u nás začíná na ceně 1.019.200 Kč. Myšlenka je ale jasná.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků