BMW nasadí třílitrový motor s přeplňováním ještě v letošním roce

Automobilka BMW vyvinula po více než 26 letech půstu nový přeplňovaný šestiválec, který hodlá nasadit do svých běžných modelů. O motor R6 o objemu 3 litry, který je přeplňován twin turbem, jsem vám již přinesli informace ve starším článku. Nový motor bude nasazen do modelů automobilky BMW ještě v letošním roce. První model, který se pochlubí tímto šestiválcem bude coupé trojkové řady. K dodání by měl být na konci tohoto roku. V příštím roce bude 3er coupé následovat cabrio trojkového modelu.

O využití tohoto motoru jsme se zajímali i na ženevském autosalonu, kde byl poprvé představen veřejnosti (fotografie vystaveného motoru zde). Přítomní lidé z BMW příliš sdílní nebyli, přesto se z jejich odpovědí dalo vytušit, že se motor neobjeví v řadách 1, Z4 a patrně ani v současné generaci X5, která má již svá nejlepší léta za sebou. Jisté se v tuto chvíli pouze využití v řadách 3, 5 a odvozených kupé a kabrioletech, v budoucnu i v SUV modelech značky. Stejný by měl být i osud atmosferického třílitru s přímým vstřikem (přeplňovaný třílitr má rovněž přímý vstřik paliva do válce), který by měl být představen rovněž v letošním roce. Tento motor bude naladěn na stejný nebo velmi podobný výkon jako současné atmosferické třílitry (190 a 195 kW) a jeho hlavní výhodou bude až o 20 procent nižší spotřeba paliva.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků