BMW nasadí do závodů WTCC naftový vůz

BMW nasadí do závodů WTCC naftový vůz

Automobilka BMW je plná kontrastů. Na jedné straně něco kritizuje, ale zároveň s tím danou věc sama připravuje. Nedávno zde byla kritika hybridních pohonů, které BMW považuje za neefektivní, ale protože konkurence s tímto systémem přijde, vyvíjí BMW svůj vlastní.

Nyní bavorský výrobce vozů přišel s prohlášením, které volá po unifikací pravidel mistrovství světa cestovních vozů, které známe pod zkratkou WTCC. Představitelé automobilky by uvítali, pokud by se sjednotily technické parametry tak jak je tomu např. u Formule 1. Tedy tak, aby vozy poháněl stejně objemný motor, vozy měly stejný systém pohonu a aby vozy spalovaly jedno palivo.

Současný stav poháru WTCC je totiž jedna velká anarchie. Vedle zadokolek zde jezdí předokolky, kde se FIA snaží eliminovat jasné výhody určité koncepce závažím a navíc v červenci přišel Seat se svým naftovým modelem TDI, který okamžitě začal vyhrávat.

Celý závod tak začíná postrádat jakýkoli význam, protože nejen systém pohonu, ale také palivo a typ motoru nelze nikdy plně obsáhnout v případných technických regulích, které zvýhodněné systémy nějakým způsobem penalizuje např. váhou apod.

Nutno uznat, že zde má BMW pravdu a nebylo by od věci, pokud by vozy byly unifikované v základních parametrech, aby byly výsledky opravdu srovnatelné. Přeci jenom v závodním prostředí hraje jakákoli výhoda velkou roli, kterou nelze zcela vyvážit tím, že se někde přidá pár kilogramů.

I přes tento rozpor ovšem chystá BMW závodní speciál pro WTCC, který bude také poháněn naftovým motorem. Přesnější specifikace nejsou známy a není znám ani případný termín uvedení vozu na okruhy. Ale pokud budou podobně reagovat i další automobilky, může přijít jediné rozumné rozhodnutí ze strany FIA. A tím bude rozdělení WTCC na naftové a benzínové vozy, což opět umožní reálné srovnání. A kdyby nemělo BMW jako jediné zadní náhon, mohlo by být srovnání kvalit vozů a řidičů opravdu relevantní.

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků