BMW nasadí do závodů WTCC naftový vůz

Automobilka BMW je plná kontrastů. Na jedné straně něco kritizuje, ale zároveň s tím danou věc sama připravuje. Nedávno zde byla kritika hybridních pohonů, které BMW považuje za neefektivní, ale protože konkurence s tímto systémem přijde, vyvíjí BMW svůj vlastní.

Nyní bavorský výrobce vozů přišel s prohlášením, které volá po unifikací pravidel mistrovství světa cestovních vozů, které známe pod zkratkou WTCC. Představitelé automobilky by uvítali, pokud by se sjednotily technické parametry tak jak je tomu např. u Formule 1. Tedy tak, aby vozy poháněl stejně objemný motor, vozy měly stejný systém pohonu a aby vozy spalovaly jedno palivo.

Současný stav poháru WTCC je totiž jedna velká anarchie. Vedle zadokolek zde jezdí předokolky, kde se FIA snaží eliminovat jasné výhody určité koncepce závažím a navíc v červenci přišel Seat se svým naftovým modelem TDI, který okamžitě začal vyhrávat.

Celý závod tak začíná postrádat jakýkoli význam, protože nejen systém pohonu, ale také palivo a typ motoru nelze nikdy plně obsáhnout v případných technických regulích, které zvýhodněné systémy nějakým způsobem penalizuje např. váhou apod.

Nutno uznat, že zde má BMW pravdu a nebylo by od věci, pokud by vozy byly unifikované v základních parametrech, aby byly výsledky opravdu srovnatelné. Přeci jenom v závodním prostředí hraje jakákoli výhoda velkou roli, kterou nelze zcela vyvážit tím, že se někde přidá pár kilogramů.

I přes tento rozpor ovšem chystá BMW závodní speciál pro WTCC, který bude také poháněn naftovým motorem. Přesnější specifikace nejsou známy a není znám ani případný termín uvedení vozu na okruhy. Ale pokud budou podobně reagovat i další automobilky, může přijít jediné rozumné rozhodnutí ze strany FIA. A tím bude rozdělení WTCC na naftové a benzínové vozy, což opět umožní reálné srovnání. A kdyby nemělo BMW jako jediné zadní náhon, mohlo by být srovnání kvalit vozů a řidičů opravdu relevantní.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků