Automobilka BMW je plná kontrastů. Na jedné straně něco kritizuje, ale zároveň s tím danou věc sama připravuje. Nedávno zde byla kritika hybridních pohonů, které BMW považuje za neefektivní, ale protože konkurence s tímto systémem přijde, vyvíjí BMW svůj vlastní.
Nyní bavorský výrobce vozů přišel s prohlášením, které volá po unifikací pravidel mistrovství světa cestovních vozů, které známe pod zkratkou WTCC. Představitelé automobilky by uvítali, pokud by se sjednotily technické parametry tak jak je tomu např. u Formule 1. Tedy tak, aby vozy poháněl stejně objemný motor, vozy měly stejný systém pohonu a aby vozy spalovaly jedno palivo.
Současný stav poháru WTCC je totiž jedna velká anarchie. Vedle zadokolek zde jezdí předokolky, kde se FIA snaží eliminovat jasné výhody určité koncepce závažím a navíc v červenci přišel Seat se svým naftovým modelem TDI, který okamžitě začal vyhrávat.
Celý závod tak začíná postrádat jakýkoli význam, protože nejen systém pohonu, ale také palivo a typ motoru nelze nikdy plně obsáhnout v případných technických regulích, které zvýhodněné systémy nějakým způsobem penalizuje např. váhou apod.
Nutno uznat, že zde má BMW pravdu a nebylo by od věci, pokud by vozy byly unifikované v základních parametrech, aby byly výsledky opravdu srovnatelné. Přeci jenom v závodním prostředí hraje jakákoli výhoda velkou roli, kterou nelze zcela vyvážit tím, že se někde přidá pár kilogramů.
I přes tento rozpor ovšem chystá BMW závodní speciál pro WTCC, který bude také poháněn naftovým motorem. Přesnější specifikace nejsou známy a není znám ani případný termín uvedení vozu na okruhy. Ale pokud budou podobně reagovat i další automobilky, může přijít jediné rozumné rozhodnutí ze strany FIA. A tím bude rozdělení WTCC na naftové a benzínové vozy, což opět umožní reálné srovnání. A kdyby nemělo BMW jako jediné zadní náhon, mohlo by být srovnání kvalit vozů a řidičů opravdu relevantní.