BMW nasadí do závodů WTCC naftový vůz

Automobilka BMW je plná kontrastů. Na jedné straně něco kritizuje, ale zároveň s tím danou věc sama připravuje. Nedávno zde byla kritika hybridních pohonů, které BMW považuje za neefektivní, ale protože konkurence s tímto systémem přijde, vyvíjí BMW svůj vlastní.

Nyní bavorský výrobce vozů přišel s prohlášením, které volá po unifikací pravidel mistrovství světa cestovních vozů, které známe pod zkratkou WTCC. Představitelé automobilky by uvítali, pokud by se sjednotily technické parametry tak jak je tomu např. u Formule 1. Tedy tak, aby vozy poháněl stejně objemný motor, vozy měly stejný systém pohonu a aby vozy spalovaly jedno palivo.

Současný stav poháru WTCC je totiž jedna velká anarchie. Vedle zadokolek zde jezdí předokolky, kde se FIA snaží eliminovat jasné výhody určité koncepce závažím a navíc v červenci přišel Seat se svým naftovým modelem TDI, který okamžitě začal vyhrávat.

Celý závod tak začíná postrádat jakýkoli význam, protože nejen systém pohonu, ale také palivo a typ motoru nelze nikdy plně obsáhnout v případných technických regulích, které zvýhodněné systémy nějakým způsobem penalizuje např. váhou apod.

Nutno uznat, že zde má BMW pravdu a nebylo by od věci, pokud by vozy byly unifikované v základních parametrech, aby byly výsledky opravdu srovnatelné. Přeci jenom v závodním prostředí hraje jakákoli výhoda velkou roli, kterou nelze zcela vyvážit tím, že se někde přidá pár kilogramů.

I přes tento rozpor ovšem chystá BMW závodní speciál pro WTCC, který bude také poháněn naftovým motorem. Přesnější specifikace nejsou známy a není znám ani případný termín uvedení vozu na okruhy. Ale pokud budou podobně reagovat i další automobilky, může přijít jediné rozumné rozhodnutí ze strany FIA. A tím bude rozdělení WTCC na naftové a benzínové vozy, což opět umožní reálné srovnání. A kdyby nemělo BMW jako jediné zadní náhon, mohlo by být srovnání kvalit vozů a řidičů opravdu relevantní.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků