BMW nabízí sérii nových převodovek pro vozy 328 z třicátých let

Značka BMW je známa svojí péčí o historická vozidla, a to nejen svá, ale také svých zákazníků a sběratelů.
BMW nabízí sérii nových převodovek pro vozy 328 z třicátých let

Úspěšné meziválečné kompaktní šestiválce BMW 328 s otevřenými karoseriemi byly i na našich silnicích svého času běžnými zjevy a až do šedesátých let s nimi českoslovenští závodníci startovali ve sportovních podnicích. Aerodynamický prototyp BMW 328 Kamm Coupé dokonce zvítězil v roce 1940 v legendárním závodu Mille Miglia. O úspěšnosti konstrukce svědčí i skutečnost, že se model 328 po druhé světové válce vyráběl v Anglii pod značkou Bristol.

BMW 328 Kamm Coupé: jedinečná replika

BMW 328 Kamm Coupé: jedinečná replika

Každý, kdo se o historická vozidla alespoň okrajově zajímá, si dovede dobře představit, jak obtížné bývá udržovat stará auta v provozuschopném, případě dokonce závodění schopném stavu. Zvláště pak pokud jde o malosériové vozy, mezi něž model BMW 328 patří: v letech 1936 až 1940 vzniklo jen 464 kusů. Bývá celkem běžné, že repliky jednotlivých dílů na různá auta vyrábí samostatné firmičky, ale celá převodovka, a ještě k tomu přímo od výrobce, to se často nevidí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 328 a znovuzrozená převodovka

Automobilka BMW se o historické vozy stará příkladně (program BMW Classic) a nyní oznámila, že sběratelům nabídne celkem 55 nově vyrobených replik převodových skříní pro model 328. Pro BMW tuto sérii připravila specializovaná společnost ZF, jež pro zajímavost na začátku devadesátých let koupila firmu Hurth, jež kdysi vyráběla převodovky právě pro BMW 328.

BMW 328 Hommage: návrat ke kořenům?

BMW 328 Hommage: návrat ke kořenům?

Tyto skříně mají být dokonalými replikami (získaly na to dokonce certifikaci FIA), ale tým ZF je musel nakreslit znovu, přičemž využíval dobových informací z archivů a výrobních plánů. Jedinou modernizací je podle tvrzení BMW posílené ložisko na druhém stupni.  Cena zveřejněna nebyla, ovšem s ohledem na výše uvedené jistě nebude nikterak lidová.
 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků