BMW nabízí další pohled na novou řadu 3. Interiér bude podstatně hodnotnější

Posledních pár dní před premiérou nové řady 3 servíruje BMW pohled na vrcholnou verzi od M Perfomance.

Pařížská premiéra nové generace BMW řady 3 je doslova za víkendem. Velmi důležité auto, které v rámci střední třídy doprovodí novou X3 je součástí letošní masivní ofenzívy, do které počítejme také velmi důležitý model X5.

Evoluce s kódovým označení G20 se odhaluje doslova po kouskách, jak je tomu dnes zvykem. Nyní Bavorští ukazují další tři snímky, na kterých je tentokrát zachycena verze M340i. Třílitrový šestiválec vyladěný od M Perfomance tedy v nabídce dostane. Očekává se mírné navýšení výkonu a pohon všech kol za příplatek.

Už v minulém poutáku jsme mohli zahlédnout některé designové detaily. Nyní jsou snímky zaměřeny na modernější verzi zakončení Hofmeisterovy okenní křivky, přední kolo a také část interiéru, který vypadá hodnotněji, než doposud. Novinka bude tvarem stále konzervativní a blízká jak předchůdci, tak i aktuální řadě 5. S pětkou bude novinka ostatně úzce spřízněna, stavěna taktéž na platformě CLAR.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

Přední maska viditelně navazuje na světlomety, zadní svítilny jsou potom úzké. Celé auto by mělo být širší, s mírně vytaženými blatníky. Pohled se naskýtá i do interiéru novinky. I na základě krátkého záběru můžeme soudit již předvídatelné. Displej infotainmentu bude širší, po vzoru právě X5 či nové řady 8 dostane novou grafiku i digitální kokpit.

Něco málo už od minula víme také o technice. BMW říká, že poprvé použilo tlumiče s charakteristikou závislou na míře jejich stlačení. Jde o standardní výbavu nové trojky, přičemž „M sportovní“ varianta má o 10 mm nižší světlou výšku, tlumicí síly zvýšené o 20 % a vždy je dodávána s variabilním řízením. Těžiště se posunulo o 10 mm níže a rozložení hmotnosti mezi nápravy je ideální, tedy 50:50.

Minitest BMW 440i Coupé: Jak se přiblížit k M4 tak, až ji cenou překonáte

Minitest BMW 440i Coupé: Jak se přiblížit k M4 tak, až ji cenou překonáte

Co se týče pohonných jednotek, nová řada 3 totiž dostane nejsilnější čtyřválcový turbobenzin, jaký kdy BMW použilo v sériovém voze. S jistotou víme, že bude mít výkon vyšší než 185 kW (současné 330i), je osazen filtrem pevných částic a spotřeba má být o 5 procent nižší než u předchůdce. Chybět by neměl ani tříválec (318i, aktuálně 100 kW), vrcholný šestiválec M340i (asi 265 kW) má být v Evropě kombinován pouze s pohonem xDrive.

K plnému odhalení nové generace BMW řady 3 (G20) má dojít na autosalonu v Paříži a první kusy začnou z výrobní linky sjíždět v listopadu. Kombi dorazí později a prý se můžeme rozloučit s verzí GT, jejíž současná generace má vydržet v nabídce do konce dekády.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků