BMW nabízí další pohled na novou řadu 3. Interiér bude podstatně hodnotnější

Posledních pár dní před premiérou nové řady 3 servíruje BMW pohled na vrcholnou verzi od M Perfomance.

Pařížská premiéra nové generace BMW řady 3 je doslova za víkendem. Velmi důležité auto, které v rámci střední třídy doprovodí novou X3 je součástí letošní masivní ofenzívy, do které počítejme také velmi důležitý model X5.

Evoluce s kódovým označení G20 se odhaluje doslova po kouskách, jak je tomu dnes zvykem. Nyní Bavorští ukazují další tři snímky, na kterých je tentokrát zachycena verze M340i. Třílitrový šestiválec vyladěný od M Perfomance tedy v nabídce dostane. Očekává se mírné navýšení výkonu a pohon všech kol za příplatek.

Už v minulém poutáku jsme mohli zahlédnout některé designové detaily. Nyní jsou snímky zaměřeny na modernější verzi zakončení Hofmeisterovy okenní křivky, přední kolo a také část interiéru, který vypadá hodnotněji, než doposud. Novinka bude tvarem stále konzervativní a blízká jak předchůdci, tak i aktuální řadě 5. S pětkou bude novinka ostatně úzce spřízněna, stavěna taktéž na platformě CLAR.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

Přední maska viditelně navazuje na světlomety, zadní svítilny jsou potom úzké. Celé auto by mělo být širší, s mírně vytaženými blatníky. Pohled se naskýtá i do interiéru novinky. I na základě krátkého záběru můžeme soudit již předvídatelné. Displej infotainmentu bude širší, po vzoru právě X5 či nové řady 8 dostane novou grafiku i digitální kokpit.

Něco málo už od minula víme také o technice. BMW říká, že poprvé použilo tlumiče s charakteristikou závislou na míře jejich stlačení. Jde o standardní výbavu nové trojky, přičemž „M sportovní“ varianta má o 10 mm nižší světlou výšku, tlumicí síly zvýšené o 20 % a vždy je dodávána s variabilním řízením. Těžiště se posunulo o 10 mm níže a rozložení hmotnosti mezi nápravy je ideální, tedy 50:50.

Minitest BMW 440i Coupé: Jak se přiblížit k M4 tak, až ji cenou překonáte

Minitest BMW 440i Coupé: Jak se přiblížit k M4 tak, až ji cenou překonáte

Co se týče pohonných jednotek, nová řada 3 totiž dostane nejsilnější čtyřválcový turbobenzin, jaký kdy BMW použilo v sériovém voze. S jistotou víme, že bude mít výkon vyšší než 185 kW (současné 330i), je osazen filtrem pevných částic a spotřeba má být o 5 procent nižší než u předchůdce. Chybět by neměl ani tříválec (318i, aktuálně 100 kW), vrcholný šestiválec M340i (asi 265 kW) má být v Evropě kombinován pouze s pohonem xDrive.

K plnému odhalení nové generace BMW řady 3 (G20) má dojít na autosalonu v Paříži a první kusy začnou z výrobní linky sjíždět v listopadu. Kombi dorazí později a prý se můžeme rozloučit s verzí GT, jejíž současná generace má vydržet v nabídce do konce dekády.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků