BMW nabízí další pohled na novou řadu 3. Interiér bude podstatně hodnotnější

Posledních pár dní před premiérou nové řady 3 servíruje BMW pohled na vrcholnou verzi od M Perfomance.

Pařížská premiéra nové generace BMW řady 3 je doslova za víkendem. Velmi důležité auto, které v rámci střední třídy doprovodí novou X3 je součástí letošní masivní ofenzívy, do které počítejme také velmi důležitý model X5.

Evoluce s kódovým označení G20 se odhaluje doslova po kouskách, jak je tomu dnes zvykem. Nyní Bavorští ukazují další tři snímky, na kterých je tentokrát zachycena verze M340i. Třílitrový šestiválec vyladěný od M Perfomance tedy v nabídce dostane. Očekává se mírné navýšení výkonu a pohon všech kol za příplatek.

Už v minulém poutáku jsme mohli zahlédnout některé designové detaily. Nyní jsou snímky zaměřeny na modernější verzi zakončení Hofmeisterovy okenní křivky, přední kolo a také část interiéru, který vypadá hodnotněji, než doposud. Novinka bude tvarem stále konzervativní a blízká jak předchůdci, tak i aktuální řadě 5. S pětkou bude novinka ostatně úzce spřízněna, stavěna taktéž na platformě CLAR.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

Přední maska viditelně navazuje na světlomety, zadní svítilny jsou potom úzké. Celé auto by mělo být širší, s mírně vytaženými blatníky. Pohled se naskýtá i do interiéru novinky. I na základě krátkého záběru můžeme soudit již předvídatelné. Displej infotainmentu bude širší, po vzoru právě X5 či nové řady 8 dostane novou grafiku i digitální kokpit.

Něco málo už od minula víme také o technice. BMW říká, že poprvé použilo tlumiče s charakteristikou závislou na míře jejich stlačení. Jde o standardní výbavu nové trojky, přičemž „M sportovní“ varianta má o 10 mm nižší světlou výšku, tlumicí síly zvýšené o 20 % a vždy je dodávána s variabilním řízením. Těžiště se posunulo o 10 mm níže a rozložení hmotnosti mezi nápravy je ideální, tedy 50:50.

Minitest BMW 440i Coupé: Jak se přiblížit k M4 tak, až ji cenou překonáte

Minitest BMW 440i Coupé: Jak se přiblížit k M4 tak, až ji cenou překonáte

Co se týče pohonných jednotek, nová řada 3 totiž dostane nejsilnější čtyřválcový turbobenzin, jaký kdy BMW použilo v sériovém voze. S jistotou víme, že bude mít výkon vyšší než 185 kW (současné 330i), je osazen filtrem pevných částic a spotřeba má být o 5 procent nižší než u předchůdce. Chybět by neměl ani tříválec (318i, aktuálně 100 kW), vrcholný šestiválec M340i (asi 265 kW) má být v Evropě kombinován pouze s pohonem xDrive.

K plnému odhalení nové generace BMW řady 3 (G20) má dojít na autosalonu v Paříži a první kusy začnou z výrobní linky sjíždět v listopadu. Kombi dorazí později a prý se můžeme rozloučit s verzí GT, jejíž současná generace má vydržet v nabídce do konce dekády.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků