BMW nabídne zákazníkům přeplňovaný šestiválec (nové info a foto)

Automobilka BMW představí na autosalonu v Ženevě svůj nový motor, který bude určen pro náročnější zákazníky. Svůj řadový šestiválec o objemu 3 litry vybaví dvěma turbodmychadly. Takto upravený motor bude dosahovat výkonu 225 kW (306 k), což je proti motoru bez turba nárůst o cca 15 procent. Nejvyšší točivý moment bude mít hodnotu 400 Nm a bude dosahován v rozmezí 1500 a 5800 otáček, což je nárůst o necelých 30 procent proti atmosferické verzi. Možná se divíte tak malým nárůstům výkonu, od dvojitého přeplňování by mnozí čekali více. BMW ale zjevně vsází na zlepšení průběhu výkonu v nízkých a středních otáčkách, které tzv. soft turba přinášejí především. Zároveň také zřejmě nechce riskovat přízeň typických zákazníků značky, kteří preferují lineární průběh výkonu a výrazný turbocharakter motoru by je i přes vyšší výkon mohl odradit. 

Zajímavé je, jak se mění vyjádření automobilky k možnému využití tohoto motoru v současných modelech značky. Ještě před pár dny lidé od BMW prohlašovali, že se tento motor neobjeví v žádné nynější modelové řadě a jeho nasazení se uskuteční až s příchodem nových modelů. Pojali jsme podezření, že BMW tímto vyjádřením pouze mlží, neboť podle našich zdrojů se má tento motor objevit minimálně ve všech modelech současné řady 3 a možná i několika dalších, velmi vážně se zmiňuje i malé BMW 1. Nyní se karta obrací, jako o hotové věci se hovoří o tom, že v Ženevě se objeví coupé řady 3 (s kódovým označením E92) již s tímto motorem a sedan a kombi touring budou v krátkosti následovat. Dokonce se již objevily i první (neoficiální) technické parametry - BMW 335i by mělo na stovku zrychlit za 5,7 sekundy a dosáhnout klasicky maximální omezené rychlosti 250 km/h.

Úplnou pravdu se dozvíme již za několik málo dnů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Motor 3,0 R6 biturbo

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků