BMW nabídne zákazníkům přeplňovaný šestiválec (nové info a foto)

Automobilka BMW představí na autosalonu v Ženevě svůj nový motor, který bude určen pro náročnější zákazníky. Svůj řadový šestiválec o objemu 3 litry vybaví dvěma turbodmychadly. Takto upravený motor bude dosahovat výkonu 225 kW (306 k), což je proti motoru bez turba nárůst o cca 15 procent. Nejvyšší točivý moment bude mít hodnotu 400 Nm a bude dosahován v rozmezí 1500 a 5800 otáček, což je nárůst o necelých 30 procent proti atmosferické verzi. Možná se divíte tak malým nárůstům výkonu, od dvojitého přeplňování by mnozí čekali více. BMW ale zjevně vsází na zlepšení průběhu výkonu v nízkých a středních otáčkách, které tzv. soft turba přinášejí především. Zároveň také zřejmě nechce riskovat přízeň typických zákazníků značky, kteří preferují lineární průběh výkonu a výrazný turbocharakter motoru by je i přes vyšší výkon mohl odradit. 

Zajímavé je, jak se mění vyjádření automobilky k možnému využití tohoto motoru v současných modelech značky. Ještě před pár dny lidé od BMW prohlašovali, že se tento motor neobjeví v žádné nynější modelové řadě a jeho nasazení se uskuteční až s příchodem nových modelů. Pojali jsme podezření, že BMW tímto vyjádřením pouze mlží, neboť podle našich zdrojů se má tento motor objevit minimálně ve všech modelech současné řady 3 a možná i několika dalších, velmi vážně se zmiňuje i malé BMW 1. Nyní se karta obrací, jako o hotové věci se hovoří o tom, že v Ženevě se objeví coupé řady 3 (s kódovým označením E92) již s tímto motorem a sedan a kombi touring budou v krátkosti následovat. Dokonce se již objevily i první (neoficiální) technické parametry - BMW 335i by mělo na stovku zrychlit za 5,7 sekundy a dosáhnout klasicky maximální omezené rychlosti 250 km/h.

Úplnou pravdu se dozvíme již za několik málo dnů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Motor 3,0 R6 biturbo

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků