Automobilka BMW představí na autosalonu v Ženevě svůj nový motor, který bude určen pro náročnější zákazníky. Svůj řadový šestiválec o objemu 3 litry vybaví dvěma turbodmychadly. Takto upravený motor bude dosahovat výkonu 225 kW (306 k), což je proti motoru bez turba nárůst o cca 15 procent. Nejvyšší točivý moment bude mít hodnotu 400 Nm a bude dosahován v rozmezí 1500 a 5800 otáček, což je nárůst o necelých 30 procent proti atmosferické verzi. Možná se divíte tak malým nárůstům výkonu, od dvojitého přeplňování by mnozí čekali více. BMW ale zjevně vsází na zlepšení průběhu výkonu v nízkých a středních otáčkách, které tzv. soft turba přinášejí především. Zároveň také zřejmě nechce riskovat přízeň typických zákazníků značky, kteří preferují lineární průběh výkonu a výrazný turbocharakter motoru by je i přes vyšší výkon mohl odradit.
Zajímavé je, jak se mění vyjádření automobilky k možnému využití tohoto motoru v současných modelech značky. Ještě před pár dny lidé od BMW prohlašovali, že se tento motor neobjeví v žádné nynější modelové řadě a jeho nasazení se uskuteční až s příchodem nových modelů. Pojali jsme podezření, že BMW tímto vyjádřením pouze mlží, neboť podle našich zdrojů se má tento motor objevit minimálně ve všech modelech současné řady 3 a možná i několika dalších, velmi vážně se zmiňuje i malé BMW 1. Nyní se karta obrací, jako o hotové věci se hovoří o tom, že v Ženevě se objeví coupé řady 3 (s kódovým označením E92) již s tímto motorem a sedan a kombi touring budou v krátkosti následovat. Dokonce se již objevily i první (neoficiální) technické parametry - BMW 335i by mělo na stovku zrychlit za 5,7 sekundy a dosáhnout klasicky maximální omezené rychlosti 250 km/h.
Úplnou pravdu se dozvíme již za několik málo dnů.
Motor 3,0 R6 biturbo