BMW nabídne modely řady 3 ve znamení nižších emisí

Ať se nám to líbí, nebo ne, Evropské unii se znelíbil oxid uhličitý a tomuto relativně neškodnému plynu vyhlásila válku. Tlačí proto na výrobce automobilů, aby jeho emise různými způsoby snižovaly. V roce 2012 by měly ve všech zemích EU vstoupit do platnosti nové limity pro vylučování emisí CO2 a vzhledem k této skutečnosti přichází automobilka BMW s řadou opatření vedoucích k jejich snížení. 

Podle zatím neoficiálních informací se automobilka zaměřila na vznětový agregát 18d, jež v současnosti produkuje přibližně 123 g CO2 na km. Pro snížení emisí chystá výrobce několik aerodynamických vylepšení a použity budou taky pneumatiky s nízkým valivým odporem. Podle plánů by se tak podařilo snížit emise CO2 pod „magickou“ hodnotu 120 g/km, díky které nebude muset majitel v Británii platit až tak vysokou daň.

Automobilka však přichází s těmito opatřeními s ohledem na budoucnost. Zatímco dnes mají pozitivní efekt snad jen pro Brity a ekologicky smýšlející spoluobčany, po roce 2012 už možná bude potřebné mít „ekologické auto“, v opačném případě asi budeme muset pro zaplacení daní sáhnout hlouběji do kapsy.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků