BMW MZ8: ideový nástupce klasických sportovních BMW

Francouzský student „hodil na papír“ svoje představy moderní interpretace dvou sportovních BMW posledních let.

Příznivci dvoudveřových automobilů značky BMW nyní toužebně očekávají nástup sériových verzí modelů BMW 4 a BMW i8 (vychází z konceptu BMW Vision EfficientDynamics), ale máme pro ně nyní malé rozptýlení. Jeho původcem se stal Francouz Christophe Jourd'hui, jenž v rámci své absolventské práce na International School of Design (IDS) ve Valenciannes navrhnul model BMW MZ8. Jeho předlouhou se podle tvůrce staly modely BMW 8 (E31) a BMW Z8 (E52), zároveň jím chce oslavit loňské 40. výročí divize BMW Motorsport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vize francouzského stylisty

Kupé 2+2 BMW řady 8 (E31) se vyrábělo v letech 1989 až 1999 s atmosféricky plněnými motory V8 a V12. Celkem vzniklo 31 062 vozů, přičemž ty dochované jsou nyní ceněnými „youngtimery“. V první fázi se tato kupé nabízela ve verzi 850i opatřené dvanáctiválcem M70B50 o výkonu rovných 300 koní (221 kW). Během roku 1994 začal být na výrobní lince nahrazován novou jednotkou M73B54 s objemem 5,4 l a výkonem 326 koní (240 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Roadster BMW Z8 (E52) se vyráběl v letech 1999 až 2003 a celkově vzniknul v počtu 5 703 exemplářů. Po stylistické stránce navazoval zejména na poválečný model BMW 507 (ale půjčil si prvky také z jiných modelů historie BMW), ovšem šlo především o špičkový sportovní vůz, který například ve srovnávacím testu magazínu Car and Driver ve všech ohledech překonal model Ferrari 360 Modena.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mnoho detailů Christophe Jourd'hui ke svému modelu BMW MZ8 nesdělil, ale můžete se alespoň pokochat celou řadou obrázků. Podle všeho jde o dvoumístný hardtop s odnímatelnými střešními panely a motorem před zadní nápravou (na rozdíl od obou inspiračních zdrojů) a při pohledu na přední část karoserie si všimneme kombinace aktuálních trendů značky BMW v kombinaci s návratem vpřed skloněné masky chladiče.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků