BMW musí v USA k soudu kvůli poklesu výkonu u elektromobilu i3 REx

BMW musí v USA k soudu kvůli poklesu výkonu u elektromobilu i3 REx

Už v říjnu 2014 se magazínu Consumer Reports přihodila nepříjemnost, když testoval elektrické BMW i3 REx se záložním dvouválcem, který má v případě potřeby vyrobit elektrickou energii na palubě. V momentě, kdy se slabou baterií začal řidič předjíždět nákladní auto, prudce poklesl výkon vozidla.

Magazín Consumer Reports si to samozřejmě nenechal pro sebe a už na začátku roku 2015 BMW upravilo řídící software a přidalo varování na možný pokles výkonu a dynamiky, pokud je stav akumulátoru na 5 % a níže. Výkon dvouválce ale zůstal, BMW i3 je s ním pomalejší než při jízdě čistě na elektřinu s nabitými bateriemi. Jedná se jen o nouzové řešení.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

To ale evidentně nestačilo. Nyní právní firma MLG Automotive Law dala BMW k soudu za to, že prodávala auto se skrytými vadami. Soudní spor se týká právě pomocného dvouválce o objemu 647 cm3 a výkonu 25 kW (34 k), který se aktivuje, pokud stav akumulátoru poklesne pod 3 %.

BMW i3 REx je údajně nebezpečné pro řidiče i ostatní účastníky provozu, protože znenadání ztratí velkou část výkonu a dynamiky. To může podle MLG Automotive Law vést ke katastrofální situaci pro všechny na silnici a proto by nemělo být BMW i3 REx provozováno.

Cílem MLG Automotive Law je vysoudit na BMW kompenzace pro majitele, opravit všechna auta během servisní akce a také dočasně zamezit prodej modelu i3 se záložním motorem, než se to celé vyřeší.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků