BMW musí v USA k soudu kvůli poklesu výkonu u elektromobilu i3 REx

BMW musí v USA k soudu kvůli poklesu výkonu u elektromobilu i3 REx

Už v říjnu 2014 se magazínu Consumer Reports přihodila nepříjemnost, když testoval elektrické BMW i3 REx se záložním dvouválcem, který má v případě potřeby vyrobit elektrickou energii na palubě. V momentě, kdy se slabou baterií začal řidič předjíždět nákladní auto, prudce poklesl výkon vozidla.

Magazín Consumer Reports si to samozřejmě nenechal pro sebe a už na začátku roku 2015 BMW upravilo řídící software a přidalo varování na možný pokles výkonu a dynamiky, pokud je stav akumulátoru na 5 % a níže. Výkon dvouválce ale zůstal, BMW i3 je s ním pomalejší než při jízdě čistě na elektřinu s nabitými bateriemi. Jedná se jen o nouzové řešení.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

To ale evidentně nestačilo. Nyní právní firma MLG Automotive Law dala BMW k soudu za to, že prodávala auto se skrytými vadami. Soudní spor se týká právě pomocného dvouválce o objemu 647 cm3 a výkonu 25 kW (34 k), který se aktivuje, pokud stav akumulátoru poklesne pod 3 %.

BMW i3 REx je údajně nebezpečné pro řidiče i ostatní účastníky provozu, protože znenadání ztratí velkou část výkonu a dynamiky. To může podle MLG Automotive Law vést ke katastrofální situaci pro všechny na silnici a proto by nemělo být BMW i3 REx provozováno.

Cílem MLG Automotive Law je vysoudit na BMW kompenzace pro majitele, opravit všechna auta během servisní akce a také dočasně zamezit prodej modelu i3 se záložním motorem, než se to celé vyřeší.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků