BMW musí v USA k soudu kvůli poklesu výkonu u elektromobilu i3 REx

BMW musí v USA k soudu kvůli poklesu výkonu u elektromobilu i3 REx

Už v říjnu 2014 se magazínu Consumer Reports přihodila nepříjemnost, když testoval elektrické BMW i3 REx se záložním dvouválcem, který má v případě potřeby vyrobit elektrickou energii na palubě. V momentě, kdy se slabou baterií začal řidič předjíždět nákladní auto, prudce poklesl výkon vozidla.

Magazín Consumer Reports si to samozřejmě nenechal pro sebe a už na začátku roku 2015 BMW upravilo řídící software a přidalo varování na možný pokles výkonu a dynamiky, pokud je stav akumulátoru na 5 % a níže. Výkon dvouválce ale zůstal, BMW i3 je s ním pomalejší než při jízdě čistě na elektřinu s nabitými bateriemi. Jedná se jen o nouzové řešení.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

To ale evidentně nestačilo. Nyní právní firma MLG Automotive Law dala BMW k soudu za to, že prodávala auto se skrytými vadami. Soudní spor se týká právě pomocného dvouválce o objemu 647 cm3 a výkonu 25 kW (34 k), který se aktivuje, pokud stav akumulátoru poklesne pod 3 %.

BMW i3 REx je údajně nebezpečné pro řidiče i ostatní účastníky provozu, protože znenadání ztratí velkou část výkonu a dynamiky. To může podle MLG Automotive Law vést ke katastrofální situaci pro všechny na silnici a proto by nemělo být BMW i3 REx provozováno.

Cílem MLG Automotive Law je vysoudit na BMW kompenzace pro majitele, opravit všechna auta během servisní akce a také dočasně zamezit prodej modelu i3 se záložním motorem, než se to celé vyřeší.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků