BMW musí v USA k soudu kvůli poklesu výkonu u elektromobilu i3 REx

BMW musí v USA k soudu kvůli poklesu výkonu u elektromobilu i3 REx

Už v říjnu 2014 se magazínu Consumer Reports přihodila nepříjemnost, když testoval elektrické BMW i3 REx se záložním dvouválcem, který má v případě potřeby vyrobit elektrickou energii na palubě. V momentě, kdy se slabou baterií začal řidič předjíždět nákladní auto, prudce poklesl výkon vozidla.

Magazín Consumer Reports si to samozřejmě nenechal pro sebe a už na začátku roku 2015 BMW upravilo řídící software a přidalo varování na možný pokles výkonu a dynamiky, pokud je stav akumulátoru na 5 % a níže. Výkon dvouválce ale zůstal, BMW i3 je s ním pomalejší než při jízdě čistě na elektřinu s nabitými bateriemi. Jedná se jen o nouzové řešení.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

To ale evidentně nestačilo. Nyní právní firma MLG Automotive Law dala BMW k soudu za to, že prodávala auto se skrytými vadami. Soudní spor se týká právě pomocného dvouválce o objemu 647 cm3 a výkonu 25 kW (34 k), který se aktivuje, pokud stav akumulátoru poklesne pod 3 %.

BMW i3 REx je údajně nebezpečné pro řidiče i ostatní účastníky provozu, protože znenadání ztratí velkou část výkonu a dynamiky. To může podle MLG Automotive Law vést ke katastrofální situaci pro všechny na silnici a proto by nemělo být BMW i3 REx provozováno.

Cílem MLG Automotive Law je vysoudit na BMW kompenzace pro majitele, opravit všechna auta během servisní akce a také dočasně zamezit prodej modelu i3 se záložním motorem, než se to celé vyřeší.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků