BMW Motorrad slaví 100 let edicí Iconic 100. Vznikne 4x100 kusů

Všechny čtyři modely patří do konstrukční řady R 1200, poháněné dvouválcovým boxerem. Společným znakem je kontrastně prošívané sedlo s vyraženým logem Iconic 100.

Motocyklová část skupiny BMW slaví 100 let od založení společnosti Bayerische Motoren Werke limitovanou sérií čtyř svých modelů. Od každého vznikne 100 kusů ve speciálním provedení Iconic 100. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW R 1200 GS Iconic a R 1200 GS Adventure Iconic

Všechny čtyři modely Iconic patří do konstrukční řady R 1200, poháněné dvouválcovým boxerem o objemu 1,2 l: sportovně-cestovní R 1200 RS, cestovní R 1200 RT a samozřejmě i nejprodávanější model značky, legendární cestovní enduro R 1200 GS včetně expediční varianty R 1200 GS Adventure.

BMW R nineT Scrambler je retro srdcovka v terénním stylu

BMW R nineT Scrambler je retro srdcovka v terénním stylu

Společným znakem všech modelů Iconic je kontrastně prošívané sedlo s vyraženým logem Iconic 100. „Gé-esa“ mají sedlo červené s černými švy, u dalších dvou modelů je to naopak. V případě endur zvolili designéři barevné provedení „Martini“, inspirované dakarskými motocykly z 80. let. R 1200 RS má černo-stříbrný lak s barevnými linkami, zatímco R 1200 RT se pyšní speciálním odstínem červené. Inspirací byl lak „Lava Rot“ modelu R 100 RT ze 70. let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
R 1200 RS Iconic a R 1200 RT Iconic

A teď ta špatná zpráva: jedná se o aktivitu britského zastoupení, takže všechny modely edice Iconic budou k dostání pouze na tamním trhu. To by ale sběratele a odhodlané fanoušky odradit nemuselo. Dovézt motocykl z Británie není o nic složitější než z jiné země Evropské unie a levostranný provoz nepředstavuje na rozdíl od aut závažnější problém. Stačí vyřešit přední světlomet.

Harley-Davidson Low Rider S a CVO Pro Street Breakout: temné a silné

Harley-Davidson Low Rider S a CVO Pro Street Breakout: temné a silné

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků