1916  – 105 let od založení společnosti. V roce 1916 se ze společnosti Flugmaschinenfabrik Gustav Otto stala společnost Bayerische Flugzeug-Werke AG (BFW). Zdroj: BMW

1916 – 105 let od založení společnosti. V roce 1916 se ze společnosti Flugmaschinenfabrik Gustav Otto stala společnost Bayerische Flugzeug-Werke AG (BFW). | Zdroj: BMW

V roce 1917 se spojila se společností Rapp Motorenwerke za vzniku Bayerische Motoren Werke. Za datum vzniku současného BMW AG se tedy považuje 7. březen 1916, kdy byla založena společnost BFW. Zdroj: BMW

V roce 1917 se spojila se společností Rapp Motorenwerke za vzniku Bayerische Motoren Werke. Za datum vzniku současného BMW AG se tedy považuje 7. březen 1916, kdy byla založena společnost BFW. | Zdroj: BMW

 2011  – 10 let od spuštění služby Drive Now pro sdílení automobilů. BMW společně s půjčovnou Sixt AG vytvořilo službu DriveNow, která patřila k prvním konceptům sdílení automobilů. | BMW i3 Zdroj: BMW

2011 – 10 let od spuštění služby Drive Now pro sdílení automobilů. BMW společně s půjčovnou Sixt AG vytvořilo službu DriveNow, která patřila k prvním konceptům sdílení automobilů. | BMW i3 | Zdroj: BMW

Po zahájení činnosti v Mnichově se působnost této služby zahrnuté do divize BMW i rozšířila do Berlína, Hamburku, San Francisca a dalších měst po celém světě. | BMW i3 Zdroj: BMW

Po zahájení činnosti v Mnichově se působnost této služby zahrnuté do divize BMW i rozšířila do Berlína, Hamburku, San Francisca a dalších měst po celém světě. | BMW i3 | Zdroj: BMW

 1951  – 70 let od uvedení prvního poválečného BMW, modelu 501. Velký sedan BMW 501 byl prvním poválečným vozem BMW, k pohonu sloužil řadový šestiválec. | BMW 501 Zdroj: BMW

1951 – 70 let od uvedení prvního poválečného BMW, modelu 501. Velký sedan BMW 501 byl prvním poválečným vozem BMW, k pohonu sloužil řadový šestiválec. | BMW 501 | Zdroj: BMW

BMW 501 Zdroj: BMW

BMW 501 | Zdroj: BMW

BMW 501 Zdroj: BMW

BMW 501 | Zdroj: BMW

 1961  – 60 let od uvedení takzvané Neue Klasse: BMW 1500. Zdroj: BMW

1961 – 60 let od uvedení takzvané Neue Klasse: BMW 1500. | Zdroj: BMW

V roce 1961 představilo BMW jeden z nejdůležitějších modelů své historie, označované příznačně „Neue Klasse“. | BMW 1500 Zdroj: BMW

V roce 1961 představilo BMW jeden z nejdůležitějších modelů své historie, označované příznačně „Neue Klasse“. | BMW 1500 | Zdroj: BMW

Jde o vůz, který ukázal, jak si BMW představuje moderní sportovní sedan. | BMW 1500 Zdroj: BMW

Jde o vůz, který ukázal, jak si BMW představuje moderní sportovní sedan. | BMW 1500 | Zdroj: BMW

Na BMW 1500 o 11 let později navázala první generace BMW řady 5, patřící k nejúspěšnějším modelovým řadám BMW vůbec. | BMW 1500 Zdroj: BMW

Na BMW 1500 o 11 let později navázala první generace BMW řady 5, patřící k nejúspěšnějším modelovým řadám BMW vůbec. | BMW 1500 | Zdroj: BMW

BMW 1500 Zdroj: BMW

BMW 1500 | Zdroj: BMW

BMW 1500 Zdroj: BMW

BMW 1500 | Zdroj: BMW

BMW 1500 Zdroj: BMW

BMW 1500 | Zdroj: BMW

 1966  – 55 let od uvedení modelové řady BMW 02. | BMW 2002 tii Zdroj: BMW

1966 – 55 let od uvedení modelové řady BMW 02. | BMW 2002 tii | Zdroj: BMW

Na Neue Klasse navázalo o 5 let později BMW 02, které používalo její zkrácený technický základ a bylo navrženo jako kompaktní dvoudveřový sedan – proto číslo 2 na konci označení jednotlivých verzí. | BMW 2002 tii Zdroj: BMW

Na Neue Klasse navázalo o 5 let později BMW 02, které používalo její zkrácený technický základ a bylo navrženo jako kompaktní dvoudveřový sedan – proto číslo 2 na konci označení jednotlivých verzí. | BMW 2002 tii | Zdroj: BMW

Modely 02 si zásluhou sportovních jízdních vlastností, výkonných motorů a přitom i pohodlí získaly srdce mnoha nadšených řidičů. | BMW 2002 tii Zdroj: BMW

Modely 02 si zásluhou sportovních jízdních vlastností, výkonných motorů a přitom i pohodlí získaly srdce mnoha nadšených řidičů. | BMW 2002 tii | Zdroj: BMW

Právě řada 02 se stala předchůdcem BMW řady 3, jehož první generace pochází z roku 1975. | BMW 2002 tii Zdroj: BMW

Právě řada 02 se stala předchůdcem BMW řady 3, jehož první generace pochází z roku 1975. | BMW 2002 tii | Zdroj: BMW

BMW 2002 tii Zdroj: BMW

BMW 2002 tii | Zdroj: BMW

 1981  – 40 let od uvedení druhé generace BMW řady 5 (E28). Druhá generace BMW řady 5 dále zdokonalila úspěšnou koncepci svého předchůdce z roku 1972. Poprvé se v této generaci objevila i legendární sportovní verze M5. | BMW M5 (E28) Zdroj: BMW

1981 – 40 let od uvedení druhé generace BMW řady 5 (E28). Druhá generace BMW řady 5 dále zdokonalila úspěšnou koncepci svého předchůdce z roku 1972. Poprvé se v této generaci objevila i legendární sportovní verze M5. | BMW M5 (E28) | Zdroj: BMW

 2001  – 20 let od uvedení BMW řady 3 Compact (E46). Před 20 lety se představila druhá generace třídveřové varianty tehdejší řady 3 s doplňkovým označením Compact. Zdroj: BMW

2001 – 20 let od uvedení BMW řady 3 Compact (E46). Před 20 lety se představila druhá generace třídveřové varianty tehdejší řady 3 s doplňkovým označením Compact. | Zdroj: BMW

Compact reagoval na poptávku po kompaktnějším modelu, než byla řada 3, což následně vedlo k představení BMW řady 1 v roce 2004. | BMW řady 3 Compact (E46) Zdroj: BMW

Compact reagoval na poptávku po kompaktnějším modelu, než byla řada 3, což následně vedlo k představení BMW řady 1 v roce 2004. | BMW řady 3 Compact (E46) | Zdroj: BMW

 2001  – 20 let od uvedení BMW řady 7 (E65). Čtvrtá generace limuzíny řady 7 znamenala pro BMW mimořádný technologický skok kupředu. Pod karoserií s tehdy rozporuplným designem se ukrývala zbrusu nová technika s ohledem na nové elektronické systémy. Zdroj: BMW

2001 – 20 let od uvedení BMW řady 7 (E65). Čtvrtá generace limuzíny řady 7 znamenala pro BMW mimořádný technologický skok kupředu. Pod karoserií s tehdy rozporuplným designem se ukrývala zbrusu nová technika s ohledem na nové elektronické systémy. | Zdroj: BMW

Novinkou byl například ovládací systém iDrive, který udal trend pro celý automobilový průmysl. | BMW řady 7 (E65) Zdroj: BMW

Novinkou byl například ovládací systém iDrive, který udal trend pro celý automobilový průmysl. | BMW řady 7 (E65) | Zdroj: BMW

 2001  – 20 let od uvedení první generace novodobého Mini. BMW tehdy označovalo nové Mini jako první prémiový automobil segmentu malých vozů. Zdroj: BMW

2001 – 20 let od uvedení první generace novodobého Mini. BMW tehdy označovalo nové Mini jako první prémiový automobil segmentu malých vozů. | Zdroj: BMW

Model s originálním designem navazoval na svého slavného předchůdce, celkově byl však navržen velmi pokrokově. Následovaly další modelové řady této značky. | Mini Zdroj: BMW

Model s originálním designem navazoval na svého slavného předchůdce, celkově byl však navržen velmi pokrokově. Následovaly další modelové řady této značky. | Mini | Zdroj: BMW

 1971  – 50 let od uvedení modelové řady Rolls-Royce Corniche. Dvoudveřové kupé a kabriolet navázaly na své předchůdce vyráběné karosárnou Mulliner Park Ward. Využívaly základu limuzíny Silver Shadow. Jméno se v nabídce udrželo až do roku 2001. Za nástupce řady se považují Phantom Coupé a Phantom Drophead Coupé. Zdroj: BMW

1971 – 50 let od uvedení modelové řady Rolls-Royce Corniche. Dvoudveřové kupé a kabriolet navázaly na své předchůdce vyráběné karosárnou Mulliner Park Ward. Využívaly základu limuzíny Silver Shadow. Jméno se v nabídce udrželo až do roku 2001. Za nástupce řady se považují Phantom Coupé a Phantom Drophead Coupé. | Zdroj: BMW

V roce 1917 se spojila se společností Rapp Motorenwerke za vzniku Bayerische Motoren Werke. Za datum vzniku současného BMW AG se tedy považuje 7. březen 1916, kdy byla založena společnost BFW. Zdroj: BMW
 2011  – 10 let od spuštění služby Drive Now pro sdílení automobilů. BMW společně s půjčovnou Sixt AG vytvořilo službu DriveNow, která patřila k prvním konceptům sdílení automobilů. | BMW i3 Zdroj: BMW
Po zahájení činnosti v Mnichově se působnost této služby zahrnuté do divize BMW i rozšířila do Berlína, Hamburku, San Francisca a dalších měst po celém světě. | BMW i3 Zdroj: BMW
 1951  – 70 let od uvedení prvního poválečného BMW, modelu 501. Velký sedan BMW 501 byl prvním poválečným vozem BMW, k pohonu sloužil řadový šestiválec. | BMW 501 Zdroj: BMW
27
Fotogalerie

BMW má v roce 2021 co slavit. Toto jsou všechna výročí, která letos proběhnou

V krátké galerii shrnuje BMW řadu výročí, které máme u německé značky v roce 2021 čekat. Slavit budou i známé modely.

BMW se už zřejmě nemohlo dočkat, až budeme z roku 2020 venku. Německá automobilka tak vyhlíží do roku 2021 a přináší shrnutí oslav a výročí, které ji čekají. V hlavní řadě bude slavit 105 let od založení společnosti – to BMW datuje na 7. březen 1916, kdy se z původního výrobce letadel stala společnost Bayerische Flugzeug-Werke AG (BFW), následně proměněná na Bayerische Motoren Werke.

Rovných 70 let bude dále slavit první poválečné BMW, velký sedan 501 z roku 1951. Šedesátky zase dosáhne BMW 1500 a 55 let bude mít kompaktní dvoudveřový sedan BMW 02. Hezkých 40 let se dočká příští rok oblíbená druhá generace BMW řady 5 (E28), zatímco před 20 lety se poprvé objevilo BMW řady 3 Compact nebo v současnosti designem vyzrálá limuzína řady 7 (E65).

Oslavy se budou v roce 2021 týkat i dnešních dceřiných značek německého BMW AG. Čas letí, takže 20 let tomu bude od představení novodobé první generace Mini. A nakonec Rolls-Royce, další britská značka pod křídly BMW, oslaví 50 let od příjezdu kupé a kabrioletu Corniche.

Na kompletní přehlídku výročí BMW v roce 2021 se podívejte v galerii...

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud