BMW má technologie k postavení hyperauta. Nejspíše toho ale nevyužije

Německé automobilce automobilová veřejnost často vyčítá to, že není schopná vyrobit adekvátní konkurenci pro Audi R8 či Mercedes-AMG GT. Ale to není tak úplně pravda. Project One by to mohl změnit.

BMW je bezesporu fantastický výrobce aut, který má tradici a zvuk po celém světě. Jediné, co mu chybí, je superauto. Takové, jakým se pyšní jeho konkurenti z tuzemského trhu, Audi a Mercedes-Benz. Ale je to vůbec pravda? Možná má ještě BMW v rukávu nějaký trumf.

Podle viceprezidenta divize M, Dirka Hackera, má společnost technologii k tomu, aby vytvořila konkurenční vůz pro Mercedes-AMG GT či Audi R8. Koncept má název Project One, ale bohužel pro něj podle BMW není dostatečná poptávka na trhu.

BMW zřídí v Rusku nový závod. Výrobní náplň je zatím tajemství

BMW zřídí v Rusku nový závod. Výrobní náplň je zatím tajemství

"Chtěli bychom udělat takové auto a vlastně by to i šlo, ale dnes na trhu není po tomto druhu aut příliš poptávka," řekl Hacker. "Jako společnost se zaměřujeme spíše na budoucnost a digitalizaci, než na budování hyperaut, abychom byli upřímní. Ovšem kdybychom chtěli, mohli bychom takový vůz vyrobit."

BMW nedávno potvrdilo svoji účast v seriálu Formule E, od jeho páté sezóny, a divize M je v současné době zaměřena na vývoj elektrotechnologie pro svá závodní auta. Z toho důvodu se asi žádný supersport v blízké budoucnosti konat nebude.

Poprvé mimo Evropu: BMW chce přesunout část výroby Mini do Číny

Poprvé mimo Evropu: BMW chce přesunout část výroby Mini do Číny

Elektrifikace se ostatně stane nedílnou součástí BMW M, protože Harald Krüger, předseda bavorské automobilky, již potvrdil, že nejméně jeden z modelů M bude během příštích let plně elektrický. BMW pak plánuje do roku 2025 přivést na trh celkem 25 elektrifikovaných modelů, dvanáct z nich má být naprosto elektrických.

FOTO:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky