BMW má technologie k postavení hyperauta. Nejspíše toho ale nevyužije

Německé automobilce automobilová veřejnost často vyčítá to, že není schopná vyrobit adekvátní konkurenci pro Audi R8 či Mercedes-AMG GT. Ale to není tak úplně pravda. Project One by to mohl změnit.

BMW je bezesporu fantastický výrobce aut, který má tradici a zvuk po celém světě. Jediné, co mu chybí, je superauto. Takové, jakým se pyšní jeho konkurenti z tuzemského trhu, Audi a Mercedes-Benz. Ale je to vůbec pravda? Možná má ještě BMW v rukávu nějaký trumf.

Podle viceprezidenta divize M, Dirka Hackera, má společnost technologii k tomu, aby vytvořila konkurenční vůz pro Mercedes-AMG GT či Audi R8. Koncept má název Project One, ale bohužel pro něj podle BMW není dostatečná poptávka na trhu.

BMW zřídí v Rusku nový závod. Výrobní náplň je zatím tajemství

BMW zřídí v Rusku nový závod. Výrobní náplň je zatím tajemství

"Chtěli bychom udělat takové auto a vlastně by to i šlo, ale dnes na trhu není po tomto druhu aut příliš poptávka," řekl Hacker. "Jako společnost se zaměřujeme spíše na budoucnost a digitalizaci, než na budování hyperaut, abychom byli upřímní. Ovšem kdybychom chtěli, mohli bychom takový vůz vyrobit."

BMW nedávno potvrdilo svoji účast v seriálu Formule E, od jeho páté sezóny, a divize M je v současné době zaměřena na vývoj elektrotechnologie pro svá závodní auta. Z toho důvodu se asi žádný supersport v blízké budoucnosti konat nebude.

Poprvé mimo Evropu: BMW chce přesunout část výroby Mini do Číny

Poprvé mimo Evropu: BMW chce přesunout část výroby Mini do Číny

Elektrifikace se ostatně stane nedílnou součástí BMW M, protože Harald Krüger, předseda bavorské automobilky, již potvrdil, že nejméně jeden z modelů M bude během příštích let plně elektrický. BMW pak plánuje do roku 2025 přivést na trh celkem 25 elektrifikovaných modelů, dvanáct z nich má být naprosto elektrických.

FOTO:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků