BMW má technologie k postavení hyperauta. Nejspíše toho ale nevyužije

Německé automobilce automobilová veřejnost často vyčítá to, že není schopná vyrobit adekvátní konkurenci pro Audi R8 či Mercedes-AMG GT. Ale to není tak úplně pravda. Project One by to mohl změnit.

BMW je bezesporu fantastický výrobce aut, který má tradici a zvuk po celém světě. Jediné, co mu chybí, je superauto. Takové, jakým se pyšní jeho konkurenti z tuzemského trhu, Audi a Mercedes-Benz. Ale je to vůbec pravda? Možná má ještě BMW v rukávu nějaký trumf.

Podle viceprezidenta divize M, Dirka Hackera, má společnost technologii k tomu, aby vytvořila konkurenční vůz pro Mercedes-AMG GT či Audi R8. Koncept má název Project One, ale bohužel pro něj podle BMW není dostatečná poptávka na trhu.

BMW zřídí v Rusku nový závod. Výrobní náplň je zatím tajemství

BMW zřídí v Rusku nový závod. Výrobní náplň je zatím tajemství

"Chtěli bychom udělat takové auto a vlastně by to i šlo, ale dnes na trhu není po tomto druhu aut příliš poptávka," řekl Hacker. "Jako společnost se zaměřujeme spíše na budoucnost a digitalizaci, než na budování hyperaut, abychom byli upřímní. Ovšem kdybychom chtěli, mohli bychom takový vůz vyrobit."

BMW nedávno potvrdilo svoji účast v seriálu Formule E, od jeho páté sezóny, a divize M je v současné době zaměřena na vývoj elektrotechnologie pro svá závodní auta. Z toho důvodu se asi žádný supersport v blízké budoucnosti konat nebude.

Poprvé mimo Evropu: BMW chce přesunout část výroby Mini do Číny

Poprvé mimo Evropu: BMW chce přesunout část výroby Mini do Číny

Elektrifikace se ostatně stane nedílnou součástí BMW M, protože Harald Krüger, předseda bavorské automobilky, již potvrdil, že nejméně jeden z modelů M bude během příštích let plně elektrický. BMW pak plánuje do roku 2025 přivést na trh celkem 25 elektrifikovaných modelů, dvanáct z nich má být naprosto elektrických.

FOTO:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků