BMW má nového šéfa. Krügera nahradí ve vedení automobilky Oliver Zipse

Už jsme věděli, že dosavadní šéf BMW je na odchodu a také, kdy své místo opustí. Teď už však známe i jeho oficiální náhradu.

Současný generální ředitel BMW Harald Krüger neměl své místo v čele automobilky jisté už delší dobu. Před svým propuštěním ještě stihl na začátku července oznámit odstoupení z funkce. Teď již dozorčí rada společnosti rozhodla o jeho definitivní náhradě. Roli Krügera tedy od 16. srpna 2019 nahradí Oliver Zipse, dosavadní vedoucí výroby BMW.

BMW schovává v tajném archivu M5 Touring V12. Možná už nikdy nevyjede

BMW schovává v tajném archivu M5 Touring V12. Možná už nikdy nevyjede

Krüger byl vedoucím mužem společnosti BMW AG, pod kterou spadá i Mini a Rolls-Royce, od roku 2015. Jeho vedení je ovšem lemováno nezdarem, kdy BMW v roce 2016 ztratilo vedoucí pozici nejprodávanější prémiové značky před Mercedesem-Benz, zaostávalo na poli elektromobility a vykazovalo nižší hospodářské výsledky.

Krüger tedy počátkem července informoval dozorčí radu, že nebude usilovat o další zvolení do čela společnosti. Z vedoucí funkce tak nakonec odstoupí a představenstvo automobilky opustí k 15. srpnu 2019.

Nové BMW M8 má české ceny. Za cenu kabrioletu už klidně koupíte supersport!

Nové BMW M8 má české ceny. Za cenu kabrioletu už klidně koupíte supersport!

Nový generální ředitel Oliver Zipse má u BMW již dlouhou historii. Členem představenstva společnosti je od roku 2015 a současně je zodpovědný za výrobní divizi. Svoji profesní kariéru ale začal v BMW již v roce 1991 jako stážista a od té doby zastával různé manažerské funkce, včetně například výkonného ředitele továrny v Oxfordu nebo senior vice prezidenta plánování a produktové strategie.

„Oliver Zipse je analytická vůdčí osobnost schopná strategických rozhodnutí, která se ujme vedení BMW AG. Pro BMW Group bude novou hybnou silou, s ním bude utvářet budoucnost mobility,“ řekl Dr. Norbert Reithofer, předseda dozorčí rady BMW AG.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků