BMW má nového šéfa. Krügera nahradí ve vedení automobilky Oliver Zipse

Už jsme věděli, že dosavadní šéf BMW je na odchodu a také, kdy své místo opustí. Teď už však známe i jeho oficiální náhradu.

Současný generální ředitel BMW Harald Krüger neměl své místo v čele automobilky jisté už delší dobu. Před svým propuštěním ještě stihl na začátku července oznámit odstoupení z funkce. Teď již dozorčí rada společnosti rozhodla o jeho definitivní náhradě. Roli Krügera tedy od 16. srpna 2019 nahradí Oliver Zipse, dosavadní vedoucí výroby BMW.

BMW schovává v tajném archivu M5 Touring V12. Možná už nikdy nevyjede

BMW schovává v tajném archivu M5 Touring V12. Možná už nikdy nevyjede

Krüger byl vedoucím mužem společnosti BMW AG, pod kterou spadá i Mini a Rolls-Royce, od roku 2015. Jeho vedení je ovšem lemováno nezdarem, kdy BMW v roce 2016 ztratilo vedoucí pozici nejprodávanější prémiové značky před Mercedesem-Benz, zaostávalo na poli elektromobility a vykazovalo nižší hospodářské výsledky.

Krüger tedy počátkem července informoval dozorčí radu, že nebude usilovat o další zvolení do čela společnosti. Z vedoucí funkce tak nakonec odstoupí a představenstvo automobilky opustí k 15. srpnu 2019.

Nové BMW M8 má české ceny. Za cenu kabrioletu už klidně koupíte supersport!

Nové BMW M8 má české ceny. Za cenu kabrioletu už klidně koupíte supersport!

Nový generální ředitel Oliver Zipse má u BMW již dlouhou historii. Členem představenstva společnosti je od roku 2015 a současně je zodpovědný za výrobní divizi. Svoji profesní kariéru ale začal v BMW již v roce 1991 jako stážista a od té doby zastával různé manažerské funkce, včetně například výkonného ředitele továrny v Oxfordu nebo senior vice prezidenta plánování a produktové strategie.

„Oliver Zipse je analytická vůdčí osobnost schopná strategických rozhodnutí, která se ujme vedení BMW AG. Pro BMW Group bude novou hybnou silou, s ním bude utvářet budoucnost mobility,“ řekl Dr. Norbert Reithofer, předseda dozorčí rady BMW AG.

~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.1evz0his
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků