BMW má nové tří a čtyřválcové motory, objeví se v novém BMW 3

BMW má nové tří a čtyřválcové motory, objeví se v novém BMW 3

Nebojte, na šestiválcové motory mnichovská automobilka (zatím) nezanevřela. Momentálně je však na pořadu dne nové generace tří a čtyřválcových motorů, které se objeví téměř v celé modelové řadě BMW a Mini. Automobilka slibuje vyšší výkon, nižší spotřebu i emise.

Test BMW X1 xDrive20d (F48): Skvělý klasický crossover

Test BMW X1 xDrive20d (F48): Skvělý klasický crossover

Těšit se můžeme v průměru na pětiprocentní snížení emisí CO2, přibližně sedmiprocentní nárůst výkonu, zatímco točivý moment by měl narůst přibližně o 20 Nm. Velké zlepšení má nastat v oblasti emisí NOx, které poklesly díky novému systému recirkulace výfukových plynů EGR a pochopitelně také díky přítomnosti selektivní katalytické redukce (SCR), kterou dostanou všechny vznětové motory.

Zážehové tříválce by měly nově nabídnout výkon 71 kW (96 koní) a 220 Nm, výkonnější verze přinese 85 kW (116 koní) a 270 Nm. Čtyřválcové motory budou v nabídce v naladění na 110 kW (149 koní) a 350 Nm, 140 kW (190 koní) a 400 Nm, vrcholem bude 172 kW (234 koní) a 450 Nm. 

Rychlý test Mini Clubman Cooper S: Lepší, než si myslíte

Rychlý test Mini Clubman Cooper S: Lepší, než si myslíte

Tříválcové motory dostanou novou vyvažovací hřídel, což by mělo dále snížit hluk i vibrace, všechny vznětové čtyřválcové motory budou disponovat turbodmychadlem twin-scroll, které bylo až dosud vyhrazeno těm nejvýkonnějším pohonným jednotkám. Vylepšení se dočká vstřikovací systém common-rail, který bude u tříválcových motorů pracovat s tlakem 2200 barů, u čtyřválců to bude 2700 barů. 

Zatím není úplně jisté, ve kterém modelu si nové motorizace odbudou svoji premiéru. V potaz připadá buď nová generace řady 5 (premiéra by měla proběhnout v září, prodej odstartuje zkraje roku 2017), či připravovaná řada 3, která by měla dorazit na podzim příštího roku.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 27 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků