Nebojte, na šestiválcové motory mnichovská automobilka (zatím) nezanevřela. Momentálně je však na pořadu dne nové generace tří a čtyřválcových motorů, které se objeví téměř v celé modelové řadě BMW a Mini. Automobilka slibuje vyšší výkon, nižší spotřebu i emise.
Těšit se můžeme v průměru na pětiprocentní snížení emisí CO2, přibližně sedmiprocentní nárůst výkonu, zatímco točivý moment by měl narůst přibližně o 20 Nm. Velké zlepšení má nastat v oblasti emisí NOx, které poklesly díky novému systému recirkulace výfukových plynů EGR a pochopitelně také díky přítomnosti selektivní katalytické redukce (SCR), kterou dostanou všechny vznětové motory.
Zážehové tříválce by měly nově nabídnout výkon 71 kW (96 koní) a 220 Nm, výkonnější verze přinese 85 kW (116 koní) a 270 Nm. Čtyřválcové motory budou v nabídce v naladění na 110 kW (149 koní) a 350 Nm, 140 kW (190 koní) a 400 Nm, vrcholem bude 172 kW (234 koní) a 450 Nm.
Tříválcové motory dostanou novou vyvažovací hřídel, což by mělo dále snížit hluk i vibrace, všechny vznětové čtyřválcové motory budou disponovat turbodmychadlem twin-scroll, které bylo až dosud vyhrazeno těm nejvýkonnějším pohonným jednotkám. Vylepšení se dočká vstřikovací systém common-rail, který bude u tříválcových motorů pracovat s tlakem 2200 barů, u čtyřválců to bude 2700 barů.
Zatím není úplně jisté, ve kterém modelu si nové motorizace odbudou svoji premiéru. V potaz připadá buď nová generace řady 5 (premiéra by měla proběhnout v září, prodej odstartuje zkraje roku 2017), či připravovaná řada 3, která by měla dorazit na podzim příštího roku.