Zábava v terénu i na silnici, moderní elektroničtí asistenti, tři stylové verze – na slavného předchůdce navazuje se ctí.
V roce 1980 uvedlo BMW na trh terénní motocykl, který ještě svět neviděl. Jednalo se o model R 80 G/S, přičemž písmena znamenají Gelände/Strasse, čili terén/silnice. Kombinoval motor typu boxer s pohonem zadního kola kardanem, je dodnes považován za první „Adventure bike“ a do roku 1987 vznikl v téměř 22 tisících exemplářů. Jeho kvalitu dokazují vítězství na dakarské rallye v letech 1983, 1984 a 1985. Tento slavný stroj se stal inspirací pro nový přírůstek do řady R 12 – však se také jmenuje G/S.
Pohání jej boxer o objemu 1170 cm3 s výkonem 80 kW a točivým momentem 115 Nm, výfuk vede vlevo a má vysoko umístěný tlumič. Jednodílný mostový prostorový rám z ocelových trubek s přišroubovanou zadní stavbou má zpevněnou hlavu řízení pro dobrou ergonomii v terénu a velký úhel řízení. Mimo silnice se také bude hodit velké 21palcové přední kolo, zadní má standardně 17 palců, ale lze ho nahradit 18palcovým v rámci paketu Enduro Pro. Dobré schopnosti v terénu zaručují přední plně nastavitelná vidlice typu upside down a zadní kyvná vidlice Paralever s šikmo uloženým a taktéž stavitelným tlumičem. Přední kolo má zdvih 210 mm, zadní pak 200 mm.
Velkou pozornost u BMW Motorrad věnovali sedlu a stupačkám. Sedlo je k mání ve třech různých variantách – ploché jednomístné, dvoumístné a o 20 mm vyšší rallyové. V základu má nové R 12 G/S stupačky vhodné pro jízdu na silnici, ale díky vroubkování jsou použitelné i v terénu. V rámci paketu Enduro Pro jsou k mání stupačky s větší kontaktní plochou a třemi řadami hrotů. S paketem Enduro je pak možné dostat také o 20 mm vyšší řídítka.
Z hlediska asistentů má novinka standardně jízdní režimy Rain Road a Enduro, v rámci paketu Enduro Pro přibývá ještě jeden stejnojmenný jízdní mód. Rovněž sériově disponuje regulací točivého momentu při ubrání plynu a kontrolou trakce, která se dá zcela vypnout. Na přání je možné dostat Asistent řazení Pro, který umožňuje změny rychlostních stupňů bez spojky při jakémkoliv zatížení a v libovolných otáčkách. R 12 G/R pak také disponuje systémem BMW Motorrad ABS Pro, který dovoluje v náklonu brzdit s asistencí ABS i v nájezdech do zatáčky. Motocykl bude k mání ve třech barevných verzích – matně černé, bílé a s kombinací pískové, červené a černé.