BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

Na rozdíl od konkurence vám naftový osmiválec BMW už dávno neprodá. Místo toho neustále zdokonaluje svůj vrcholný naftový šestiválec 3,0 l. Nyní tento motor dostal hned čtyři turbodmychadla, přičemž se poprvé objeví pod kapotou BMW řady 7 v modelu 750d xDrive. Postupně nahradí verzi řadového motoru 3,0 l se třemi turby ve všech modelech.

Podle BMW je nový motor o 5 % ekonomičtější a dokonce i levnější na výrobu. Pokud jde o dynamické parametry, tak výkon vzrostl na 294 kW (400 k) v 4000 až 4400 ot./min. Točivý moment má hodnotu až 760 Nm mezi 2000 a 3000 ot./min. Tato hodnota je ale omezená kvůli životnosti osmistupňové automatické převodovky ZF.

Test: BMW M550d – třikrát a dost  

Test: BMW M550d – třikrát a dost  

Luxusní sedan BMW 750d xDrive se s ním dostane z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a v rozletu ho zarazí ve 250 km/h omezovač rychlosti. Nový motor má i přes jedno turbo navíc stejnou hmotnost jako tříturbová jednotka, kterou nahrazuje.

Po limuzíně 750d xDrive dostanou stejný motor také SUV BMW X5 a X6 M50d, stejně tak příští generace sedanu BMW M550d. Nejsilnější turbodiesel s měrným výkonem 133,3 koně na litr je dostupný výhradně s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků