BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

Na rozdíl od konkurence vám naftový osmiválec BMW už dávno neprodá. Místo toho neustále zdokonaluje svůj vrcholný naftový šestiválec 3,0 l. Nyní tento motor dostal hned čtyři turbodmychadla, přičemž se poprvé objeví pod kapotou BMW řady 7 v modelu 750d xDrive. Postupně nahradí verzi řadového motoru 3,0 l se třemi turby ve všech modelech.

Podle BMW je nový motor o 5 % ekonomičtější a dokonce i levnější na výrobu. Pokud jde o dynamické parametry, tak výkon vzrostl na 294 kW (400 k) v 4000 až 4400 ot./min. Točivý moment má hodnotu až 760 Nm mezi 2000 a 3000 ot./min. Tato hodnota je ale omezená kvůli životnosti osmistupňové automatické převodovky ZF.

Test: BMW M550d – třikrát a dost  

Test: BMW M550d – třikrát a dost  

Luxusní sedan BMW 750d xDrive se s ním dostane z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a v rozletu ho zarazí ve 250 km/h omezovač rychlosti. Nový motor má i přes jedno turbo navíc stejnou hmotnost jako tříturbová jednotka, kterou nahrazuje.

Po limuzíně 750d xDrive dostanou stejný motor také SUV BMW X5 a X6 M50d, stejně tak příští generace sedanu BMW M550d. Nejsilnější turbodiesel s měrným výkonem 133,3 koně na litr je dostupný výhradně s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků