BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

Na rozdíl od konkurence vám naftový osmiválec BMW už dávno neprodá. Místo toho neustále zdokonaluje svůj vrcholný naftový šestiválec 3,0 l. Nyní tento motor dostal hned čtyři turbodmychadla, přičemž se poprvé objeví pod kapotou BMW řady 7 v modelu 750d xDrive. Postupně nahradí verzi řadového motoru 3,0 l se třemi turby ve všech modelech.

Podle BMW je nový motor o 5 % ekonomičtější a dokonce i levnější na výrobu. Pokud jde o dynamické parametry, tak výkon vzrostl na 294 kW (400 k) v 4000 až 4400 ot./min. Točivý moment má hodnotu až 760 Nm mezi 2000 a 3000 ot./min. Tato hodnota je ale omezená kvůli životnosti osmistupňové automatické převodovky ZF.

Test: BMW M550d – třikrát a dost  

Test: BMW M550d – třikrát a dost  

Luxusní sedan BMW 750d xDrive se s ním dostane z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a v rozletu ho zarazí ve 250 km/h omezovač rychlosti. Nový motor má i přes jedno turbo navíc stejnou hmotnost jako tříturbová jednotka, kterou nahrazuje.

Po limuzíně 750d xDrive dostanou stejný motor také SUV BMW X5 a X6 M50d, stejně tak příští generace sedanu BMW M550d. Nejsilnější turbodiesel s měrným výkonem 133,3 koně na litr je dostupný výhradně s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků