BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

Na rozdíl od konkurence vám naftový osmiválec BMW už dávno neprodá. Místo toho neustále zdokonaluje svůj vrcholný naftový šestiválec 3,0 l. Nyní tento motor dostal hned čtyři turbodmychadla, přičemž se poprvé objeví pod kapotou BMW řady 7 v modelu 750d xDrive. Postupně nahradí verzi řadového motoru 3,0 l se třemi turby ve všech modelech.

Podle BMW je nový motor o 5 % ekonomičtější a dokonce i levnější na výrobu. Pokud jde o dynamické parametry, tak výkon vzrostl na 294 kW (400 k) v 4000 až 4400 ot./min. Točivý moment má hodnotu až 760 Nm mezi 2000 a 3000 ot./min. Tato hodnota je ale omezená kvůli životnosti osmistupňové automatické převodovky ZF.

Test: BMW M550d – třikrát a dost  

Test: BMW M550d – třikrát a dost  

Luxusní sedan BMW 750d xDrive se s ním dostane z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a v rozletu ho zarazí ve 250 km/h omezovač rychlosti. Nový motor má i přes jedno turbo navíc stejnou hmotnost jako tříturbová jednotka, kterou nahrazuje.

Po limuzíně 750d xDrive dostanou stejný motor také SUV BMW X5 a X6 M50d, stejně tak příští generace sedanu BMW M550d. Nejsilnější turbodiesel s měrným výkonem 133,3 koně na litr je dostupný výhradně s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků