BMW M850i xDrive Night Sky se inspiruje vesmírem. Uvnitř má dokonce meteorit!

V dnešní době můžete mít auto poseté diamanty, zdobené porcelánem nebo vyšperkované od nějaké módní značky. V BMW ale jdou ještě dál a nechají se inspirovat vesmírem.

V dílně BMW Individual Manufaktur, která se nachází v mnichovské části Garching, je možné téměř cokoli. V individuálním programu mnichovské automobilky dokážou udělat interiér z hadí kůže nebo nalakovat auto stejně, jako piano. Nyní ale jdou ještě dál a posouvají hranice možností i mimo planetu Zemi.

Toto vesmírné dílo vychází z BMW M850i xDrive Coupé a dostalo přídomek Night Sky. Unikátní je v použitém materiálu na vybraných ovládacích prvcích, který má svůj původ ve skutečném meteoritu.

BMW M850i xDrive Coupé oficiálně. Má 530 koní a jen krůček k výrobě

BMW M850i xDrive Coupé oficiálně. Má 530 koní a jen krůček k výrobě

Inspirace vesmírem se odrazila i ve vyobrazení souhvězdí na středové konzole, některých dalších površích interiéru, opěradlech sedadel, a dokonce i brzdových kotoučích. Samotný meteorit pak naleznete na tlačítku start/stop, obložení části středové konzole, na voliči osmistupňové převodovky a ovládání infotainmentu.

Povrchová úprava meteorických doplňků je vyvedena ve Widmanstättenově vzoru, což je geometrická struktura připomínající ledové krystaly, která se nachází uvnitř meteoritů. Tento vzor lze také nalézt na sedadlech a vyfrézovaný do brzdových kotoučů. Celý vůz je pak pokrytý metalickou barvou San Marino Blue. Interiér je kombinací bílé, modré a stříbrné.

Tím však výčet specialit nekončí. Struktura meteoritu je vyobrazena i na některých doplňcích exteriéru, jako kryty zpětných zrcátek, lišty nasávacích otvorů v předním nárazníku nebo v okolí průduchů Air Breathers, které se nachází v předních blatnících. Pro tyto doplňky však nebyl použit meteorit, ale byly vytvořeny pomocí 3D tisku.

BMW řady 8 Cabrio oficiálně: Plátěnou střechu složí za 15 vteřin

BMW řady 8 Cabrio oficiálně: Plátěnou střechu složí za 15 vteřin

3D tisk se objevil i při výrobě brzdových třmenů, které jsou vyvinuty divizí M a mohou se pochlubit hmotností nižší o 30%. I na nich je k vidění bionický design a navíc zlepšují jízdní dynamiku a komfort.

Tematické bylo i oficiální představení, které proběhlo v předvečer meteorologického roje v noci na dnešek. Během uplynulé noci na povrch naší planety dopadl další materiál pro tento vůz. Cenu za tento skvost bohužel nevíme. Základní cena za BMW M850i xDrive na českém trhu činí 3.357.900 Kč, v případě programu BMW Individual jsou ale peníze vedlejší.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků