BMW M850i xDrive Night Sky se inspiruje vesmírem. Uvnitř má dokonce meteorit!

V dnešní době můžete mít auto poseté diamanty, zdobené porcelánem nebo vyšperkované od nějaké módní značky. V BMW ale jdou ještě dál a nechají se inspirovat vesmírem.

V dílně BMW Individual Manufaktur, která se nachází v mnichovské části Garching, je možné téměř cokoli. V individuálním programu mnichovské automobilky dokážou udělat interiér z hadí kůže nebo nalakovat auto stejně, jako piano. Nyní ale jdou ještě dál a posouvají hranice možností i mimo planetu Zemi.

Toto vesmírné dílo vychází z BMW M850i xDrive Coupé a dostalo přídomek Night Sky. Unikátní je v použitém materiálu na vybraných ovládacích prvcích, který má svůj původ ve skutečném meteoritu.

BMW M850i xDrive Coupé oficiálně. Má 530 koní a jen krůček k výrobě

BMW M850i xDrive Coupé oficiálně. Má 530 koní a jen krůček k výrobě

Inspirace vesmírem se odrazila i ve vyobrazení souhvězdí na středové konzole, některých dalších površích interiéru, opěradlech sedadel, a dokonce i brzdových kotoučích. Samotný meteorit pak naleznete na tlačítku start/stop, obložení části středové konzole, na voliči osmistupňové převodovky a ovládání infotainmentu.

Povrchová úprava meteorických doplňků je vyvedena ve Widmanstättenově vzoru, což je geometrická struktura připomínající ledové krystaly, která se nachází uvnitř meteoritů. Tento vzor lze také nalézt na sedadlech a vyfrézovaný do brzdových kotoučů. Celý vůz je pak pokrytý metalickou barvou San Marino Blue. Interiér je kombinací bílé, modré a stříbrné.

Tím však výčet specialit nekončí. Struktura meteoritu je vyobrazena i na některých doplňcích exteriéru, jako kryty zpětných zrcátek, lišty nasávacích otvorů v předním nárazníku nebo v okolí průduchů Air Breathers, které se nachází v předních blatnících. Pro tyto doplňky však nebyl použit meteorit, ale byly vytvořeny pomocí 3D tisku.

BMW řady 8 Cabrio oficiálně: Plátěnou střechu složí za 15 vteřin

BMW řady 8 Cabrio oficiálně: Plátěnou střechu složí za 15 vteřin

3D tisk se objevil i při výrobě brzdových třmenů, které jsou vyvinuty divizí M a mohou se pochlubit hmotností nižší o 30%. I na nich je k vidění bionický design a navíc zlepšují jízdní dynamiku a komfort.

Tematické bylo i oficiální představení, které proběhlo v předvečer meteorologického roje v noci na dnešek. Během uplynulé noci na povrch naší planety dopadl další materiál pro tento vůz. Cenu za tento skvost bohužel nevíme. Základní cena za BMW M850i xDrive na českém trhu činí 3.357.900 Kč, v případě programu BMW Individual jsou ale peníze vedlejší.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky