BMW M850i xDrive Night Sky se inspiruje vesmírem. Uvnitř má dokonce meteorit!

V dnešní době můžete mít auto poseté diamanty, zdobené porcelánem nebo vyšperkované od nějaké módní značky. V BMW ale jdou ještě dál a nechají se inspirovat vesmírem.

V dílně BMW Individual Manufaktur, která se nachází v mnichovské části Garching, je možné téměř cokoli. V individuálním programu mnichovské automobilky dokážou udělat interiér z hadí kůže nebo nalakovat auto stejně, jako piano. Nyní ale jdou ještě dál a posouvají hranice možností i mimo planetu Zemi.

Toto vesmírné dílo vychází z BMW M850i xDrive Coupé a dostalo přídomek Night Sky. Unikátní je v použitém materiálu na vybraných ovládacích prvcích, který má svůj původ ve skutečném meteoritu.

BMW M850i xDrive Coupé oficiálně. Má 530 koní a jen krůček k výrobě

BMW M850i xDrive Coupé oficiálně. Má 530 koní a jen krůček k výrobě

Inspirace vesmírem se odrazila i ve vyobrazení souhvězdí na středové konzole, některých dalších površích interiéru, opěradlech sedadel, a dokonce i brzdových kotoučích. Samotný meteorit pak naleznete na tlačítku start/stop, obložení části středové konzole, na voliči osmistupňové převodovky a ovládání infotainmentu.

Povrchová úprava meteorických doplňků je vyvedena ve Widmanstättenově vzoru, což je geometrická struktura připomínající ledové krystaly, která se nachází uvnitř meteoritů. Tento vzor lze také nalézt na sedadlech a vyfrézovaný do brzdových kotoučů. Celý vůz je pak pokrytý metalickou barvou San Marino Blue. Interiér je kombinací bílé, modré a stříbrné.

Tím však výčet specialit nekončí. Struktura meteoritu je vyobrazena i na některých doplňcích exteriéru, jako kryty zpětných zrcátek, lišty nasávacích otvorů v předním nárazníku nebo v okolí průduchů Air Breathers, které se nachází v předních blatnících. Pro tyto doplňky však nebyl použit meteorit, ale byly vytvořeny pomocí 3D tisku.

BMW řady 8 Cabrio oficiálně: Plátěnou střechu složí za 15 vteřin

BMW řady 8 Cabrio oficiálně: Plátěnou střechu složí za 15 vteřin

3D tisk se objevil i při výrobě brzdových třmenů, které jsou vyvinuty divizí M a mohou se pochlubit hmotností nižší o 30%. I na nich je k vidění bionický design a navíc zlepšují jízdní dynamiku a komfort.

Tematické bylo i oficiální představení, které proběhlo v předvečer meteorologického roje v noci na dnešek. Během uplynulé noci na povrch naší planety dopadl další materiál pro tento vůz. Cenu za tento skvost bohužel nevíme. Základní cena za BMW M850i xDrive na českém trhu činí 3.357.900 Kč, v případě programu BMW Individual jsou ale peníze vedlejší.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků