BMW M850i xDrive Coupé oficiálně. Má 530 koní a jen krůček k výrobě

Nové vrcholné BMW řady 8 má nakročeno k sériové produkci. Dostane V8, xDrive, systém řízení kol zadní nápravy, aktivní zadní diferenciál i stabilizátory a na trhu se objeví ještě letos.

Od premiéry konceptu dvoudveřového luxusního kupé řady 8 uplynul téměř rok a jak je vidět, automobilka za tu dobu nezahálela. Během necelých dvanácti měsíců tady máme prakticky produkční vůz, který se akorát kvůli dávkované publicitě neobjevuje na oficiálních fotkách hned v celé své kráse, ale BMW ho představuje pod tenkou slupkou kamuflážní fólie.

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Ta už mnoho detailů neukrývá, takže si ve velké galerii čítající 40 fotek můžete novou osmičku prohlédnout ze všech stran a my se zatím pustíme do výčtu technických podrobností, které nám k tom BMW přibalilo.

Předně by vás asi mohlo zajímat, že se automobilka rozhodla poodhalit data jednoho z vrcholných modelů, konkrétně provedení od M Performance, které bude v hierarchii stát jen krůček pod špičkovým M8. Dnes prezentovaná novinka ponese označení M850i xDrive, co naznačuje mnohé.

Toto je nové BMW řady 8. Je stejně krásné jako koncept

Toto je nové BMW řady 8. Je stejně krásné jako koncept

Pod přední kapotou aute se podle BMW objeví „nový přeplňovaný osmiválec“, který ve srovnání s pohonnou jednotkou 4.4 V8 biturbo v modelu 650i nabídne o 69 koní vyšší výkon. Máme zde tedy auto, které bude hnát vpřed 530 koní a maximální točivý moment 750 newtonmetrů dostupných už při 1800 otáčkách za minutu.

Zážehová jednotka V8 bude spřažena s osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic přenášející výkon na všechna čtyři kola skrze systém xDrive, který bude pod výrobce upřednostňovat zadní nápravu. Aby se s tím snadněji vyrovnala, dostane nejen aktivní řízení kol, ale mezi nimi najdete aktivní zadní diferenciál.

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

Když už jsme u podvozku, za zmínku stojí rovněž aktivní stabilizátory pomáhající potlačovat náklony karoserie v zatáčkách, nechybí adaptivní tlumiče a řízení s proměnným převodem. Přesný rozměr kol ještě neznáme, ty zadní ale budou ve srovnání s předním významně větší.

BMW dále slibuje „pečlivě naladěný baryton“ výfukového systému, celou řadu jízdních režimů včetně nejostřejších s názvem Sport a Sport+, nízko umístěné těžiště, vysokou tuhost karoserie a svezení i pro ambiciózní řidiče. Na to se samozřejmě rádi podíváme, ještě chvilku si však budeme muset počkat. BMW řady 8 Coupé se začne prodávat v průběhu roku 2018.

 

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků