BMW M850i xDrive Coupé oficiálně. Má 530 koní a jen krůček k výrobě

Nové vrcholné BMW řady 8 má nakročeno k sériové produkci. Dostane V8, xDrive, systém řízení kol zadní nápravy, aktivní zadní diferenciál i stabilizátory a na trhu se objeví ještě letos.

Od premiéry konceptu dvoudveřového luxusního kupé řady 8 uplynul téměř rok a jak je vidět, automobilka za tu dobu nezahálela. Během necelých dvanácti měsíců tady máme prakticky produkční vůz, který se akorát kvůli dávkované publicitě neobjevuje na oficiálních fotkách hned v celé své kráse, ale BMW ho představuje pod tenkou slupkou kamuflážní fólie.

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Ta už mnoho detailů neukrývá, takže si ve velké galerii čítající 40 fotek můžete novou osmičku prohlédnout ze všech stran a my se zatím pustíme do výčtu technických podrobností, které nám k tom BMW přibalilo.

Předně by vás asi mohlo zajímat, že se automobilka rozhodla poodhalit data jednoho z vrcholných modelů, konkrétně provedení od M Performance, které bude v hierarchii stát jen krůček pod špičkovým M8. Dnes prezentovaná novinka ponese označení M850i xDrive, co naznačuje mnohé.

Toto je nové BMW řady 8. Je stejně krásné jako koncept

Toto je nové BMW řady 8. Je stejně krásné jako koncept

Pod přední kapotou aute se podle BMW objeví „nový přeplňovaný osmiválec“, který ve srovnání s pohonnou jednotkou 4.4 V8 biturbo v modelu 650i nabídne o 69 koní vyšší výkon. Máme zde tedy auto, které bude hnát vpřed 530 koní a maximální točivý moment 750 newtonmetrů dostupných už při 1800 otáčkách za minutu.

Zážehová jednotka V8 bude spřažena s osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic přenášející výkon na všechna čtyři kola skrze systém xDrive, který bude pod výrobce upřednostňovat zadní nápravu. Aby se s tím snadněji vyrovnala, dostane nejen aktivní řízení kol, ale mezi nimi najdete aktivní zadní diferenciál.

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

Když už jsme u podvozku, za zmínku stojí rovněž aktivní stabilizátory pomáhající potlačovat náklony karoserie v zatáčkách, nechybí adaptivní tlumiče a řízení s proměnným převodem. Přesný rozměr kol ještě neznáme, ty zadní ale budou ve srovnání s předním významně větší.

BMW dále slibuje „pečlivě naladěný baryton“ výfukového systému, celou řadu jízdních režimů včetně nejostřejších s názvem Sport a Sport+, nízko umístěné těžiště, vysokou tuhost karoserie a svezení i pro ambiciózní řidiče. Na to se samozřejmě rádi podíváme, ještě chvilku si však budeme muset počkat. BMW řady 8 Coupé se začne prodávat v průběhu roku 2018.

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků