BMW M850i xDrive Coupé oficiálně. Má 530 koní a jen krůček k výrobě

Nové vrcholné BMW řady 8 má nakročeno k sériové produkci. Dostane V8, xDrive, systém řízení kol zadní nápravy, aktivní zadní diferenciál i stabilizátory a na trhu se objeví ještě letos.

Od premiéry konceptu dvoudveřového luxusního kupé řady 8 uplynul téměř rok a jak je vidět, automobilka za tu dobu nezahálela. Během necelých dvanácti měsíců tady máme prakticky produkční vůz, který se akorát kvůli dávkované publicitě neobjevuje na oficiálních fotkách hned v celé své kráse, ale BMW ho představuje pod tenkou slupkou kamuflážní fólie.

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Ta už mnoho detailů neukrývá, takže si ve velké galerii čítající 40 fotek můžete novou osmičku prohlédnout ze všech stran a my se zatím pustíme do výčtu technických podrobností, které nám k tom BMW přibalilo.

Předně by vás asi mohlo zajímat, že se automobilka rozhodla poodhalit data jednoho z vrcholných modelů, konkrétně provedení od M Performance, které bude v hierarchii stát jen krůček pod špičkovým M8. Dnes prezentovaná novinka ponese označení M850i xDrive, co naznačuje mnohé.

Toto je nové BMW řady 8. Je stejně krásné jako koncept

Toto je nové BMW řady 8. Je stejně krásné jako koncept

Pod přední kapotou aute se podle BMW objeví „nový přeplňovaný osmiválec“, který ve srovnání s pohonnou jednotkou 4.4 V8 biturbo v modelu 650i nabídne o 69 koní vyšší výkon. Máme zde tedy auto, které bude hnát vpřed 530 koní a maximální točivý moment 750 newtonmetrů dostupných už při 1800 otáčkách za minutu.

Zážehová jednotka V8 bude spřažena s osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic přenášející výkon na všechna čtyři kola skrze systém xDrive, který bude pod výrobce upřednostňovat zadní nápravu. Aby se s tím snadněji vyrovnala, dostane nejen aktivní řízení kol, ale mezi nimi najdete aktivní zadní diferenciál.

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

Když už jsme u podvozku, za zmínku stojí rovněž aktivní stabilizátory pomáhající potlačovat náklony karoserie v zatáčkách, nechybí adaptivní tlumiče a řízení s proměnným převodem. Přesný rozměr kol ještě neznáme, ty zadní ale budou ve srovnání s předním významně větší.

BMW dále slibuje „pečlivě naladěný baryton“ výfukového systému, celou řadu jízdních režimů včetně nejostřejších s názvem Sport a Sport+, nízko umístěné těžiště, vysokou tuhost karoserie a svezení i pro ambiciózní řidiče. Na to se samozřejmě rádi podíváme, ještě chvilku si však budeme muset počkat. BMW řady 8 Coupé se začne prodávat v průběhu roku 2018.

 

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

včera | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků