BMW M850i xDrive Coupé oficiálně. Má 530 koní a jen krůček k výrobě

Nové vrcholné BMW řady 8 má nakročeno k sériové produkci. Dostane V8, xDrive, systém řízení kol zadní nápravy, aktivní zadní diferenciál i stabilizátory a na trhu se objeví ještě letos.

Od premiéry konceptu dvoudveřového luxusního kupé řady 8 uplynul téměř rok a jak je vidět, automobilka za tu dobu nezahálela. Během necelých dvanácti měsíců tady máme prakticky produkční vůz, který se akorát kvůli dávkované publicitě neobjevuje na oficiálních fotkách hned v celé své kráse, ale BMW ho představuje pod tenkou slupkou kamuflážní fólie.

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Ta už mnoho detailů neukrývá, takže si ve velké galerii čítající 40 fotek můžete novou osmičku prohlédnout ze všech stran a my se zatím pustíme do výčtu technických podrobností, které nám k tom BMW přibalilo.

Předně by vás asi mohlo zajímat, že se automobilka rozhodla poodhalit data jednoho z vrcholných modelů, konkrétně provedení od M Performance, které bude v hierarchii stát jen krůček pod špičkovým M8. Dnes prezentovaná novinka ponese označení M850i xDrive, co naznačuje mnohé.

Toto je nové BMW řady 8. Je stejně krásné jako koncept

Toto je nové BMW řady 8. Je stejně krásné jako koncept

Pod přední kapotou aute se podle BMW objeví „nový přeplňovaný osmiválec“, který ve srovnání s pohonnou jednotkou 4.4 V8 biturbo v modelu 650i nabídne o 69 koní vyšší výkon. Máme zde tedy auto, které bude hnát vpřed 530 koní a maximální točivý moment 750 newtonmetrů dostupných už při 1800 otáčkách za minutu.

Zážehová jednotka V8 bude spřažena s osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic přenášející výkon na všechna čtyři kola skrze systém xDrive, který bude pod výrobce upřednostňovat zadní nápravu. Aby se s tím snadněji vyrovnala, dostane nejen aktivní řízení kol, ale mezi nimi najdete aktivní zadní diferenciál.

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

Když už jsme u podvozku, za zmínku stojí rovněž aktivní stabilizátory pomáhající potlačovat náklony karoserie v zatáčkách, nechybí adaptivní tlumiče a řízení s proměnným převodem. Přesný rozměr kol ještě neznáme, ty zadní ale budou ve srovnání s předním významně větší.

BMW dále slibuje „pečlivě naladěný baryton“ výfukového systému, celou řadu jízdních režimů včetně nejostřejších s názvem Sport a Sport+, nízko umístěné těžiště, vysokou tuhost karoserie a svezení i pro ambiciózní řidiče. Na to se samozřejmě rádi podíváme, ještě chvilku si však budeme muset počkat. BMW řady 8 Coupé se začne prodávat v průběhu roku 2018.

 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků