BMW M850i First Edition: Zaujme výbavou Individual, vznikne jen 400 kusů

BMW se rozhodlo vyšperkovat novou řadu 8 a představuje speciální edici M850i, která zaujme hlavně unikátní výbavou od BMW Individual.

Spojení BMW Individual znamená ve světě německé značky vždy něco extra. Vozy s takto specifikovanou výbavou se vždy od standardní řady odlišovaly mnohem výstřednějším a okázalejším dojmem, což je případem i u nového BMW M850i xDrive Coupé First Edition. Nemluvíme však o vozidlu, které si zažádal movitý zákazník, ale o speciální edici přímo od BMW.

BMW má v plánu „osmičky“ ve verzi First Edition vyrobit pouze 400 kusů, přičemž model se vyznačuje právě exkluzivními exteriérovými a interiérovými prvky z programu BMW Individual. Jako první tak nejspíš zaujme nově namíchaný odstín barvy karoserie Frozen Barcelona Blue, který bude vyhrazen jen pro tento speciální model. Lak je poté kombinován s prvky v černě lesklém zbarvení.

Toto je hybridní BMW řady 7. Seznamte se, pojedete hodně rychle

Toto je hybridní BMW řady 7. Seznamte se, pojedete hodně rychle

Vnějšek je nakonec podtržen i černě lakovanými 20palcovými koly z lehké slitiny Y-spoke. A komu by to bylo málo, volitelně může M850i vybavit také karbonovou střechou nebo dalšími prvky na karoserii z uhlíkových vláken.

Výhradně pro First Edition dostává interiér celokožené čalounění Merino v barevné kombinaci bílá Ivory White/modrá Night Blue. Nechybí pak sportovní kožený volant, Alcantarou čalouněný strop také v odstínu Night Blue a samozřejmě musí být auto poctěno nápisem „First Edition 1/400“ na středovém panelu. Ve výbavě také najdete prémiový audiosystém Bowers & Wilkins, křišťálové prvky na podsvícené řadičce, startovacím tlačítku nebo ovladači iDrive.

Manuál a pohon zadních kol: Nové BMW M3 prý dostane verzi pro puristy

Manuál a pohon zadních kol: Nové BMW M3 prý dostane verzi pro puristy

Pod kapotou M850i k žádným změnám nedochází. First Edition tak používá standardní 4,4litrový V8 s dvojicí turbodmychadel a výkonem 390 kW (530 koní). V kombinaci pochopitelně s osmistupňovou automatickou převodovkou a systémem pohonu všech kol xDrive.

Jak bylo řečeno, BMW M850i xDrive Coupé First Edition vznikne pouze 400 kusů, a to ve výrobním závodě v Dingolfingu mezi dubnem až červnem letošního roku. Cenovku speciální edice zatím BMW neuveřejnilo.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků