BMW M8 se řítí s novými systémy. Je libo konfigurovat brzdy?

Další krok pro ostrou divizi BMW se uskuteční ještě letošní rok. Zatímco někteří nad bláznivými auty už pomalu zatahují oponu, v Mnichově říkají: „Dívejte se“.

BMW M850i se společně s 840d již prohání i po českých silnicích. Nyní veřejnost netrpělivě očekává příchod nového krále BMW v podobě modelu M8, a jeho ještě ostřejší verzi Competition. Ten bude mít podle automobilky jako první novou funkci, která se postupně implementuje i do ostatních ostrých BMW.

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

V divizi M totiž vyvíjejí zcela novou grafiku a uživatelské rozhraní, které dovolí ještě více individualizovat nastavení auta. V současnosti najdete ve většině BMW jízdní režimy Eco Pro, Comfort a Sport. Právě Eco Pro a Sport lze částečně individualizovat. U této novinky však značka zajde ještě dál.

Vedle již známých nastavení se nyní přidá například konfigurace brzdového systému. To bude slavit u BMW premiéru. Řidič si může nastavit posilovač a regulaci brzdného účinku podle potřeby. Tento nový brzdový systém navíc slibuje jasnou zpětnou vazbu i na mokré vozovce nebo při vysokých teplotách brzdové soustavy,

BMW M850i First Edition: Zaujme výbavou Individual, vznikne jen 400 kusů

BMW M850i First Edition: Zaujme výbavou Individual, vznikne jen 400 kusů

Nové tlačítko Setup poté dovolí veškeré aspekty vozy nakonfigurovat podle přání řidiče. Podvozek, brzdy, režim motoru, řízení, nebo pohon M xDrive. Vše se dá v novém menu uložit a poté jednoduše aktivovat tlačítkem M na volantu.Tlačítko M Dynamic Mode poté umožní čtyřkolce driftovat.

Dlouhým podržením tlačítka se pak dostanete do režimu Track, který bude pouze pro verzi M8 Competition. V tu chvíli se vypne úplně vše, co by vás mohlo nějak rozptylovat, včetně kontrolního displeje a audiosystému. Datum premiéry BMW M8 a M8 Competition zatím nebylo zveřejněno.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků