BMW M8 se řítí s novými systémy. Je libo konfigurovat brzdy?

Další krok pro ostrou divizi BMW se uskuteční ještě letošní rok. Zatímco někteří nad bláznivými auty už pomalu zatahují oponu, v Mnichově říkají: „Dívejte se“.

BMW M850i se společně s 840d již prohání i po českých silnicích. Nyní veřejnost netrpělivě očekává příchod nového krále BMW v podobě modelu M8, a jeho ještě ostřejší verzi Competition. Ten bude mít podle automobilky jako první novou funkci, která se postupně implementuje i do ostatních ostrých BMW.

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

V divizi M totiž vyvíjejí zcela novou grafiku a uživatelské rozhraní, které dovolí ještě více individualizovat nastavení auta. V současnosti najdete ve většině BMW jízdní režimy Eco Pro, Comfort a Sport. Právě Eco Pro a Sport lze částečně individualizovat. U této novinky však značka zajde ještě dál.

Vedle již známých nastavení se nyní přidá například konfigurace brzdového systému. To bude slavit u BMW premiéru. Řidič si může nastavit posilovač a regulaci brzdného účinku podle potřeby. Tento nový brzdový systém navíc slibuje jasnou zpětnou vazbu i na mokré vozovce nebo při vysokých teplotách brzdové soustavy,

BMW M850i First Edition: Zaujme výbavou Individual, vznikne jen 400 kusů

BMW M850i First Edition: Zaujme výbavou Individual, vznikne jen 400 kusů

Nové tlačítko Setup poté dovolí veškeré aspekty vozy nakonfigurovat podle přání řidiče. Podvozek, brzdy, režim motoru, řízení, nebo pohon M xDrive. Vše se dá v novém menu uložit a poté jednoduše aktivovat tlačítkem M na volantu.Tlačítko M Dynamic Mode poté umožní čtyřkolce driftovat.

Dlouhým podržením tlačítka se pak dostanete do režimu Track, který bude pouze pro verzi M8 Competition. V tu chvíli se vypne úplně vše, co by vás mohlo nějak rozptylovat, včetně kontrolního displeje a audiosystému. Datum premiéry BMW M8 a M8 Competition zatím nebylo zveřejněno.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků