BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

Komu je 530 koní ze standardní M850i xDrive málo, může už nyní vyhlížet první objednávky.

BMW M8 je konečně tady. Pro fanoušky mnichovské značky jde o velký den, protože toto označení se objevuje vůbec poprvé. Neobjevilo se dokonce ani v původní verzi modelu z 90. let. A BMW nám přináší rovnou jeho čtyři variace.

Novinku totiž můžete mít jako standardní kupé i kabriolet. Rovnou s jejich debutem ale odhaluje i silnější verze Competition, které si můžete dopřát taktéž v obou karosářských verzích.

BMW M8 se řítí s novými systémy. Je libo konfigurovat brzdy?

BMW M8 se řítí s novými systémy. Je libo konfigurovat brzdy?

Dvakrát přeplňovaný motor V8 4.4 litru z BMW M5 produkuje ve standardní M8 výkon 441 kW a 750 N.m točivého momentu. Ostřeji laděná verze je na tom pak ještě o trochu lépe - vydoluje ze sebe výkon 460 kW. Motor je navíc optimalizovaný pro použití na závodním okruhu.

Všechny verze potom disponují osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic, která posílá výkon na všechna čtyři kola. Lze samozřejmě opět přepínat mezi režimy 4WD a 4WD Sport a pro vyznavače smyků i 2WD. 

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

Akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne u standardní M8 za 3,2 sekundy. Kabriolet je na tom pak o desetinu hůře. M8 Competition Coupé to pak zvládne za 3,2 sekundy a kabriolet za 3,3. Rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Podvozkové komponenty prošly vylepšením. Šestipístkové brzdy jsou standardem, karbon-keramické za příplatek. Vůbec poprvé se zde objevuje tlačítko setup, které dovoluje nastavit opravdu téměř všechny aspekty auta potřebné pro dynamickou jízdu, včetně brzdové soustavy.

BMW odchází ze šampionátu WEC. Závodní M8 GTE se rozloučí po 24h Le Mans

BMW odchází ze šampionátu WEC. Závodní M8 GTE se rozloučí po 24h Le Mans

Novinku pak poznáte díky agresivnější přední masce a označení na boku vozidla. Poznávacím znamením vzadu je pak velký nápis označení modelu a čtveřice kulatých koncovek výfuku.

BMW představí svou novinku na světové akci BMW Group #NextGen v Mnichově, která se koná 25. až 27. června. Na český trh se podívá v září letošního roku. Vůz si odbude výstavní premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků