BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

Komu je 530 koní ze standardní M850i xDrive málo, může už nyní vyhlížet první objednávky.

BMW M8 je konečně tady. Pro fanoušky mnichovské značky jde o velký den, protože toto označení se objevuje vůbec poprvé. Neobjevilo se dokonce ani v původní verzi modelu z 90. let. A BMW nám přináší rovnou jeho čtyři variace.

Novinku totiž můžete mít jako standardní kupé i kabriolet. Rovnou s jejich debutem ale odhaluje i silnější verze Competition, které si můžete dopřát taktéž v obou karosářských verzích.

BMW M8 se řítí s novými systémy. Je libo konfigurovat brzdy?

BMW M8 se řítí s novými systémy. Je libo konfigurovat brzdy?

Dvakrát přeplňovaný motor V8 4.4 litru z BMW M5 produkuje ve standardní M8 výkon 441 kW a 750 N.m točivého momentu. Ostřeji laděná verze je na tom pak ještě o trochu lépe - vydoluje ze sebe výkon 460 kW. Motor je navíc optimalizovaný pro použití na závodním okruhu.

Všechny verze potom disponují osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic, která posílá výkon na všechna čtyři kola. Lze samozřejmě opět přepínat mezi režimy 4WD a 4WD Sport a pro vyznavače smyků i 2WD. 

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

Akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne u standardní M8 za 3,2 sekundy. Kabriolet je na tom pak o desetinu hůře. M8 Competition Coupé to pak zvládne za 3,2 sekundy a kabriolet za 3,3. Rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Podvozkové komponenty prošly vylepšením. Šestipístkové brzdy jsou standardem, karbon-keramické za příplatek. Vůbec poprvé se zde objevuje tlačítko setup, které dovoluje nastavit opravdu téměř všechny aspekty auta potřebné pro dynamickou jízdu, včetně brzdové soustavy.

BMW odchází ze šampionátu WEC. Závodní M8 GTE se rozloučí po 24h Le Mans

BMW odchází ze šampionátu WEC. Závodní M8 GTE se rozloučí po 24h Le Mans

Novinku pak poznáte díky agresivnější přední masce a označení na boku vozidla. Poznávacím znamením vzadu je pak velký nápis označení modelu a čtveřice kulatých koncovek výfuku.

BMW představí svou novinku na světové akci BMW Group #NextGen v Mnichově, která se koná 25. až 27. června. Na český trh se podívá v září letošního roku. Vůz si odbude výstavní premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků