Seznam náruživých golfistů je zřejmě dost dlouhý na to, aby pro ně vznikaly podobné automobily. Dynamiku supersportu v praktickém balení tak už má i BMW.
Divize M vítá dva nové členy rodiny. Novinka praktického čtyřdveřového vlajkového kupé dorazila jako ostrá verze M i jako náruživější M Competition. Nabídka pohonných ústrojí se shoduje s dříve představenými vozy M8 Coupé a M8 Cabrio.
I zde tedy najdete motor V8 TwinPower Turbo z BMW M5, který produkuje výkon 441 kW (600 koní). V případě ostřejší verze M je to pak 460 kW (625 koní). Dynamika je oproti dříve představeným verzím v podstatě stejná, Gran Coupé tak neplatí daň za vyšší hmotnost.
Zrychlení z 0 na 100 km/h tak proběhne za 3,3 sekundy (3,2 s pro Competition). Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, paket M Driver´s však omezení posune na 305 km/h. Elektromechanické řízení M Servotronic a elektronicky řízené tlumiče dostanete standardem.
BMW M8 Gran Coupé se v nejtvrdších verzích popere o přízeň zákazníků s nově představeným dělem Audi RS 7 Sportback. Pro BMW bude mluvit lepší dynamika, kdy verze Competition zrychluje na stovku o tři desetiny sekundy rychleji. Přes rameno se nyní ohlédlo i Porsche Panamera Turbo.
M8 Gran Coupé má také specificky naladěný podvozek s extrémně tuhým uložením náprav. BMW vás s tímto vozem prostě chce mermomocí dostat i na bílo-červeně lemovaný asfalt. České ceny zatím nejsou známy. Očekáváme ale stejnou politiku jako u M8 Coupé a M8 Cabrio, kdy za verze Competition už klidně koupíte i supersport.
BMW řady M8 Gran Coupé: Technická data |
Motor |
M8 Gran Coupé |
M8 Gran Coupé Competiton |
Zdvihový objem [cm3] |
4395 |
4395 |
Válce/ventily |
8/4 |
8/4 |
Největší výkon [kW/min] |
441/6000 |
460/6000 |
Točivý moment [N.m/min] |
750/1800-5600 |
750/1800-5800 |
Převodovka |
8A |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
250 |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
3,3 |
3,2 |
Komb. spotř. [l/100 km] |
10,5 |
10,5 |