BMW M8 Gran Coupé konečně dorazilo. Konkurence už se ohlíží přes rameno

Seznam náruživých golfistů je zřejmě dost dlouhý na to, aby pro ně vznikaly podobné automobily. Dynamiku supersportu v praktickém balení tak už má i BMW.

Divize M vítá dva nové členy rodiny. Novinka praktického čtyřdveřového vlajkového kupé dorazila jako ostrá verze M i jako náruživější M Competition. Nabídka pohonných ústrojí se shoduje s dříve představenými vozy M8 Coupé a M8 Cabrio.

BMW M8 Competiton je nový Safety Car MotoGP. Dostalo křídlo ze závoďáku GTE

BMW M8 Competiton je nový Safety Car MotoGP. Dostalo křídlo ze závoďáku GTE

I zde tedy najdete motor V8 TwinPower Turbo z BMW M5, který produkuje výkon 441 kW (600 koní). V případě ostřejší verze M je to pak 460 kW (625 koní). Dynamika je oproti dříve představeným verzím v podstatě stejná, Gran Coupé tak neplatí daň za vyšší hmotnost.

Zrychlení z 0 na 100 km/h tak proběhne za 3,3 sekundy (3,2 s pro Competition). Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, paket M Driver´s však omezení posune na 305 km/h. Elektromechanické řízení M Servotronic a elektronicky řízené tlumiče dostanete standardem.

Nové BMW M8 má české ceny. Za cenu kabrioletu už klidně koupíte supersport!

Nové BMW M8 má české ceny. Za cenu kabrioletu už klidně koupíte supersport!

BMW M8 Gran Coupé se v nejtvrdších verzích popere o přízeň zákazníků s nově představeným dělem Audi RS 7 Sportback. Pro BMW bude mluvit lepší dynamika, kdy verze Competition zrychluje na stovku o tři desetiny sekundy rychleji. Přes rameno se nyní ohlédlo i Porsche Panamera Turbo.

M8 Gran Coupé má také specificky naladěný podvozek s extrémně tuhým uložením náprav. BMW vás s tímto vozem prostě chce mermomocí dostat i na bílo-červeně lemovaný asfalt. České ceny zatím nejsou známy. Očekáváme ale stejnou politiku jako u M8 Coupé a M8 Cabrio, kdy za verze Competition už klidně koupíte i supersport.

BMW řady M8 Gran Coupé: Technická data
Motor M8 Gran Coupé M8 Gran Coupé Competiton
Zdvihový objem [cm3] 4395 4395
Válce/ventily 8/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 441/6000 460/6000
Točivý moment [N.m/min] 750/1800-5600 750/1800-5800
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,3 3,2
Komb. spotř. [l/100 km] 10,5 10,5
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků