BMW M8 Gran Coupé konečně dorazilo. Konkurence už se ohlíží přes rameno

Seznam náruživých golfistů je zřejmě dost dlouhý na to, aby pro ně vznikaly podobné automobily. Dynamiku supersportu v praktickém balení tak už má i BMW.

Divize M vítá dva nové členy rodiny. Novinka praktického čtyřdveřového vlajkového kupé dorazila jako ostrá verze M i jako náruživější M Competition. Nabídka pohonných ústrojí se shoduje s dříve představenými vozy M8 Coupé a M8 Cabrio.

BMW M8 Competiton je nový Safety Car MotoGP. Dostalo křídlo ze závoďáku GTE

BMW M8 Competiton je nový Safety Car MotoGP. Dostalo křídlo ze závoďáku GTE

I zde tedy najdete motor V8 TwinPower Turbo z BMW M5, který produkuje výkon 441 kW (600 koní). V případě ostřejší verze M je to pak 460 kW (625 koní). Dynamika je oproti dříve představeným verzím v podstatě stejná, Gran Coupé tak neplatí daň za vyšší hmotnost.

Zrychlení z 0 na 100 km/h tak proběhne za 3,3 sekundy (3,2 s pro Competition). Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, paket M Driver´s však omezení posune na 305 km/h. Elektromechanické řízení M Servotronic a elektronicky řízené tlumiče dostanete standardem.

Nové BMW M8 má české ceny. Za cenu kabrioletu už klidně koupíte supersport!

Nové BMW M8 má české ceny. Za cenu kabrioletu už klidně koupíte supersport!

BMW M8 Gran Coupé se v nejtvrdších verzích popere o přízeň zákazníků s nově představeným dělem Audi RS 7 Sportback. Pro BMW bude mluvit lepší dynamika, kdy verze Competition zrychluje na stovku o tři desetiny sekundy rychleji. Přes rameno se nyní ohlédlo i Porsche Panamera Turbo.

M8 Gran Coupé má také specificky naladěný podvozek s extrémně tuhým uložením náprav. BMW vás s tímto vozem prostě chce mermomocí dostat i na bílo-červeně lemovaný asfalt. České ceny zatím nejsou známy. Očekáváme ale stejnou politiku jako u M8 Coupé a M8 Cabrio, kdy za verze Competition už klidně koupíte i supersport.

BMW řady M8 Gran Coupé: Technická data
Motor M8 Gran Coupé M8 Gran Coupé Competiton
Zdvihový objem [cm3] 4395 4395
Válce/ventily 8/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 441/6000 460/6000
Točivý moment [N.m/min] 750/1800-5600 750/1800-5800
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,3 3,2
Komb. spotř. [l/100 km] 10,5 10,5
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 10 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků