BMW M760Li xDrive je sedmička s motorem V12, která umí až 305 km/h

BMW veze do Ženevy vrchol řady 7, což není nic menšího, než prodloužená sedmička osazená dvanáctiválcem o výkonu 441 kW (600 k). Aby ale tato premiéra nebyla příliš politicky nekorektní, ukáže BMW také ekologickou 740e nebo BMW i8 Protonic Red Edition.
Seznam kapitol
  1. BMW M760Li xDrive, Videa
  2. Fotogalerie: BMW M760Li xDrive, 740e, i8 Protonic Red Edition

BMW řady 7 aktuální generace má nový vrchol. Ten se jmenuje M760Li xDrive a jak název napovídá, jde o další produkt divize M Performance. Základní údaje jsou hodně působivé.

M760Li totiž nezná pojem downsizing. O pohon se stará přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 6,6 litru. Jeho maximum činí 441 kW (600 k) a 800 Nm, přičemž vrchol točivého momentu je dostupný od 1500 ot./min.  V kombinaci se sportovní automatickou převodovkou a pohonem všech kol vystřelí dvanáctiválcové BMW 7 z nuly na 100 km/h za 3,9 s a maximálně jede 250 km/h. Pokud si připlatíte, BMW vám posune omezovač na 305 km/h.

Nové BMW řady 7 je tady. Jezdí na dálkové ovládání a má laserová světla

Nové BMW řady 7 je tady. Jezdí na dálkové ovládání a má laserová světla

Nejrychlejší verze BMW řady 7 dostala také podvozek s označením Executive Drive Pro, nechybí aktivní stabilizátory, sportovní řízení a systém natáčení zadní nápravy nebo posílené brzdy. Standardem jsou dvacetipalcová kola. A abychom nezapomněli, i tento dvanáctiválec má ambice myslet na ekologii, takže i zde dostanete systém start/stop.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takto vypadá vrchol BMW řady 7. Provedení M760Li xDrive používá přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu 441 kW (600 k)

Sportovní řada 7 má také několik úprav exteriéru zahrnujících především nový přední nárazník s pořádnými nasávacími otvory. Vzadu najdeme velké koncovky výfuku a decentní spoiler. BMW ovšem nabídne ještě jednu verzi. Pokud netoužíte po sportovní vizáži, ale chcete naopak vsadit na luxusní vzhled (respektive pokud jste čínský zákazník), pak pro vás v Mnichově připravili provedení Excellence. BMW za něj neubude chtít žádný příplatek. V praxi Excellence znamená především pořádnou dávku chromu všude, kam oko dohlédne.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pokud chcete dvanáctiválec, ale nehodláte jezdit ve sportovně vypadajícím BMW 7, pak můžete sáhnout po čínsky laděné variantě Excellence, která nabídne opravdu hodně chromu. Technika se ovšem neliší

V interiéru očekávejte jenom ty nejluxusnější materiály a velmi často se objevující sympatická loga V12. Samozřejmě i v M760Li xDrive na vás čeká bohatý zástup různých asistentů a dalších prvků výbavy včetně například ovládání gesty.

BMW M760Li xDrive oslaví světovou premiéru na autosalonu v Ženevě, kam mnichovská automobilka přiveze také M2 vyzdobené prvky M Performance, dorazí i hybridní 740e nebo BMW i8 v provedení Protonic Red Edition. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW M760Li xDrive, Videa
  2. Fotogalerie: BMW M760Li xDrive, 740e, i8 Protonic Red Edition
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků