BMW M760Li xDrive je sedmička s motorem V12, která umí až 305 km/h

BMW veze do Ženevy vrchol řady 7, což není nic menšího, než prodloužená sedmička osazená dvanáctiválcem o výkonu 441 kW (600 k). Aby ale tato premiéra nebyla příliš politicky nekorektní, ukáže BMW také ekologickou 740e nebo BMW i8 Protonic Red Edition.
Seznam kapitol
  1. BMW M760Li xDrive, Videa
  2. Fotogalerie: BMW M760Li xDrive, 740e, i8 Protonic Red Edition

BMW řady 7 aktuální generace má nový vrchol. Ten se jmenuje M760Li xDrive a jak název napovídá, jde o další produkt divize M Performance. Základní údaje jsou hodně působivé.

M760Li totiž nezná pojem downsizing. O pohon se stará přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 6,6 litru. Jeho maximum činí 441 kW (600 k) a 800 Nm, přičemž vrchol točivého momentu je dostupný od 1500 ot./min.  V kombinaci se sportovní automatickou převodovkou a pohonem všech kol vystřelí dvanáctiválcové BMW 7 z nuly na 100 km/h za 3,9 s a maximálně jede 250 km/h. Pokud si připlatíte, BMW vám posune omezovač na 305 km/h.

Nové BMW řady 7 je tady. Jezdí na dálkové ovládání a má laserová světla

Nové BMW řady 7 je tady. Jezdí na dálkové ovládání a má laserová světla

Nejrychlejší verze BMW řady 7 dostala také podvozek s označením Executive Drive Pro, nechybí aktivní stabilizátory, sportovní řízení a systém natáčení zadní nápravy nebo posílené brzdy. Standardem jsou dvacetipalcová kola. A abychom nezapomněli, i tento dvanáctiválec má ambice myslet na ekologii, takže i zde dostanete systém start/stop.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takto vypadá vrchol BMW řady 7. Provedení M760Li xDrive používá přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu 441 kW (600 k)

Sportovní řada 7 má také několik úprav exteriéru zahrnujících především nový přední nárazník s pořádnými nasávacími otvory. Vzadu najdeme velké koncovky výfuku a decentní spoiler. BMW ovšem nabídne ještě jednu verzi. Pokud netoužíte po sportovní vizáži, ale chcete naopak vsadit na luxusní vzhled (respektive pokud jste čínský zákazník), pak pro vás v Mnichově připravili provedení Excellence. BMW za něj neubude chtít žádný příplatek. V praxi Excellence znamená především pořádnou dávku chromu všude, kam oko dohlédne.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pokud chcete dvanáctiválec, ale nehodláte jezdit ve sportovně vypadajícím BMW 7, pak můžete sáhnout po čínsky laděné variantě Excellence, která nabídne opravdu hodně chromu. Technika se ovšem neliší

V interiéru očekávejte jenom ty nejluxusnější materiály a velmi často se objevující sympatická loga V12. Samozřejmě i v M760Li xDrive na vás čeká bohatý zástup různých asistentů a dalších prvků výbavy včetně například ovládání gesty.

BMW M760Li xDrive oslaví světovou premiéru na autosalonu v Ženevě, kam mnichovská automobilka přiveze také M2 vyzdobené prvky M Performance, dorazí i hybridní 740e nebo BMW i8 v provedení Protonic Red Edition. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW M760Li xDrive, Videa
  2. Fotogalerie: BMW M760Li xDrive, 740e, i8 Protonic Red Edition
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků