BMW M6: oficiální fotky a informace

BMW představí další „emkový“ model M6 až za měsíc na autosalonu v Ženevě, ale už teď máme k dispozici sadu oficiálních fotografií a všechny podstatné detaily. Potvrdilo se tak všeobecné očekávání o tom, že M6 bude v podstatě M5 oblečená v dvoudveřové karoserii.

BMW M5 F10: venku včetně podrobností

BMW M5 F10: venku včetně podrobností

O pohon se opět stará dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 l doplněný o variabilní časování ventilů. Jeho maximální výkon činí 560 k (5750 – 7000 ot./min), točivý moment vrcholí hodnotou 680 Nm v rozmezí od 1500 do 5750 ot./min. Omezovač motor utne na hodnotě 7200 ot./min. Tyto parametry stačí novince ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,2 s, nejvyšší rychlost je 250 km/h, s paketem M-Drivers můžete jet až 305 km/h.

Jak už to tak chodí, výrobce slibuje díky přítomnosti přeplňovaného motoru lepší spotřebu. Ta by se oproti předešlé generaci měla snížit o celých 30 procent, když si vůz podle tabulkových údajů řekne v kombinovaném provozu o 9,9 l/100 km. Zmíněné údaje platí pro kupé vážící 1850 kg. Kabriolet je těžší o 130 kg, stovku zvládne za 4,3 s, v kombinovaném cyklu spotřebuje 10,3 l/100 km.

BMW M6 Gran Coupé: návrh od PS – Garage

BMW M6 Gran Coupé: návrh od PS – Garage

Motor posílá svůj výkon klasicky na zadní nápravu přes sedmistupňovou automatickou převodovku M-DCT. Uvažuje se také o šestistupňovém manuálu, ten ale v době uvádění na trh nebude k dispozici. Standardem pro M6 jsou devatenáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 265/40 R19 vpředu a 295/35 R19 vzadu. Za příplatek si lze pořídit disky ještě o palec větší.

Začátek prodeje by se měl uskutečnit podle stejného scénáře jako v případě běžné „šestky“. Jako první tedy dorazí do showroomů M6 Convertible (cca v červnu), M6 Coupe bude následovat později. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků