BMW M6: oficiální fotky a informace

BMW představí další „emkový“ model M6 až za měsíc na autosalonu v Ženevě, ale už teď máme k dispozici sadu oficiálních fotografií a všechny podstatné detaily. Potvrdilo se tak všeobecné očekávání o tom, že M6 bude v podstatě M5 oblečená v dvoudveřové karoserii.

BMW M5 F10: venku včetně podrobností

BMW M5 F10: venku včetně podrobností

O pohon se opět stará dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 l doplněný o variabilní časování ventilů. Jeho maximální výkon činí 560 k (5750 – 7000 ot./min), točivý moment vrcholí hodnotou 680 Nm v rozmezí od 1500 do 5750 ot./min. Omezovač motor utne na hodnotě 7200 ot./min. Tyto parametry stačí novince ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,2 s, nejvyšší rychlost je 250 km/h, s paketem M-Drivers můžete jet až 305 km/h.

Jak už to tak chodí, výrobce slibuje díky přítomnosti přeplňovaného motoru lepší spotřebu. Ta by se oproti předešlé generaci měla snížit o celých 30 procent, když si vůz podle tabulkových údajů řekne v kombinovaném provozu o 9,9 l/100 km. Zmíněné údaje platí pro kupé vážící 1850 kg. Kabriolet je těžší o 130 kg, stovku zvládne za 4,3 s, v kombinovaném cyklu spotřebuje 10,3 l/100 km.

BMW M6 Gran Coupé: návrh od PS – Garage

BMW M6 Gran Coupé: návrh od PS – Garage

Motor posílá svůj výkon klasicky na zadní nápravu přes sedmistupňovou automatickou převodovku M-DCT. Uvažuje se také o šestistupňovém manuálu, ten ale v době uvádění na trh nebude k dispozici. Standardem pro M6 jsou devatenáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 265/40 R19 vpředu a 295/35 R19 vzadu. Za příplatek si lze pořídit disky ještě o palec větší.

Začátek prodeje by se měl uskutečnit podle stejného scénáře jako v případě běžné „šestky“. Jako první tedy dorazí do showroomů M6 Convertible (cca v červnu), M6 Coupe bude následovat později. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků