BMW M6 nejvýkonnějším kupé v dějinách značky

Již letos v létě má být představeno kupé BMW řady 6 vyšlechtěné v oddělení M Division do podoby třetí generace BMW M6.
BMW M6 nejvýkonnějším kupé v dějinách značky

Novinka bude vycházet ze standardního, před rokem představeného kupé BMW 6 a dostane pohonnou jednotku bez větších úprav převzatou ze supersedanu BMW M5 (F10). Jde pochopitelně o osmiválec s objemem 4,4 l, přeplňováním dvojicí turbodmychadel, výkonem 560 koní (412 kW) a točivým momentem 680 Nm.

Klepněte pro větší obrázek
Připravované BMW M6 očima kreslíře magazínu Autocar

Nové kupé BMW M6 prošlo rozsáhlým laděním na Nürburgringu, ale podle zákulisních informací má jít o vůz pro denní používání v běžném provozu, který je stejně doma na závodním okruhu jako na dálnici. Ačkoli již předchozí, desetiválcové BMW M6 z roku 2005 bylo do značné míry pekelným strojem, nová generace jde ještě dál.

BMW M6: najlepší z najlepších? (test)

BMW M6: najlepší z najlepších? (test)

Bude mít opět řadu karosářských dílů včetně střechy vyrobených pro snížení těžiště i hmotnosti z uhlíkových kompozitů, ale nově také keramicko-uhlíkové brzdové kotouče a speciální lité ráfky pro další omezení neodpružených hmotností a zvýšení brzdného výkonu.

Nové BMW M6: 580 koní rozdupalo Nordschleife (spy photos)

Nové BMW M6: 580 koní rozdupalo Nordschleife (spy photos)

I přes tyto prvky, nově odladěné závěsy kol a silný motor však nové BMW M6 nemá konkurovat podobně výkonným sportovním strojům typu Porsche 911, ale třeba Mercedesu SLS AMG. Nové BMW M6 Coupe by se veřejnosti mělo prvně ukázat již na březnovém autosalonu v Ženevě, přičemž kabriolet bude následovat koncem letošního kalendářního roku.

BMW M Division možná postaví vlastní automobil

BMW M Division možná postaví vlastní automobil

Na veřejnost dále pronikly informace o tom, že v rámci BMW Group sílí přesvědčení o tom, že by firemní M Division po vzoru AMG mohlo skutečně začít stavět svůj vlastní model.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M636CSi/M6 (E24), 1983 / BMW M6 (E63), 2005

Připravované BMW M6 bude v pořadí třetím modelem svého druhu. Tradici výkonných čtyřmístných kupé zahájil v roce 1983 typ BMW M635CSi (E24), který se třeba v USA prodával pod zkráceným označením BMW M6. Pod kapotou hostil řadový šestiválec M88/3 s výkonem 286 koní (210 kW) převzatý jen s minimálními úpravami z malosériového superkupé BMW M1.
 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků