BMW M6 nejvýkonnějším kupé v dějinách značky

Již letos v létě má být představeno kupé BMW řady 6 vyšlechtěné v oddělení M Division do podoby třetí generace BMW M6.
BMW M6 nejvýkonnějším kupé v dějinách značky

Novinka bude vycházet ze standardního, před rokem představeného kupé BMW 6 a dostane pohonnou jednotku bez větších úprav převzatou ze supersedanu BMW M5 (F10). Jde pochopitelně o osmiválec s objemem 4,4 l, přeplňováním dvojicí turbodmychadel, výkonem 560 koní (412 kW) a točivým momentem 680 Nm.

Klepněte pro větší obrázek
Připravované BMW M6 očima kreslíře magazínu Autocar

Nové kupé BMW M6 prošlo rozsáhlým laděním na Nürburgringu, ale podle zákulisních informací má jít o vůz pro denní používání v běžném provozu, který je stejně doma na závodním okruhu jako na dálnici. Ačkoli již předchozí, desetiválcové BMW M6 z roku 2005 bylo do značné míry pekelným strojem, nová generace jde ještě dál.

BMW M6: najlepší z najlepších? (test)

BMW M6: najlepší z najlepších? (test)

Bude mít opět řadu karosářských dílů včetně střechy vyrobených pro snížení těžiště i hmotnosti z uhlíkových kompozitů, ale nově také keramicko-uhlíkové brzdové kotouče a speciální lité ráfky pro další omezení neodpružených hmotností a zvýšení brzdného výkonu.

Nové BMW M6: 580 koní rozdupalo Nordschleife (spy photos)

Nové BMW M6: 580 koní rozdupalo Nordschleife (spy photos)

I přes tyto prvky, nově odladěné závěsy kol a silný motor však nové BMW M6 nemá konkurovat podobně výkonným sportovním strojům typu Porsche 911, ale třeba Mercedesu SLS AMG. Nové BMW M6 Coupe by se veřejnosti mělo prvně ukázat již na březnovém autosalonu v Ženevě, přičemž kabriolet bude následovat koncem letošního kalendářního roku.

BMW M Division možná postaví vlastní automobil

BMW M Division možná postaví vlastní automobil

Na veřejnost dále pronikly informace o tom, že v rámci BMW Group sílí přesvědčení o tom, že by firemní M Division po vzoru AMG mohlo skutečně začít stavět svůj vlastní model.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M636CSi/M6 (E24), 1983 / BMW M6 (E63), 2005

Připravované BMW M6 bude v pořadí třetím modelem svého druhu. Tradici výkonných čtyřmístných kupé zahájil v roce 1983 typ BMW M635CSi (E24), který se třeba v USA prodával pod zkráceným označením BMW M6. Pod kapotou hostil řadový šestiválec M88/3 s výkonem 286 koní (210 kW) převzatý jen s minimálními úpravami z malosériového superkupé BMW M1.
 

bazar

BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků