BMW M6 Hurricane RR: tuning na rozloučenou

Král není mrtev. Již nevyráběný model BMW M6 E63 v rukou firmy G-Power posílil na pěkných 800 koní. Říká si Hurikán...

Německá ladičská společnost se specializuje především na vylepšování automobilů značky BMW. Na rozdíl od většiny svých konkurentů se však soustředí především na citelné zvyšování výkonů a vývoj a instalaci přeplňovacích kompresorů (vzpomeňme třeba na sadu G-Power SK Plus NG, jež z třílitrového šestiválce M54 vydoluje přes 300 koní). Potřebné cetky v podobě spoilerů a doplňků zde samozřejmě najdete také, ale výkon - to je to, oč tu běží.

Není tedy divu, že několik posledních projektů G-Power aspiruje na tituly „nejrychlejší“ ve svých kategoriích. To platí pro „nej“ SUV G-Power X6 Typhoon RS Ultimate a G-Power BMW X5 M a X6 M i „nej“ čtyřdveřový sedan G-Power M5 Hurricane RR s nejvyšší rychlostí 372 km/h (té ještě před několika lety dosahoval jedině legendární třímístný McLaren F1!). Většině těchto projektů byl společný základ v podobě slavného, atmosféricky plněného desetiválce, který však již odešel do výslužby a jeho místo zaujaly variace na dvojitě přeplňovaný osmiválec 4,4 l.

Pokud patříte k těm, kteří motor BMW V10 oplakávají, jistě vás potěší, že z předností této jednotky těží také nejnovější z chovu G-Power, model M6 Hurricane RR Coupe, jenž se tentokrát uchází o titul „nej“ čtyřmístné kupé světa.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hurricane RR Coupe vychází z již nevyráběného kupé BMW 6 předchozí generace, jehož nástupce jsme vám představili na tomto místě, zatím však jen ve verzi Cabrio. Vůz je opatřen stejnou pohonnou jednotkou, jakou disponuje starší a již výše zmíněný M5 Hurricane RR. Použití dvojice přeplňovacích kompresorů z ní vymáčklo rovných 800 koní (588 kW) dostupných v pásmu 7 500 až 8 000 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 800 Nm při 5 000 ot./min. Podle pánů z G-Power jejich kupé zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,35 s, na 200 km/h za 9,5 s a hranice 300 km/h padne už za 24,9 s po startu. Nejvyšší rychlost tentokrát G-Power neuvádí, ale podle našeho názoru se od modelu M5 Hurricane RR příliš lišit nebude.

Samozřejmostí je posílená brzdová soustava a zástavba nově odladěného pérování se stavitelnou tuhostí a možností regulace světlé výšky. Dvacetipalcové kované ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 255/35 ZR 20 vpředu a 285/30 ZR 20 vzadu. Přehlédnout nelze decentní spoilery z uhlíkových kompozitů. Interiér obdržel nový tachometr cejchovaný do 400 km/h, volant čalouněný perforovanou kůží Kjerba Nappa a sadu doplňků z uhlíkových kompozitů. Ceny známy nejsou, G-Power však vozy M6 Hurricane RR dodává jen jako hotové celky. Kde ale pro ně bere základ, to asi není naše starost.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
G-Power BMW M6 Hurricane RR

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 177 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků