BMW M6 Hurricane RR: tuning na rozloučenou

Král není mrtev. Již nevyráběný model BMW M6 E63 v rukou firmy G-Power posílil na pěkných 800 koní. Říká si Hurikán...

Německá ladičská společnost se specializuje především na vylepšování automobilů značky BMW. Na rozdíl od většiny svých konkurentů se však soustředí především na citelné zvyšování výkonů a vývoj a instalaci přeplňovacích kompresorů (vzpomeňme třeba na sadu G-Power SK Plus NG, jež z třílitrového šestiválce M54 vydoluje přes 300 koní). Potřebné cetky v podobě spoilerů a doplňků zde samozřejmě najdete také, ale výkon - to je to, oč tu běží.

Není tedy divu, že několik posledních projektů G-Power aspiruje na tituly „nejrychlejší“ ve svých kategoriích. To platí pro „nej“ SUV G-Power X6 Typhoon RS Ultimate a G-Power BMW X5 M a X6 M i „nej“ čtyřdveřový sedan G-Power M5 Hurricane RR s nejvyšší rychlostí 372 km/h (té ještě před několika lety dosahoval jedině legendární třímístný McLaren F1!). Většině těchto projektů byl společný základ v podobě slavného, atmosféricky plněného desetiválce, který však již odešel do výslužby a jeho místo zaujaly variace na dvojitě přeplňovaný osmiválec 4,4 l.

Pokud patříte k těm, kteří motor BMW V10 oplakávají, jistě vás potěší, že z předností této jednotky těží také nejnovější z chovu G-Power, model M6 Hurricane RR Coupe, jenž se tentokrát uchází o titul „nej“ čtyřmístné kupé světa.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hurricane RR Coupe vychází z již nevyráběného kupé BMW 6 předchozí generace, jehož nástupce jsme vám představili na tomto místě, zatím však jen ve verzi Cabrio. Vůz je opatřen stejnou pohonnou jednotkou, jakou disponuje starší a již výše zmíněný M5 Hurricane RR. Použití dvojice přeplňovacích kompresorů z ní vymáčklo rovných 800 koní (588 kW) dostupných v pásmu 7 500 až 8 000 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 800 Nm při 5 000 ot./min. Podle pánů z G-Power jejich kupé zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,35 s, na 200 km/h za 9,5 s a hranice 300 km/h padne už za 24,9 s po startu. Nejvyšší rychlost tentokrát G-Power neuvádí, ale podle našeho názoru se od modelu M5 Hurricane RR příliš lišit nebude.

Samozřejmostí je posílená brzdová soustava a zástavba nově odladěného pérování se stavitelnou tuhostí a možností regulace světlé výšky. Dvacetipalcové kované ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 255/35 ZR 20 vpředu a 285/30 ZR 20 vzadu. Přehlédnout nelze decentní spoilery z uhlíkových kompozitů. Interiér obdržel nový tachometr cejchovaný do 400 km/h, volant čalouněný perforovanou kůží Kjerba Nappa a sadu doplňků z uhlíkových kompozitů. Ceny známy nejsou, G-Power však vozy M6 Hurricane RR dodává jen jako hotové celky. Kde ale pro ně bere základ, to asi není naše starost.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
G-Power BMW M6 Hurricane RR
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků