BMW M6 Hurricane RR: tuning na rozloučenou

Král není mrtev. Již nevyráběný model BMW M6 E63 v rukou firmy G-Power posílil na pěkných 800 koní. Říká si Hurikán...

Německá ladičská společnost se specializuje především na vylepšování automobilů značky BMW. Na rozdíl od většiny svých konkurentů se však soustředí především na citelné zvyšování výkonů a vývoj a instalaci přeplňovacích kompresorů (vzpomeňme třeba na sadu G-Power SK Plus NG, jež z třílitrového šestiválce M54 vydoluje přes 300 koní). Potřebné cetky v podobě spoilerů a doplňků zde samozřejmě najdete také, ale výkon - to je to, oč tu běží.

Není tedy divu, že několik posledních projektů G-Power aspiruje na tituly „nejrychlejší“ ve svých kategoriích. To platí pro „nej“ SUV G-Power X6 Typhoon RS Ultimate a G-Power BMW X5 M a X6 M i „nej“ čtyřdveřový sedan G-Power M5 Hurricane RR s nejvyšší rychlostí 372 km/h (té ještě před několika lety dosahoval jedině legendární třímístný McLaren F1!). Většině těchto projektů byl společný základ v podobě slavného, atmosféricky plněného desetiválce, který však již odešel do výslužby a jeho místo zaujaly variace na dvojitě přeplňovaný osmiválec 4,4 l.

Pokud patříte k těm, kteří motor BMW V10 oplakávají, jistě vás potěší, že z předností této jednotky těží také nejnovější z chovu G-Power, model M6 Hurricane RR Coupe, jenž se tentokrát uchází o titul „nej“ čtyřmístné kupé světa.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hurricane RR Coupe vychází z již nevyráběného kupé BMW 6 předchozí generace, jehož nástupce jsme vám představili na tomto místě, zatím však jen ve verzi Cabrio. Vůz je opatřen stejnou pohonnou jednotkou, jakou disponuje starší a již výše zmíněný M5 Hurricane RR. Použití dvojice přeplňovacích kompresorů z ní vymáčklo rovných 800 koní (588 kW) dostupných v pásmu 7 500 až 8 000 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 800 Nm při 5 000 ot./min. Podle pánů z G-Power jejich kupé zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,35 s, na 200 km/h za 9,5 s a hranice 300 km/h padne už za 24,9 s po startu. Nejvyšší rychlost tentokrát G-Power neuvádí, ale podle našeho názoru se od modelu M5 Hurricane RR příliš lišit nebude.

Samozřejmostí je posílená brzdová soustava a zástavba nově odladěného pérování se stavitelnou tuhostí a možností regulace světlé výšky. Dvacetipalcové kované ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 255/35 ZR 20 vpředu a 285/30 ZR 20 vzadu. Přehlédnout nelze decentní spoilery z uhlíkových kompozitů. Interiér obdržel nový tachometr cejchovaný do 400 km/h, volant čalouněný perforovanou kůží Kjerba Nappa a sadu doplňků z uhlíkových kompozitů. Ceny známy nejsou, G-Power však vozy M6 Hurricane RR dodává jen jako hotové celky. Kde ale pro ně bere základ, to asi není naše starost.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
G-Power BMW M6 Hurricane RR
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků