BMW M6 E63 končí, výroba byla zastavena

Ano, je to tak, výkonnému kupé, resp. kabriu BMW M6 řekněme „Auf Wiedersehen”. V Mnichově totiž právě oznámili, že výroba řady M6 byla zastavena. Od premiéry v roce 2005 sjelo z výrobních linek 14 152 těchto kupé a 5 065 kabrioletů, jenž se začaly vyrábět později.

S koncem výroby M6 E63 můžeme zamávat i dalšímu kousku dřívější slávy divize M. S povinnou sekvenční převodovkou SMG a snad až přemírou elektroniky sice už ani M6 nenabízela to pravé pro náročné řidiče, pořád ji však nechyběly některé z ryzích atributů mnichovských sporťáků.

Stávající generace si do výslužby odveze mj. i vynikající desetiválec s objemem pěti litrů, který byl schopen točit neuvěřitelných 8 250 ot./min. Pod kapoty na výkon zaměřených modelů značky BMW se desetiválcové srdce v dohledné době nepodívá, v Mnichově totiž v budoucnu sázejí na přeplňované osmiválce, které budou vlastní i již připravovaným „em šestkám” nové generace.

Další legenda tedy odchází do penze, vzpomínejme na ni v dobrém

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M6 v podobě kupé (E63) i kabrioletu (E64)
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků