BMW M6 cabrio, luxusní rychlík s otevřenou střechou

Luxusní a výkonné BMW M6 se dočkalo další karosářské verze. Milujete BMW a rychlou jízdu se sluncem nad hlavou a větrem ve vlasech?

Cabiro u řady 6 není žádnou novinkou, ovšem spojení s vyladěným desetiválcem již ano. Stejně jako u civilnějších verzi i ostrý kabriolet narostl, proti coupé, do délky o 50 mm a nabral téměř 200 kilogramů na hmotnosti. Právě ta se podepsala na mírně zhoršené dynamice, která ovšem i nadále patří k tomu nejlepšímu, co lze mezi "civilními" supersporty najít. Otevřít střechu a vychutnat si kontakt s okolím vám pak nezabere více než 25 sekund, protože přesně takovou dobu trvá, než se střecha M6 cabrio složí.

Pod kapotou se nachází známá technika, kterou lze najít mj. i v ostrém sedanu BMW M5, nebo v řadě 6 ve verzi coupé. Srdcem vozu je tedy vybroušený pětilitrový desetiválec, který dává výkon 373 kW (507 k) a točivý moment 520 Nm. O přenos výkonu na zadní kola se stará sedmistupňová sekvenční převodovka SMG s jedenácti programy řazení. Lepší trakci a přenosu výkonu na asfalt pak pomáhá i zadní samosvorný diferenciál. Kabrio M6 pak zvládá sprint na stovku za 4,8 s, což je o 0,2 s více, než u coupé. První kilometr zvládne za 22,9 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, ovšem po jeho odstranění nedělá cabriu problém uhánět rychlostí 300 km/h. O tom, že vůz je také třeba zastavit hovoří jasně brzdná dráha. BMW M6 cabrio zabrzdí z dvoustovky na slušných 140 metrech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M6 cabrio
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků