BMW M6 cabrio, luxusní rychlík s otevřenou střechou

Luxusní a výkonné BMW M6 se dočkalo další karosářské verze. Milujete BMW a rychlou jízdu se sluncem nad hlavou a větrem ve vlasech?

Cabiro u řady 6 není žádnou novinkou, ovšem spojení s vyladěným desetiválcem již ano. Stejně jako u civilnějších verzi i ostrý kabriolet narostl, proti coupé, do délky o 50 mm a nabral téměř 200 kilogramů na hmotnosti. Právě ta se podepsala na mírně zhoršené dynamice, která ovšem i nadále patří k tomu nejlepšímu, co lze mezi "civilními" supersporty najít. Otevřít střechu a vychutnat si kontakt s okolím vám pak nezabere více než 25 sekund, protože přesně takovou dobu trvá, než se střecha M6 cabrio složí.

Pod kapotou se nachází známá technika, kterou lze najít mj. i v ostrém sedanu BMW M5, nebo v řadě 6 ve verzi coupé. Srdcem vozu je tedy vybroušený pětilitrový desetiválec, který dává výkon 373 kW (507 k) a točivý moment 520 Nm. O přenos výkonu na zadní kola se stará sedmistupňová sekvenční převodovka SMG s jedenácti programy řazení. Lepší trakci a přenosu výkonu na asfalt pak pomáhá i zadní samosvorný diferenciál. Kabrio M6 pak zvládá sprint na stovku za 4,8 s, což je o 0,2 s více, než u coupé. První kilometr zvládne za 22,9 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, ovšem po jeho odstranění nedělá cabriu problém uhánět rychlostí 300 km/h. O tom, že vůz je také třeba zastavit hovoří jasně brzdná dráha. BMW M6 cabrio zabrzdí z dvoustovky na slušných 140 metrech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M6 cabrio
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků