BMW M5: zdvižená rukavice (spy photos)

Autosalon ve Frankfurtu skončil a BMW přišlo o první příčku mezi supersedany. Tedy alespoň co se výkonu týče. Kam se M5 se svými 507 koňmi hrabe na 585 koní RS6. Pánům v Mnichově to určitě není jedno, vždyť M5 je výkladní skříní těch nejšpičkovějších technologií, které má BMW k dispozici.

A série fotografií, kterou vám teď přinášíme, to potvrzuje. Nikomu asi neuniknou dodatečné sací otvory na předním nárazníku, jimiž by měl proudit vzduch k posílenému desetiválci pod kapotou. Současný motor má atmosférický litrový výkon 101 kůň na litr objemu, což by si málokdo z nás dovolil nazvat jinak, než absolutní špičkou. Přesto šeptanda v zákulisí hovoří o tom, že to není konečná a že nová verze bude mít celkový výkon ne méně než 575 koní, tedy 115 koní na litr. Ano, stále je to míň, než má nová RS6, ale už jen o malý kousek. Navíc nesmíme zapomenout na fakt, že BMW stále zůstává u atmosférického plnění. Osobně jsem na údaje o „upgradované” M5 velmi zvědavý. Co když ty koně navíc nebudou mít původ v té krásně znějící V10, ale u nějakého elektromotoru a kufru plném těžkých baterií?

Fotograf, díky němuž si novinku můžeme prohlédnout, navíc prohlásil, že motor má značně agresivnější a nižší zvuk, než stávající verze. Navíc si prý byl jistý tím, že v autě nebyla v současnosti používaná převodovka SMG, ale nový, dvouspojkový automat podobný DSG. Tedy řeknu vám, poznat druh převodovky, to už musí chtít supercvičené ucho.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
BMW M5 s ještě vyšším výkonem?

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků