BMW M5: zdvižená rukavice (spy photos)

Autosalon ve Frankfurtu skončil a BMW přišlo o první příčku mezi supersedany. Tedy alespoň co se výkonu týče. Kam se M5 se svými 507 koňmi hrabe na 585 koní RS6. Pánům v Mnichově to určitě není jedno, vždyť M5 je výkladní skříní těch nejšpičkovějších technologií, které má BMW k dispozici.

A série fotografií, kterou vám teď přinášíme, to potvrzuje. Nikomu asi neuniknou dodatečné sací otvory na předním nárazníku, jimiž by měl proudit vzduch k posílenému desetiválci pod kapotou. Současný motor má atmosférický litrový výkon 101 kůň na litr objemu, což by si málokdo z nás dovolil nazvat jinak, než absolutní špičkou. Přesto šeptanda v zákulisí hovoří o tom, že to není konečná a že nová verze bude mít celkový výkon ne méně než 575 koní, tedy 115 koní na litr. Ano, stále je to míň, než má nová RS6, ale už jen o malý kousek. Navíc nesmíme zapomenout na fakt, že BMW stále zůstává u atmosférického plnění. Osobně jsem na údaje o „upgradované” M5 velmi zvědavý. Co když ty koně navíc nebudou mít původ v té krásně znějící V10, ale u nějakého elektromotoru a kufru plném těžkých baterií?

Fotograf, díky němuž si novinku můžeme prohlédnout, navíc prohlásil, že motor má značně agresivnější a nižší zvuk, než stávající verze. Navíc si prý byl jistý tím, že v autě nebyla v současnosti používaná převodovka SMG, ale nový, dvouspojkový automat podobný DSG. Tedy řeknu vám, poznat druh převodovky, to už musí chtít supercvičené ucho.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
BMW M5 s ještě vyšším výkonem?

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků