BMW M5 Touring: bestiální stěhovák (představení)

Bavorská automobilka BMW představila s faceliftem pětkové řady i nejnovější eMkovou verzi. Jedná se o výkonné kombi odvozené od pětkové řady. Očekávané superkombi BMW M5 Touring je tak konečně na světě.

Stejně jako sedan, nebo i BMW M6 dostal tento kombi pod kapotu desetiválec o objemu 5 litru, který dává výkon fantastických 373 kW (500 k) a točivý moment 520 Nm.

O přenos výkonu na zadní kola se i zde stará sekvenční převodovka SMG a za své tak vzaly veškeré spekulace o tom, že eMkové bavoráky dostanou i v Evropě manuál.

Na stovku pak tento kolos zrychlí za výborných 4,8 s a dosáhne elektronicky omezené maximálky 250 km/h. Po odstranění omezovače nebude problém atakovat rychlosti okolo 300 km/h a to vše při kombinované spotřebě 10,6 l na 100 km.

Naladění je u kombi stejné jako u sedanu a sportovní divize použila veškeré své znalosti k tomu, aby vypilovala jízdní vlastnosti na samotný vrchol. Upravený podvozek a body kit dopomohou k maximálním jízdním výkonům.

A navíc, proti ostatním verzím je toto eMko i velmi praktické. Až 1 650 litru zavazadlového prostoru už pojme dost věci, které můžete závodní rychlostí odvést kam se vám zlíbí. Dvojice úchytů Isofix, dělená zadní sedadla v poměru 60:40 a mnoho dalšího zajistí dobrý komfort pro celou rodinu.

Odpověď na Audi RS6 a Ečkové AMG Mercedesy je tak na světě. Puristé ale nadšeni nebudou, znáček M podle nich na kombík prostě nepatří...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M5 Touring
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků