BMW M5: silnější než kdy předtím (oficiálně)

V lednu se začne prodávat nové BMW M5, které má oproti předchozí generaci pod kapotou monstrózní desetiválec s výkonem 507 koní. Nekompromisní výkon doplňuje špičkovými jízdními vlastnostmi (oficiální fotografie).
BMW M5: silnější než kdy předtím (oficiálně)

Koncept nové generace BMW M5 ukázala automobilka světu na ženevském autosalonu. Čtyři výfuky vzadu, agresivnější vzhled, to vše budilo zaslouženou pozornost. Ovšem největším překvapením je motor pod kapotou, pětilitrový desetiválec s výkonem 507 koní a točivým momentem 520 Nm (více ve starším článku). S tímto motorem zrychlí M5 na stovku pod pět sekund a dvoustovku udělá za patnáct. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, skutečné maximum vozu však leží za hranicí 300 km/h.

Tip: Stáhněte si plakáty!

BMW M5 se začne prodávat v lednu 2005, a to za cenu o 28 tisíc eur vyšší než za kterou se prodává 545i (333 k): 86 200 eur. Přepočet na české korunky ukazuje hodnotu 2,7 milionu korun (o dost slabší BMW 645Ci přitom stojí téměř 2,5 mil. Kč). BMW má mnoho důvodů věřit, že i přes vysokou cenu bude o M5 zájem; předchozích třech generací, které se vyráběly od roku 1985 do 2002, se prodalo 33 tisíc kusů.

Oproti konceptu se vzhled vozu prakticky nezměnil, vše zůstalo při starém – skvělé; decentní, ale přesto brutální. V sérii bude samozřejmě DSC, adaptivní podvozek s režimy Normal, Sport a Comfort, proměnné řízení, jehož účinek se bude měnit rovněž s nastavením tuhosti tlumení, head-up displej či sportovní sedadla v kůži. M5 bude stejně jako koncept stát na 19" litých kolech, vpředu s pneumatikami 255/40, vzadu 285/35.

Poznámka: Motor V10 dostane i M6 (2005), nová M3 pak bude vybavena motorem V8 (2006) se 400 koňmi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků