BMW M5: silnější než kdy předtím (oficiálně)

V lednu se začne prodávat nové BMW M5, které má oproti předchozí generaci pod kapotou monstrózní desetiválec s výkonem 507 koní. Nekompromisní výkon doplňuje špičkovými jízdními vlastnostmi (oficiální fotografie).
BMW M5: silnější než kdy předtím (oficiálně)

Koncept nové generace BMW M5 ukázala automobilka světu na ženevském autosalonu. Čtyři výfuky vzadu, agresivnější vzhled, to vše budilo zaslouženou pozornost. Ovšem největším překvapením je motor pod kapotou, pětilitrový desetiválec s výkonem 507 koní a točivým momentem 520 Nm (více ve starším článku). S tímto motorem zrychlí M5 na stovku pod pět sekund a dvoustovku udělá za patnáct. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, skutečné maximum vozu však leží za hranicí 300 km/h.

Tip: Stáhněte si plakáty!

BMW M5 se začne prodávat v lednu 2005, a to za cenu o 28 tisíc eur vyšší než za kterou se prodává 545i (333 k): 86 200 eur. Přepočet na české korunky ukazuje hodnotu 2,7 milionu korun (o dost slabší BMW 645Ci přitom stojí téměř 2,5 mil. Kč). BMW má mnoho důvodů věřit, že i přes vysokou cenu bude o M5 zájem; předchozích třech generací, které se vyráběly od roku 1985 do 2002, se prodalo 33 tisíc kusů.

Oproti konceptu se vzhled vozu prakticky nezměnil, vše zůstalo při starém – skvělé; decentní, ale přesto brutální. V sérii bude samozřejmě DSC, adaptivní podvozek s režimy Normal, Sport a Comfort, proměnné řízení, jehož účinek se bude měnit rovněž s nastavením tuhosti tlumení, head-up displej či sportovní sedadla v kůži. M5 bude stejně jako koncept stát na 19" litých kolech, vpředu s pneumatikami 255/40, vzadu 285/35.

Poznámka: Motor V10 dostane i M6 (2005), nová M3 pak bude vybavena motorem V8 (2006) se 400 koňmi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků