BMW M5: silnější než kdy předtím (oficiálně)

V lednu se začne prodávat nové BMW M5, které má oproti předchozí generaci pod kapotou monstrózní desetiválec s výkonem 507 koní. Nekompromisní výkon doplňuje špičkovými jízdními vlastnostmi (oficiální fotografie).
BMW M5: silnější než kdy předtím (oficiálně)

Koncept nové generace BMW M5 ukázala automobilka světu na ženevském autosalonu. Čtyři výfuky vzadu, agresivnější vzhled, to vše budilo zaslouženou pozornost. Ovšem největším překvapením je motor pod kapotou, pětilitrový desetiválec s výkonem 507 koní a točivým momentem 520 Nm (více ve starším článku). S tímto motorem zrychlí M5 na stovku pod pět sekund a dvoustovku udělá za patnáct. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, skutečné maximum vozu však leží za hranicí 300 km/h.

Tip: Stáhněte si plakáty!

BMW M5 se začne prodávat v lednu 2005, a to za cenu o 28 tisíc eur vyšší než za kterou se prodává 545i (333 k): 86 200 eur. Přepočet na české korunky ukazuje hodnotu 2,7 milionu korun (o dost slabší BMW 645Ci přitom stojí téměř 2,5 mil. Kč). BMW má mnoho důvodů věřit, že i přes vysokou cenu bude o M5 zájem; předchozích třech generací, které se vyráběly od roku 1985 do 2002, se prodalo 33 tisíc kusů.

Oproti konceptu se vzhled vozu prakticky nezměnil, vše zůstalo při starém – skvělé; decentní, ale přesto brutální. V sérii bude samozřejmě DSC, adaptivní podvozek s režimy Normal, Sport a Comfort, proměnné řízení, jehož účinek se bude měnit rovněž s nastavením tuhosti tlumení, head-up displej či sportovní sedadla v kůži. M5 bude stejně jako koncept stát na 19" litých kolech, vpředu s pneumatikami 255/40, vzadu 285/35.

Poznámka: Motor V10 dostane i M6 (2005), nová M3 pak bude vybavena motorem V8 (2006) se 400 koňmi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků