BMW M5 s manuálem má problémy s trakcí. Nebo řidičí s řízením?

Na sklonku minulého roku představila automobilka BMW novou variantu svého ostrého sedanu M5. Jedná se o verzi s manuální převodovkou, který doplnil doposavad nabízenou sekvenční převodovku SMG. Tato verze je sice určena jen pro Spojené státy, ale to nic nemění na faktu, že prvním testům se nevyhýbají problémy.

Ty prý nastávají při snaze o co nejlepší zrychlení z místa. Při rozjezdu zadní náprava nestačí přenášet velmi vysoký výkon, vůz začne nadskakovat a záď se stává velmi nervózní. Ve verzi s převodovkou SMG toto řeší právě převodovka a její elektronika. U verze s manuálem by to měly pohlídat nohy řidiče, což pochopitelně není snadné, ale jistě ne neřešitelné. BMW si ale myslí opak.

M divize automobilky toiž výrazně upravila stabilizační systém a také elektroniku, která se stará o trakci. Na rozdíl od verze s SMG nepůjde o manuálu vypnout režim M Dynamic, což v podstatě znamená, že stabilizační systém a systém prokluzu kol bude neustále aktivní, byť s omezeným zásahem do řízení.

V praxi to má za následek, že oblíbené americké drifty a powerslidy budou vlastní spíše pro verzi s automatem, než s manuálem. Trochu ironické? Možná, ale pro přístup BMW v posledních letech vcelku typické. Bavorská automobilka se stále více stará o to, aby její auta sedla těm, kteří si je nikdy dříve nekupovali a své typické zákazníky přehlíží. Toto je typický připad - zvládnout 500 koní na zadní nápravě je jen o schopnostech řidiče. Ty, kteří to zvládnou, bude jakákoli nevypínatelná elektronika jen ubíjet, těm ostatním vyhovovat. BMW dává opět přednost těm druhým a dopředu pouští do médií informace o tom, jak to musela udělat, protože to jinak nejde...

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků