BMW M5 s manuálem má problémy s trakcí. Nebo řidičí s řízením?

Na sklonku minulého roku představila automobilka BMW novou variantu svého ostrého sedanu M5. Jedná se o verzi s manuální převodovkou, který doplnil doposavad nabízenou sekvenční převodovku SMG. Tato verze je sice určena jen pro Spojené státy, ale to nic nemění na faktu, že prvním testům se nevyhýbají problémy.

Ty prý nastávají při snaze o co nejlepší zrychlení z místa. Při rozjezdu zadní náprava nestačí přenášet velmi vysoký výkon, vůz začne nadskakovat a záď se stává velmi nervózní. Ve verzi s převodovkou SMG toto řeší právě převodovka a její elektronika. U verze s manuálem by to měly pohlídat nohy řidiče, což pochopitelně není snadné, ale jistě ne neřešitelné. BMW si ale myslí opak.

M divize automobilky toiž výrazně upravila stabilizační systém a také elektroniku, která se stará o trakci. Na rozdíl od verze s SMG nepůjde o manuálu vypnout režim M Dynamic, což v podstatě znamená, že stabilizační systém a systém prokluzu kol bude neustále aktivní, byť s omezeným zásahem do řízení.

V praxi to má za následek, že oblíbené americké drifty a powerslidy budou vlastní spíše pro verzi s automatem, než s manuálem. Trochu ironické? Možná, ale pro přístup BMW v posledních letech vcelku typické. Bavorská automobilka se stále více stará o to, aby její auta sedla těm, kteří si je nikdy dříve nekupovali a své typické zákazníky přehlíží. Toto je typický připad - zvládnout 500 koní na zadní nápravě je jen o schopnostech řidiče. Ty, kteří to zvládnou, bude jakákoli nevypínatelná elektronika jen ubíjet, těm ostatním vyhovovat. BMW dává opět přednost těm druhým a dopředu pouští do médií informace o tom, jak to musela udělat, protože to jinak nejde...

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků