BMW M5 s manuálem má problémy s trakcí. Nebo řidičí s řízením?

Na sklonku minulého roku představila automobilka BMW novou variantu svého ostrého sedanu M5. Jedná se o verzi s manuální převodovkou, který doplnil doposavad nabízenou sekvenční převodovku SMG. Tato verze je sice určena jen pro Spojené státy, ale to nic nemění na faktu, že prvním testům se nevyhýbají problémy.

Ty prý nastávají při snaze o co nejlepší zrychlení z místa. Při rozjezdu zadní náprava nestačí přenášet velmi vysoký výkon, vůz začne nadskakovat a záď se stává velmi nervózní. Ve verzi s převodovkou SMG toto řeší právě převodovka a její elektronika. U verze s manuálem by to měly pohlídat nohy řidiče, což pochopitelně není snadné, ale jistě ne neřešitelné. BMW si ale myslí opak.

M divize automobilky toiž výrazně upravila stabilizační systém a také elektroniku, která se stará o trakci. Na rozdíl od verze s SMG nepůjde o manuálu vypnout režim M Dynamic, což v podstatě znamená, že stabilizační systém a systém prokluzu kol bude neustále aktivní, byť s omezeným zásahem do řízení.

V praxi to má za následek, že oblíbené americké drifty a powerslidy budou vlastní spíše pro verzi s automatem, než s manuálem. Trochu ironické? Možná, ale pro přístup BMW v posledních letech vcelku typické. Bavorská automobilka se stále více stará o to, aby její auta sedla těm, kteří si je nikdy dříve nekupovali a své typické zákazníky přehlíží. Toto je typický připad - zvládnout 500 koní na zadní nápravě je jen o schopnostech řidiče. Ty, kteří to zvládnou, bude jakákoli nevypínatelná elektronika jen ubíjet, těm ostatním vyhovovat. BMW dává opět přednost těm druhým a dopředu pouští do médií informace o tom, jak to musela udělat, protože to jinak nejde...

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků