BMW M5: pětilitrový V10 s více než 500 koňmi (oficiálně)

Emková divize BMW konečně zveřejnila oficální údaje o novém motoru pro ostrý model M5. Pod kapotou této novinky, jejíž studie byla představena na ženevském autosalonu, najdete benzínový nepřeplňovaný desetiválec s objemem plných pět litrů (4 999 ccm). Z něho dokázali pánové z Emka dostat 507 koní (373 kW) při 7 750 otáčkách; maximum je pak 8 250 ot. Je patrné, že stejně jako motor M3 (3.2 R6) je i tato novinka výrazně vysokootáčková.

Poznámka: Již nevyráběná starší generace M5 byla osazena „pouze“ osmiválcem s výkonem 400 koní, 294 kW (7 000 ot.).

Maximum točivého momentu dosahuje na 520 Nm (6 100 ot.), přičemž už v takřka volnoběžných otáčkách jsou k dispozici dvě třetiny této hodnoty. Motor bude spojen se sekvenční sedmistupňovou převodovkou SMG, která zvládne přenos až 550 Nm a 8 500 otáček. Motor 5.0 V10 zvládá bez problému emisní normu Euro4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
M5 Concept

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků