BMW M5: pětilitrový V10 s více než 500 koňmi (oficiálně)

Emková divize BMW konečně zveřejnila oficální údaje o novém motoru pro ostrý model M5. Pod kapotou této novinky, jejíž studie byla představena na ženevském autosalonu, najdete benzínový nepřeplňovaný desetiválec s objemem plných pět litrů (4 999 ccm). Z něho dokázali pánové z Emka dostat 507 koní (373 kW) při 7 750 otáčkách; maximum je pak 8 250 ot. Je patrné, že stejně jako motor M3 (3.2 R6) je i tato novinka výrazně vysokootáčková.

Poznámka: Již nevyráběná starší generace M5 byla osazena „pouze“ osmiválcem s výkonem 400 koní, 294 kW (7 000 ot.).

Maximum točivého momentu dosahuje na 520 Nm (6 100 ot.), přičemž už v takřka volnoběžných otáčkách jsou k dispozici dvě třetiny této hodnoty. Motor bude spojen se sekvenční sedmistupňovou převodovkou SMG, která zvládne přenos až 550 Nm a 8 500 otáček. Motor 5.0 V10 zvládá bez problému emisní normu Euro4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
M5 Concept

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků