Emková divize BMW konečně zveřejnila oficální údaje o novém motoru pro ostrý model M5. Pod kapotou této novinky, jejíž studie byla představena na ženevském autosalonu, najdete benzínový nepřeplňovaný desetiválec s objemem plných pět litrů (4 999 ccm). Z něho dokázali pánové z Emka dostat 507 koní (373 kW) při 7 750 otáčkách; maximum je pak 8 250 ot. Je patrné, že stejně jako motor M3 (3.2 R6) je i tato novinka výrazně vysokootáčková.
Poznámka: Již nevyráběná starší generace M5 byla osazena „pouze“ osmiválcem s výkonem 400 koní, 294 kW (7 000 ot.).
Maximum točivého momentu dosahuje na 520 Nm (6 100 ot.), přičemž už v takřka volnoběžných otáčkách jsou k dispozici dvě třetiny této hodnoty. Motor bude spojen se sekvenční sedmistupňovou převodovkou SMG, která zvládne přenos až 550 Nm a 8 500 otáček. Motor 5.0 V10 zvládá bez problému emisní normu Euro4.
M5 Concept