BMW M5: pětilitrový V10 s více než 500 koňmi (oficiálně)

Emková divize BMW konečně zveřejnila oficální údaje o novém motoru pro ostrý model M5. Pod kapotou této novinky, jejíž studie byla představena na ženevském autosalonu, najdete benzínový nepřeplňovaný desetiválec s objemem plných pět litrů (4 999 ccm). Z něho dokázali pánové z Emka dostat 507 koní (373 kW) při 7 750 otáčkách; maximum je pak 8 250 ot. Je patrné, že stejně jako motor M3 (3.2 R6) je i tato novinka výrazně vysokootáčková.

Poznámka: Již nevyráběná starší generace M5 byla osazena „pouze“ osmiválcem s výkonem 400 koní, 294 kW (7 000 ot.).

Maximum točivého momentu dosahuje na 520 Nm (6 100 ot.), přičemž už v takřka volnoběžných otáčkách jsou k dispozici dvě třetiny této hodnoty. Motor bude spojen se sekvenční sedmistupňovou převodovkou SMG, která zvládne přenos až 550 Nm a 8 500 otáček. Motor 5.0 V10 zvládá bez problému emisní normu Euro4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
M5 Concept

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků