BMW M5: pětilitrový V10 s více než 500 koňmi (oficiálně)

Emková divize BMW konečně zveřejnila oficální údaje o novém motoru pro ostrý model M5. Pod kapotou této novinky, jejíž studie byla představena na ženevském autosalonu, najdete benzínový nepřeplňovaný desetiválec s objemem plných pět litrů (4 999 ccm). Z něho dokázali pánové z Emka dostat 507 koní (373 kW) při 7 750 otáčkách; maximum je pak 8 250 ot. Je patrné, že stejně jako motor M3 (3.2 R6) je i tato novinka výrazně vysokootáčková.

Poznámka: Již nevyráběná starší generace M5 byla osazena „pouze“ osmiválcem s výkonem 400 koní, 294 kW (7 000 ot.).

Maximum točivého momentu dosahuje na 520 Nm (6 100 ot.), přičemž už v takřka volnoběžných otáčkách jsou k dispozici dvě třetiny této hodnoty. Motor bude spojen se sekvenční sedmistupňovou převodovkou SMG, která zvládne přenos až 550 Nm a 8 500 otáček. Motor 5.0 V10 zvládá bez problému emisní normu Euro4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
M5 Concept

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků