BMW M5 od Nowacku: tuning na rozloučenou

Ladič Nowack Motors s jistou nostalgií v oku připravil vylepšenou verzi BMW M5 E60. Nabízí téměř 730 atmosférických koní.

Pokud patříte k těm, kteří budou po skončení výroby výběhového modelu BMW 5 (E60) tesknit po vidlicovém, pětilitrovém desetiválci jeho nejsilnější verze M5, právě pro vás v Německu připravili modifikaci s plným názvem BMW M5 N635S 5.8 Hans Nowack Edition.

Na první pohled si všimneme upravených vstupních otvorů pro chladicí vzduch, jež citlivě zapadají do celkového vzhledu karoserie. Ty nehrají jen jakési divadlo, ale poctivě naznačují, co nás čeká pod kapotou - rozsáhle modifikovaný motor. Je zde i přeprogramovaná řídicí jednotka, to důležité však je, že u Nowacku nahradili prakticky všechny pohyblivé součásti nově vyvinutými díly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také díky tomu se jim i bez použití přeplňování podařilo zvýšit výkon až na 718 koní (528 kW) při dosti vysokých 9 000 ot./min. (což je o více než 200 koní vyšší hodnota než ve standardu). Žádné další výkonové parametry firma Nowack Motors neuvedla, ale lze se domnívat, že tato bestie z klidu na 100 km/h zrychlí podstatně dříve než by člověk podle názvu N635S 5.8 Hans Nowack Edition usuzoval. Pro pořádek doplňme, že Nowack Motors se soustředí na ladění pohonných jednotek a popsanou sadu nabízí pro všechny majitele stávajících vozů M5 a M6.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nowack Motors, vedená v současnosti Oliverem Nowackem, má bohaté zkušenosti s laděním atmosféricky plněných motorů BMW M, a to bez ohledu na počty válců. Verze N635S 5.8 má vzdát hold Oliverově otci Hansi, který upravoval tyto jednotky řadu let a například jeho modifikace modelu BMW 635CSi dobyla pod vedením pilota Helmuta Kellenerse vítězství v Evropském šampionátu cestovních vozů. Hans Nowack byl svému synovi svědomitým učitelem až do svých posledních dnů, zemřel v roce 2005 a Oliver v tradici jeho práce, jak se zdá, zdatně pokračuje. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M5 N635S 5.8 Hans Nowack Edition
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků