BMW M5 od Nowacku: tuning na rozloučenou

Ladič Nowack Motors s jistou nostalgií v oku připravil vylepšenou verzi BMW M5 E60. Nabízí téměř 730 atmosférických koní.

Pokud patříte k těm, kteří budou po skončení výroby výběhového modelu BMW 5 (E60) tesknit po vidlicovém, pětilitrovém desetiválci jeho nejsilnější verze M5, právě pro vás v Německu připravili modifikaci s plným názvem BMW M5 N635S 5.8 Hans Nowack Edition.

Na první pohled si všimneme upravených vstupních otvorů pro chladicí vzduch, jež citlivě zapadají do celkového vzhledu karoserie. Ty nehrají jen jakési divadlo, ale poctivě naznačují, co nás čeká pod kapotou - rozsáhle modifikovaný motor. Je zde i přeprogramovaná řídicí jednotka, to důležité však je, že u Nowacku nahradili prakticky všechny pohyblivé součásti nově vyvinutými díly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také díky tomu se jim i bez použití přeplňování podařilo zvýšit výkon až na 718 koní (528 kW) při dosti vysokých 9 000 ot./min. (což je o více než 200 koní vyšší hodnota než ve standardu). Žádné další výkonové parametry firma Nowack Motors neuvedla, ale lze se domnívat, že tato bestie z klidu na 100 km/h zrychlí podstatně dříve než by člověk podle názvu N635S 5.8 Hans Nowack Edition usuzoval. Pro pořádek doplňme, že Nowack Motors se soustředí na ladění pohonných jednotek a popsanou sadu nabízí pro všechny majitele stávajících vozů M5 a M6.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nowack Motors, vedená v současnosti Oliverem Nowackem, má bohaté zkušenosti s laděním atmosféricky plněných motorů BMW M, a to bez ohledu na počty válců. Verze N635S 5.8 má vzdát hold Oliverově otci Hansi, který upravoval tyto jednotky řadu let a například jeho modifikace modelu BMW 635CSi dobyla pod vedením pilota Helmuta Kellenerse vítězství v Evropském šampionátu cestovních vozů. Hans Nowack byl svému synovi svědomitým učitelem až do svých posledních dnů, zemřel v roce 2005 a Oliver v tradici jeho práce, jak se zdá, zdatně pokračuje. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M5 N635S 5.8 Hans Nowack Edition

bazar

BMW X6 3
Rok výroby: 2008
Stav: 164 558 km
Cena: 460 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2002
Stav: 192 291 km
Cena: 76 000 Kč
BMW X3 2,5
Rok výroby: 2006
Stav: 178 044 km
Cena: 190 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 216 066 km
Cena: 186 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2005
Stav: 110 903 km
Cena: 220 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2011
Stav: 77 449 km
Cena: 323 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků