BMW M5 od Nowacku: tuning na rozloučenou

Ladič Nowack Motors s jistou nostalgií v oku připravil vylepšenou verzi BMW M5 E60. Nabízí téměř 730 atmosférických koní.

Pokud patříte k těm, kteří budou po skončení výroby výběhového modelu BMW 5 (E60) tesknit po vidlicovém, pětilitrovém desetiválci jeho nejsilnější verze M5, právě pro vás v Německu připravili modifikaci s plným názvem BMW M5 N635S 5.8 Hans Nowack Edition.

Na první pohled si všimneme upravených vstupních otvorů pro chladicí vzduch, jež citlivě zapadají do celkového vzhledu karoserie. Ty nehrají jen jakési divadlo, ale poctivě naznačují, co nás čeká pod kapotou - rozsáhle modifikovaný motor. Je zde i přeprogramovaná řídicí jednotka, to důležité však je, že u Nowacku nahradili prakticky všechny pohyblivé součásti nově vyvinutými díly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také díky tomu se jim i bez použití přeplňování podařilo zvýšit výkon až na 718 koní (528 kW) při dosti vysokých 9 000 ot./min. (což je o více než 200 koní vyšší hodnota než ve standardu). Žádné další výkonové parametry firma Nowack Motors neuvedla, ale lze se domnívat, že tato bestie z klidu na 100 km/h zrychlí podstatně dříve než by člověk podle názvu N635S 5.8 Hans Nowack Edition usuzoval. Pro pořádek doplňme, že Nowack Motors se soustředí na ladění pohonných jednotek a popsanou sadu nabízí pro všechny majitele stávajících vozů M5 a M6.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nowack Motors, vedená v současnosti Oliverem Nowackem, má bohaté zkušenosti s laděním atmosféricky plněných motorů BMW M, a to bez ohledu na počty válců. Verze N635S 5.8 má vzdát hold Oliverově otci Hansi, který upravoval tyto jednotky řadu let a například jeho modifikace modelu BMW 635CSi dobyla pod vedením pilota Helmuta Kellenerse vítězství v Evropském šampionátu cestovních vozů. Hans Nowack byl svému synovi svědomitým učitelem až do svých posledních dnů, zemřel v roce 2005 a Oliver v tradici jeho práce, jak se zdá, zdatně pokračuje. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M5 N635S 5.8 Hans Nowack Edition
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků