BMW M5 od Kelleners: rychlejší, ale nikoli nejrychlejší

Supersedan BMW M5 (F10) je stále častější volbou individuálních úpravců. Nejnovější kreaci zatím připravila firma Kelleners Sport.
Seznam kapitol
  1. BMW M5 od Kelleners
  2. Fotogalerie

Společnost Kelleners Sport patří k poměrně málo známý, ale přesto zarputilým úpravcům (hlavně) vozů značky BMW. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na poměrně vkusné ladění BMW 535i (F10) Kelleners Sport nebo na decentní tuning hatchbacku BMW 1 (F20) Kelleners Sport, přičemž v obou případech jde o jedny z prvních (ne-li vůbec první) kreace odvozené z těchto nových modelů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
KS5-S: příspěvek Kelleners Sport do ladění BMW M5 (F10)

Nyní se Kelleners Sport v tématu aktuální „pětky“ vrací, a sice skrze její nejvýkonnější provedení BMW M5 (F10). Kromě specifických karosářských doplňků přišla řada i na posílení pohonné jednotky v podobě osmiválce s objemem 4,4 l a dvěmi turbodmychadly, jež po řadě drobných úprav nabyla přesně o 100 koní na výsledných 660 koní (485 kW). Nový vůz nese oficiální označení Kelleners KS5-S.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nápis "KS5-S" na kufru posobí poněkud "benzínkově", ale spoiler a difuzor by za hřích stály...

To je sice více než u konkurenční stavby BMW M5 G-Power s výkonem „jen“ 640 koní (471 kW), ale zároveň podstatně méně v porovnání s úpravou BMW M5 Manhart Racing, která vyniká nejvyšší výkonem 735 koní (541 kW). U vozu z dílen Kelleners Sport to ale údajně po odstranění omezovače (nebo přítomnosti příplatkové tovární sady M Driver) umožní dosažení nejvyšší rychlosti 330 km/h, což je o citelných 80 km/h (resp. 25 km/h) více než v sérii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravy se dotkly také interiéru, všimněte si hlavně volantu a emblémů hlavových opěrek

Zvenčí si na voze KS5-S všimneme sady aerodynamických doplňků zahrnující především prahové obklady, nové kryty zrcátek, mohutnější difuzor a spoiler na odtrhové hraně víka zavazadlového prostoru. Uvnitř se toho mnoho nezměnilo, ale zmínit je třeba hlavně přepracovaný volant a sedadla čalouněná zvláštní prošívanou kůží opatřenou s vylisovanými logy Kelleners Sport v hlavových opěrkách.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW M5 od Kelleners
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků